Hope schreef: Haha, dank je!Dat lijkt me wel heel belangrijk, voor jezelf, maar ook voor Duuk. Een gevoelige hond als Duuk pikt vast wel op dat jij meer op je gemak bent.
Ik begin er nu ook eindelijk een beetje lol in te krijgen![]()
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Hope schreef: Haha, dank je!Dat lijkt me wel heel belangrijk, voor jezelf, maar ook voor Duuk. Een gevoelige hond als Duuk pikt vast wel op dat jij meer op je gemak bent.
Ulrike schreef: Gelukkig! Dat is zo'n fijn nieuws!! Duuk en je broer mogen wel in hun handen klappen met jou als logeeradresIk denk dat ze nu een schitternd vast adres hebben...............sjiek van jou om Duuk zo te helpen....probeer er van te genieten.....(je gaat je gast missen).!!!
Hope schreef: Haha, dank je!Dat is helemaal super nieuws
Ulrike schreef: Dat is helemaal super nieuwsDe bench buiten in de schaduw is ook wel een goed idee ja!![]()
. Maar inderdaad jammer als je veel binnen zou moeten blijven voor Duuk! Zou een looplijn nog een optie zijn? Ik bedoel de ketting vast maken aan een lijn die je gespannen hebt ? Dan heeft hij misschien ook meer mogelijheid om zichzelf weer te bevrijden uit de lijn die in de knoop zit? Of de bench buiten zetten in de schaduw?
Hope schreef: De bench buiten in de schaduw is ook wel een goed idee ja!Dat is niet handig inderdaad nee :-). Wel heel goed hoe hij al communiceert met je en vertrouwen heeft in je
Ik had zo'n pin gehaald die je in de grond kan draaien, maar die graaft hij uit. Niet handig!
Dat zou heel handig zijn geweest, dan kon hij gewoon in het midden van het gazon en kon hij in ieder geval niet ergens omheen lopen en dan heel hard naar mij blaffen van: hey meisjesmens, kom eens hier, mijn ketting wordt steeds korter!
Ulrike schreef: Dat is niet handig inderdaad nee :-). Wel heel goed hoe hij al communiceert met je en vertrouwen heeft in jeOok al een slim idee! Desnoods omwikkel ik de ketting nog met een stuk tape ofzo, dat het niet rammelt. Moet ik alleen nog even zorgen dat we onze benen niet breken dan! Als hij echt nog bang voor je was, had hij nooit durven aangeven dat hij in de problemen zat. Dat is wel heel fijn om te lezen!!
Ik weet niet of je wellicht een staaldraad zou kunnen spannen op enige hoogte? Geen idee of hij dan bang wordt van het gerammel van zijn ketting hoor. Maar dan zou hij niet vast kunnen komen te zitten in theorieen toch nog wat vrijheid hebben om te lopen en wellicht zelf te wisselen tussen schaduw en zonneplekjes.
Hope schreef: De bench buiten in de schaduw is ook wel een goed idee ja!Je mag mijn grondpin wel lenen. Die is door mijn vriend zelf gemaakt omdat de 'gewone' grondpinnen niet sterk genoeg zijn voor 2 husky's en een pyr en ze zich idd vast draaien. Die van mij is een lange rechte pin van 75 cm die de grond ingaat met een vierkante plaat erop met een ring waar je de riem/ketting aanmaakt. Alleen die ring van 2 cm steekt boven de grond uit en daardoor lopen ze zich niet vast. Deze pin is sterk genoeg om onze 3 honden op hun plek te houden en die krijgen ze echt niet uit de grond. Of hij moet idd 75 cm diep graven.
Ik had zo'n pin gehaald die je in de grond kan draaien, maar die graaft hij uit. Niet handig!
Dat zou heel handig zijn geweest, dan kon hij gewoon in het midden van het gazon en kon hij in ieder geval niet ergens omheen lopen en dan heel hard naar mij blaffen van: hey meisjesmens, kom eens hier, mijn ketting wordt steeds korter!
Hope schreef: Haha, dank je!Houdt dit gevoel vooral vast :-D
suzanne 1 schreef: Je mag mijn grondpin wel lenen. Die is door mijn vriend zelf gemaakt omdat de 'gewone' grondpinnen niet sterk genoeg zijn voor 2 husky's en een pyr en ze zich idd vast draaien. Die van mij is een lange rechte pin van 75 cm die de grond ingaat met een vierkante plaat erop met een ring waar je de riem/ketting aanmaakt. Alleen die ring van 2 cm steekt boven de grond uit en daardoor lopen ze zich niet vast. Deze pin is sterk genoeg om onze 3 honden op hun plek te houden en die krijgen ze echt niet uit de grond. Of hij moet idd 75 cm diep graven.Ooow dat zou fijn zijn!
Hope schreef: Haha, dank je!Aha, geweldig dat je er nu zelfs lol in krijgt
DJ en Doerak schreef: Hoe gaat het inmiddels?Goed!![]()