Ik vind het sneu voor Duuk maar ik zou geloof ik toch echt hem vaker afzonderen, met 2 sluizen ertussen voor ie bij Nelson is (2 deuren oid) zodat ook als hij ontsnapt hij niet bij Nelson kan komen...
Wat een rotsituatie is het toch..
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Martine-Tom schreef: Ik vind het sneu voor Duuk maar ik zou geloof ik toch echt hem vaker afzonderen, met 2 sluizen ertussen voor ie bij Nelson is (2 deuren oid) zodat ook als hij ontsnapt hij niet bij Nelson kan komen...Punt is dat als ik Duuk echt afzonder hij alles bij elkaar schreeuwt en in paniek raakt.
Wat een rotsituatie is het toch..
kira schreef: Ik zou ze volledig gescheiden houden en ik zou als de loge weg is leuke honden thuis uitnodigen voor Nelson. Grote beer is door een loge opgegeten (die niet meer los gaf) en eigenlijk pas sinds twee leuke forumlabradors heel vaak zijn geweest is ze weer snel ontspannen als er vreemde honden in huis zijn. Als ik zie hoe Ze voor het incident was en hoe de andere honden in huis naar bezoek honden zijn zie ik een heel duidelijk verschil.
Dian schreef: Hoe lang duurt het nog Marloes voor je broer terug komt? Als je nog niet over de helft van de tijd zit, zou ik geloof ik toch je broer vragen terug te komen. Straks heb je zelf een getraumatiseerde hond en tegen de tijd dat je broer terug komt zijn jullie overspannen......... Ik neem echt mijn petje af voor jullie hoe jullie met de situatie omgaan, maar op een gegeven moment knapt een elastiekje, dan is de rek eruit. Dat moet je wel proberen voorkomen, zeker voor jullie Nelson, hij voelt jullie spanning en frustratie ook.Nog tot 13 augustus. Dat is nog 2,5 week.
Maar nogmaals, petje af en sterkte met alles![]()
![]()
![]()
Hope schreef: Nog tot 13 augustus. Dat is nog 2,5 week.trek je dat?? Dat is nog lang
Ieke-Meike schreef: Eerlijk gezegd vraag ik mij af waarom je broer nog op zijn vakantie adres is en niet als de wiedeweerga zijn spullen ingepakt heeft en (op weg naar) huis is. Ik neem aan dat je hem ook op de hoogte houdt van de toestand bij jou thuis.Nee, dat is het niet waard en daar neem ik dus ook mijn maatregelen voor. Op dit moment zit ik met de hond in huis, is het mijn verantwoordelijkheid en moet ik roeien met de riemen die ik heb.
Jouw eigen hond gaat hier een trauma aan over houden, is dat het waard?
**Jolanda** schreef: Meer afzondering is voor ons gevoel zielig, maar als hij daar meer rust uit haalt, is het zieliger om hem geforceerd er bij te laten horen.Dank je. Zoals het nu gaat, gaat het eigenlijk best goed. Duuk ligt in de bijkeuken, in de bench. Nelson komt daar niet maar kan in huis prima zijn ding doen. Duuk is rustig, hij ligt opgekruld in zijn bench. Als ik met Nelson naar buiten ga dan neem ik de voordeur. Als ik met Duuk naar buiten wil kan Nelson in de huiskamer met de deur dicht. De keukendeur ook dicht en dan hebben we de keuken als buffer.
Een hond die een gezinsleven niet aankan, moet je niet dwingen in een gezin te leven.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de hond gelukkiger is als ie op momenten afgezonderd word.
Je kunt hem een plekje aanbieden waar hij wel zijn rust kan krijgen.
In jouw situatie zou ik er voor kiezen om hem af te zonderen in de garage en Nelson gewoon lekker in huis te laten lopen. En dan een paar keer per dag Duuk in huis nemen, als jij alleen thuis bent.
Ik neem aan dat je de garage in kunt via de voorkant en achterkant? Nelson op de gang voor zetten. Duuk uit de garage in de achtertuin (aan de ketting), Nelson via de voorkant de garage in. Dan Duuk via de achterdeur naar binnen. Dan zien ze elkaar niet eens.
Verder denk ik dat je broer Duuk een groot plezier er mee doet om hem niet verplicht in een gezin te laten leven, maar hem eventueel onder begeleiding van de stichting te herplaatsen bij iemand met verstand van honden en zonder kinderen. Het liefst een vrouw alleen of een lesbisch stel
Voor jou is het nu flink balen. Je doet mega je best en nog heeft Nelson er onder te lijden, ondanks dat ie zo zijn best voor Duuk gedaan heeft.
Is het anders een idee om Duuk voor de zekerheid een muilkorf om te doen zodat ie Nelson niet kan bijten als ze elkaar per ongeluk tegen komen?
Hope schreef: Precies.Maar dat gebeurt nu dus wel. Duuk zal meer tijd in de bench moeten doorbrengen en jij zal meer quality time met Nelson alleen en met Duuk moeten doorbrengen. Heel lastig, 2 honden die niet samen kunnen maar het is niet anders. Je eigen lab mag hier niet de dupe van worden. Zet desnoods 2 benches neer, maar samen is nu geen optie meer.
Nelsons ontwikkeling mag niet onder druk komen te staan.
Hope schreef: Nee, dat is het niet waard en daar neem ik dus ook mijn maatregelen voor. Op dit moment zit ik met de hond in huis, is het mijn verantwoordelijkheid en moet ik roeien met de riemen die ik heb.Ik vimd toch echt dat het de verantwoordelijkheid van je broer is hoor, dit had niemand kunnen voorzien denk ik maar het is zijn honden dit gaat wel heel erg ver....
Lizzy schreef: Dit moet nog 3 weken gaan duren he...? Ja, heel zielig voor je broer hoor, maar stond ik in jouw schoenen, kwam ie toch zijn hond ophalen. Jammer dan voor hem.Je hebt gelijk hoor, maar als hij besluit niet te komen kan ik Duuk toch moeilijk aan een boom knopen?
Hope schreef: Je hebt gelijk hoor, maar als hij besluit niet te komen kan ik Duuk toch moeilijk aan een boom knopen?Nee, je kunt hem niet aan een boom knopen. Maar jouw broer kan mijns inziens niet besluiten om niet te komen.