Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

eelke schreef: Vast wel!  :-* Voor de lezers hier is dat al duidelijk, dus daar toch ook zeker wel?
Hopelijk laten ze snel wat weten. Adem in, adem uit ondertussen. Neem even een kop thee en relax!
Ja ik weet het.
Ze hebben het topic hier gelezen en zijn heel erg geschrokken. Ze zijn nu in overleg en bellen me zo.
Pfffff wat is dit spannend. Dan kan het toch beter om je eigen hond gaan (en ik zit me hier nu dus schuldig te voelen dat ik hier een topic geopend heb en zij geschrokken zijn... :'( )
Ulrike schreef: Ja super! En ze kunnen uit je verhalen geen andere conclusie trekken hoor ;-).
Tja ik ben gewoon heel erg bang dat mijn broer problemen krijgt nu.
Maar ja. We zien het wel.

Pfff... Doe mij maar een paard dat niet de trailer op wil  :biggrin2:
Hope schreef: Ja ik weet het.
Ze hebben het topic hier gelezen en zijn heel erg geschrokken. Ze zijn nu in overleg en bellen me zo.
Pfffff wat is dit spannend. Dan kan het toch beter om je eigen hond gaan (en ik zit me hier nu dus schuldig te voelen dat ik hier een topic geopend heb en zij geschrokken zijn... :'( )
Tja, als het geen noodtoestand was, had je niet bij ze aan de bel getrokken natuurlijk. Ik vind het juist ontzettend slim van je dat je ze op dit topic hebt gewezen, omdat er heel duidelijk uit naar voren komt wat er allemaal speelt. En des te beter kunnen zij reageren.
Diep respect voor jullie.
Ik weet zeker dat ik het niet zolang had volgehouden.
Maar wat ik me afvraag jullie hebben stallen zijn dat boxen waar hij absoluut niet uit zou kunnen?
Dan zou ik hem zeker voor de nacht maar mss ook wel overdag daar in plaatsen lijkt me veiliger als de bench die hij dus kan slopen en zichzelf in kan verhangen. Ook zal je vriend en andere mannen dan makkelijker hem kunnen ontwijken mss.
Mss kan je een babyfoon plaatsen in de stal.
Ik denk namelijk voor zowel Nelson als Duuk ze kunnen elkaar nu constant ruiken, lijkt mij voor Nelson ook niet prettig om de hond te ruiken waar je zoooo graag vriendjes mee wou worden en die je dan heeft aangevallen.
Hope schreef: Tja ik ben gewoon heel erg bang dat mijn broer problemen krijgt nu.
Maar ja. We zien het wel.

Pfff... Doe mij maar een paard dat niet de trailer op wil  :biggrin2:
Haha dat is misschien eenvoudiger te verhelpen of niet?

Ik neem echt niet aan dat je broer hier problemen mee krijgt  ;).
zurca schreef: Ik vind het heel goed, en dapper, van je dat je contact met de stichting hebt opgenomen :-*
Hoop dat ze Duuk, jou en broer (+gezin) goed kunnen helpen!!
Helemaal mee eens!
Thea schreef: Diep respect voor jullie.
Ik weet zeker dat ik het niet zolang had volgehouden.
Maar wat ik me afvraag jullie hebben stallen zijn dat boxen waar hij absoluut niet uit zou kunnen?
Dan zou ik hem zeker voor de nacht maar mss ook wel overdag daar in plaatsen lijkt me veiliger als de bench die hij dus kan slopen en zichzelf in kan verhangen. Ook zal je vriend en andere mannen dan makkelijker hem kunnen ontwijken mss.
Mss kan je een babyfoon plaatsen in de stal.
Ik denk namelijk voor zowel Nelson als Duuk ze kunnen elkaar nu constant ruiken, lijkt mij voor Nelson ook niet prettig om de hond te ruiken waar je zoooo graag vriendjes mee wou worden en die je dan heeft aangevallen.
Nee, de stallen daar komt hij uit. Die hebben een gedeelte waar de paarden hun hoofden overheen kunnen doen en daar klimt hij uit.
Ik wacht nu even het bericht van de stichting af.
Door eelke
Ik heb Gijs laatst in de stomme-bus geladen door de paarden-laad manier; even een touwtje achter zijn billen langs  ;D

Tja wat kunnen de concequenties voor je broer zijn? Dat Duuk niet terug naar hem gaat? Lijkt me goed dat er iemand komt gaat kijken of dat nog wel kan, Duuk is natuurlijk nu niet de Duuk meer van voor de logeerpartij...
Door rosmin
Goed dat je gebeld hebt!

En nu maar even geduldig wachten en rustig in overleg gaan hoe verder te gaan.

Door dit topic krijg je veel reacties en ieder heeft zo zijn mening, incl. ikzelf en dat brengt je wellicht ook in extra verwarring. Uit je berichten spreekt duidelijk dat je rust voor Duuk wil en rust voor de rest in je huis. Ik denk dat dat ook het goede uitgangspunt is. Je hebt al een aantal praktische oplossingen bedacht en tot nu toe gaat het redelijk.
't Is goed om ook te overleggen wat je kan doen bij een  nieuwe paniekaanval.

Als je meer dingen weet wat je kan doen, ontstaat er vanzelf meer rust bij jou en dat werkt door op de honden
Duuk heeft veel tijd nodig en ik denk dat jij hem dat zeker gunt, alleen dat je niet in de omstandigheid bent om dat op dit moment te geven.
Door keetje
Ik lees mee, heb niets zinnigs toe te voegen aan alle berichten hier.

Ik wil wel even zeggen dat ik diep respect heb hoe je met deze toestand omgaat en hoe begaan je bent met Duuk.
Ik hoop dat de stichting als vangnet kan fungeren als het echt niet meer gaat.
Door Ieke-Meike
Fijn dat de stichting het zo snel oppakt en er aan de situatie gewerkt wordt.

Bang zijn dat je broer hier problemen mee krijgt hoeft niet. Je hebt er alles aan gedaan. Als de stichting concludeert dat Duuk niet op zijn plaats is bij het gezin van je broer, dan is dat heel vervelend en verdrietig voor hen, maar wel beter voor Duuk. Een ongelukkige (en niet geheel ongevaarlijke) hond in een gezin met kinderen brengt grote risico's met zich mee.
Door Hope
Wat een fijne mensen!

We hebben een heel fijn telefoongesprek gehad.
Ik weet nu meer over de achtergrond met Duuk en begrijp zijn gedrag ook beter. Ik heb een aantal tips gehad om hem ontspannen te houden en een aantal tips om hem goed de nacht(en) door te krijgen.

Het idee is om nu hard met de tips aan de slag te gaan. Lees: ontspannen en loslaten!
Ik ga zo eens een lekkere wandeling maken met mijn kleine lieve Nelson en als ik dan terug thuis ben dan ga ik er weer voor met de tips die ik gehad heb. Mocht er iets zijn kan ik de stichting altijd bellen. Morgen hebben we weer contact over hoe het gaat en als het niet gaat hier of als het om wat voor reden dan ook beter lijkt voor Duuk om hier niet te blijven dan kan hij altijd bij iemand van de stichting terecht.

Ik ben helemaal opgelucht!
8)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door