Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
Nadia schreef: Klinkt goed.. Hoe maak je hem?
Voor 2 a 4 personen (afhankelijk hoeveel je eet - wij eten veel :biggrin2:):

Ui en vrij veel knoflook in de olijfolie fruiten. Twee fijngesneden gewassen prei erbij. Eén courgette in stukjes gesneden erbij. Bouillonblokje erbij, Italiaanse kruiden erbij, grote pot creme fraîche erbij. Peper (zout indien nodig). Niet vega's kunnen er ook een blikje tonijn door doen. Leo vindt dat wel lekker.
Door Nadia
Lizzy schreef: Ja, ik gebruik groentenbouillon. Oh, ik rasp er wel op het bord Parmazaanse kaas over.
Subliem!! Ik denk dat ik dit morgen ga maken.

Meneer is een echte vlees liefhebber. Nu zou ik wel graag 1 a 2 dagen volledig Vega willen eten. Dus ook geen vlees vervanger.
Als er maar heel veel groente in zit. Dan is hij tevreden.
Ik heb laatst heerlijke vega gemaakt met roomsaus, rucola en hazelnoten. Ik vond hem goddelijk. Meneer die alles lust was er niet kapot van :(
Spelbederver..
Door Borke
Ijsbergsla met gele rozijnen, tomaten, garnaaltjes, mayo en Provençaalse kruiden.
Later nog ieder een halve entrecote en een hamburger van de BBQ  8)

Nadia, ik snap jouw mannetje wel.
Zonder vlees of vis vind ik er ook niets aan... Leo ook niet trouwens.

Die martelpraktijken om vlees/vis in de winkel te krijgen en al die antibiotica, maken dat ik best vega zou willen eten, maar ik ben gewoon geen groente-fan.
Daar ik al rijst, pasta, aardappels en brood probeer te laten staan, blijft er dan niet veel meer over.
Dus nu maar proberen om biologisch en diervriendelijk te scoren!

Onze hulp was uit overtuiging vrijwel gestopt met vlees/vis, maar werd daar knap ziek van.
Verlies conditie en weerstand etc.
Lijkt me niet nodig te zijn als je uitgebalanceerd vega eet.
Heeft iemand nog een goede site met info over gezond vega eten?
Alleen vlees en vis laten staan is waarschijnlijk net zoiets als zonder enige kennis Barfen: dat kan goed mis gaan!
Door Nadia
Borke schreef: Ijsbergsla met gele rozijnen, tomaten, garnaaltjes, mayo en Provençaalse kruiden.

Die martelpraktijken om vlees/vis in de winkel te krijgen en al die antibiotica, maken dat ik best vega zou willen eten, maar ik ben gewoon geen groente-fan.
Daar ik al rijst, pasta, aardappels en brood probeer te laten staan, blijft er dan niet veel meer over.

Onze hulp was uit overtuiging vrijwel gestopt met vlees/vis, maar werd daar knap ziek van.
Alleen vlees en vis laten staan is waarschijnlijk net zoiets als zonder enige kennis Barfen: dat kan goed mis gaan!
Zelfde hier. Bio vlees kunnen wij niet altijd betalen. 
Maar ivm de druk van de bio industrie vind ik het wel wat om vaker vega te eten. Maar inspiratie aan lekkere recepten ontbreekt.
Mijn Vega groentecurry valt wel heel goed in de smaak.
Door Lizzy
Ik heb kant en klare vega sushi en Leo met vis. We hebben beide geen nul niks nada honger. Komt, we zijn gisterenavond uit wezen eten :biggrin2:. We werden door mijn mama uitgenodigd, met mijn broer/schoonzus en zus/zwager. Wat een avond! Zo'n heerlijke avond en zoveel teveel gegeten :biggrin2:
Door -Annemarie-
Borke schreef: Ijsbergsla met gele rozijnen, tomaten, garnaaltjes, mayo en Provençaalse kruiden.

http://www.vegatopia.com/vega/
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door