Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Hope schreef: Haha, dank je!
Ik begin er nu ook eindelijk een beetje lol in te krijgen  :)
Dat lijkt me wel heel belangrijk, voor jezelf, maar ook voor Duuk. Een gevoelige hond als Duuk pikt vast wel op dat jij meer op je gemak bent.
Ulrike schreef: Gelukkig! Dat is zo'n fijn nieuws!! Duuk en je broer mogen wel in hun handen klappen met jou als logeeradres  ;)!!!
Ik denk dat ze nu een schitternd vast adres hebben...............sjiek van jou om Duuk zo te helpen....probeer er van te genieten.....(je gaat je gast missen).
Hope schreef: Haha, dank je!
Ik begin er nu ook eindelijk een beetje lol in te krijgen  :)
Dat is helemaal super nieuws  :D ;D. Maar inderdaad jammer als je veel binnen zou moeten blijven voor Duuk! Zou een looplijn nog een optie zijn? Ik bedoel de ketting vast maken aan een lijn die je gespannen hebt ? Dan heeft hij misschien ook meer mogelijheid om zichzelf weer te bevrijden uit de lijn die in de knoop zit? Of de bench buiten zetten in de schaduw?
Ulrike schreef: Dat is helemaal super nieuws  :D ;D. Maar inderdaad jammer als je veel binnen zou moeten blijven voor Duuk! Zou een looplijn nog een optie zijn? Ik bedoel de ketting vast maken aan een lijn die je gespannen hebt ? Dan heeft hij misschien ook meer mogelijheid om zichzelf weer te bevrijden uit de lijn die in de knoop zit? Of de bench buiten zetten in de schaduw?
De bench buiten in de schaduw is ook wel een goed idee ja!
Ik had zo'n pin gehaald die je in de grond kan draaien, maar die graaft hij uit. Niet handig!
Dat zou heel handig zijn geweest, dan kon hij gewoon in het midden van het gazon en kon hij in ieder geval niet ergens omheen lopen en dan heel hard naar mij blaffen van: hey meisjesmens, kom eens hier, mijn ketting wordt steeds korter!
Hope schreef: De bench buiten in de schaduw is ook wel een goed idee ja!
Ik had zo'n pin gehaald die je in de grond kan draaien, maar die graaft hij uit. Niet handig!
Dat zou heel handig zijn geweest, dan kon hij gewoon in het midden van het gazon en kon hij in ieder geval niet ergens omheen lopen en dan heel hard naar mij blaffen van: hey meisjesmens, kom eens hier, mijn ketting wordt steeds korter!
Dat is niet handig inderdaad nee :-). Wel heel goed hoe hij al communiceert met je en vertrouwen heeft in je  :D! Als hij echt nog bang voor je was, had hij nooit durven aangeven dat hij in de problemen zat. Dat is wel heel fijn om te lezen!!

Ik weet niet of je wellicht een staaldraad zou kunnen spannen op enige hoogte? Geen idee of hij dan bang wordt van het gerammel van zijn ketting hoor. Maar dan zou hij niet vast kunnen komen te zitten in theorie  ::) en toch nog wat vrijheid hebben om te lopen en wellicht zelf te wisselen tussen schaduw en zonneplekjes.
Ulrike schreef: Dat is niet handig inderdaad nee :-). Wel heel goed hoe hij al communiceert met je en vertrouwen heeft in je  :D! Als hij echt nog bang voor je was, had hij nooit durven aangeven dat hij in de problemen zat. Dat is wel heel fijn om te lezen!!

Ik weet niet of je wellicht een staaldraad zou kunnen spannen op enige hoogte? Geen idee of hij dan bang wordt van het gerammel van zijn ketting hoor. Maar dan zou hij niet vast kunnen komen te zitten in theorie  ::) en toch nog wat vrijheid hebben om te lopen en wellicht zelf te wisselen tussen schaduw en zonneplekjes.
Ook al een slim idee! Desnoods omwikkel ik de ketting nog met een stuk tape ofzo, dat het niet rammelt. Moet ik alleen nog even zorgen dat we onze benen niet breken dan ;)
Hope schreef: De bench buiten in de schaduw is ook wel een goed idee ja!
Je mag mijn grondpin wel lenen. Die is door mijn vriend zelf gemaakt omdat de 'gewone' grondpinnen niet sterk genoeg zijn voor 2 husky's en een pyr en ze zich idd vast draaien. Die van mij is een lange rechte pin van 75 cm die de grond ingaat met een vierkante plaat erop met een ring waar je de riem/ketting aanmaakt. Alleen die ring van 2 cm steekt boven de grond uit en daardoor lopen ze zich niet vast. Deze pin is sterk genoeg om onze 3 honden op hun plek te houden en die krijgen ze echt niet uit de grond. Of hij moet idd 75 cm diep graven.
suzanne 1 schreef: Je mag mijn grondpin wel lenen. Die is door mijn vriend zelf gemaakt omdat de 'gewone' grondpinnen niet sterk genoeg zijn voor 2 husky's en een pyr en ze zich idd vast draaien. Die van mij is een lange rechte pin van 75 cm die de grond ingaat met een vierkante plaat erop met een ring waar je de riem/ketting aanmaakt. Alleen die ring van 2 cm steekt boven de grond uit en daardoor lopen ze zich niet vast. Deze pin is sterk genoeg om onze 3 honden op hun plek te houden en die krijgen ze echt niet uit de grond. Of hij moet idd 75 cm diep graven.
Ooow dat zou fijn zijn!
Ik stuur je pb!
Wat fijn om te lezen dat het toch nog goed gekomen is.
Super dat je de 'oorzaak' nu weet van het probleem en dat je dat kunt voorkomen.

Een tijd geleden je site gelezen en daaruit kwam naar boven dat je een doorzetter bent. Nu blijkt maar weer dat je niet zomaar opgeeft.
Meid, je bent een kanjer!
DJ en Doerak schreef: Hoe gaat het inmiddels?  :)
Goed!
Gisteren ben ik lekker met ze gaan wandelen in een natuurgebied hier dichtbij. Voor Nelson voor het eerst een rondje van 40 minuten en voor Duuk het eerst een ander rondje dan ons letterlijke rondje om de kerk. Ze vonden het allebei super leuk en ik heb er van genoten!

Vanmorgen wel weer wat minders met Duuk gehad. We kwamen terug van de stal toen dpd een groot pakket kwam afleveren. Hij ziet mij lopen (ik was bijna bij het hekje naar de voordeur) stapt uit en komt met een gigantische doos op ons af gelopen. En dat was toch echt teveel voor Duuk!
Ik heb de riem altijd om mijn middel voor het geval dat...
En nu was hij zó bang dat hij als een haas wegvloog en ik kon hem gewoon echt niet stoppen. Gelukkig de lijn om mijn middel maar hij trok me uit balans en ik ging met een smak tegen de grond.
Duuk nog meer overstuur natuurlijk. Toen de beste postbode wilde komen helpen heb ik maar gezegd dat me dat niet zo'n goed idee leek.  ;)
Pfffff... Arme hond. Wat moet hij toch hebben meegemaakt dat hij zo vreselijk kan schrikken van zo iets  :'(

Gelukkig is hij prima van de schrik bekomen en ligt hij nu heerlijk in de mand van Nelson. Die ligt natuurlijk veel lekkerder dan je eigen mand  :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door