Nadia schreef: Begreep dat het eerste lichaam geïdentificeerd is??Ja dat klopt. Iemand uit Nederland.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Nadia schreef: Begreep dat het eerste lichaam geïdentificeerd is??Ja dat klopt. Iemand uit Nederland.
Ike schreef: Hier in Hoofddorp was gisteravond een stille tocht, vijf mensen uit t dorp zijn omgekomen waaronder de tante van n client van ons, heb met n collegaatje samen meegelopen.....wat indrukwekkend
Het was echt heel erg druk, brandweer stond in een rij opgesteld toen we begonnen te lopen in een soort van ere rij....
Maar ook....Angelique.....ik heb n paar keer aan jouw stukje wat je schreef over mensen die te pas en te onpas foto's liepen te nemen gedacht...djeezus....ik heb me een aantal keer scheel geërgerd....we liepen vlak achter de mensen die t georganiseerd hadden, vooraan dus, die liepen te kwekken, gekkigheid te maken....foto's te nemen, m'n collega had zoiets van het zijn nabestaanden volgens mij maar ik had meer t idee dat deze mensen (allemaal vrouwen en hun dochters denk ik) wel erg graag met hun postzegel in de krant wilden of zo
Vond dit echt niet passen.....heb me er op n gegeven moment voor afgesloten en iets naar achteren geschoven.
Aan t eind van de tocht hebben ze een soort van spandoek op n heuvel gelegd met bloemen en kaarsjes, toen waren ze wel stil........
Angelique schreef:Nee precies,![]()
![]()
die dames snapten niet waar "stille" voor staat in Stille tocht. Heel onaardig misschien, maar bij dat soort dingen krijg ik toch het gevoel dat die mensen meer hebben met "kijk mij...kijk nou...zie mij...IK leef mee hoor...zie je het".
![]()
Angelique schreef: De Oekraïne wil ineens de rampplek veroveren...schieten nu alles in puin c.q. in de fik wat er nog was. Mijn twijfels worden steeds groter...Het is echt te gek voor woorden. Ze zijn echt heel dichtbij de rampplek aan het vechten. Moeten we nu hopen dat het gebied snel veroverd is en er weinig op de rampplek gebeurt? En zul je zien dat de separatisten het weer terug willen veroveren. Waardoor het helemaal onmogelijk is om nog onderzoek te doen, want het is gevaarlijk.
Eerst praten over een "staakt het vuren" rondom de rampplek en nu ineens de kans waar nemen om het gebied te veroveren onder het mom van...dan kunnen wij een veilige doorgang voor de onderzoekers garanderen. Alleen is er straks niks meer te onderzoeken zo.![]()
fransbulletje schreef: Ongelofelijk nu hebben de separatisten mijnen neergelegd op de rampplek en toegangswegen.Nederlanders hadden vrije doorgang van de seperatisten, totdat de oekraine het offensief daarbegon. Dan mogen de onderzoekers niet meer het gebied in, want je kan je voorstellen wat voor rel het wordt en wie de schuld gaat krijgen als er een onderzoeker wordt gedood.
Er wordt werkelijk alles aangedaan om de Nederlanders daar weg te houden.
Respectloos!!!!