Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Het gaat me ook niet direct om telegraafniveau, maar meer om.....men maakt een foto, plaatst er een tekst bij en de toon is gezet. Terwijl het niet gezegd is dat de tekst de realiteit weergeeft zoals bij die vent met dat aapje. Niet dat die man nou tot knuffelbeer verheven moet worden, want dat is die natuurlijk niet, maar hij stond niet trots met een trofee zoals gesuggereerd werd. Men is boos omdat er geplunderd is...logisch, maar dat gebeurd overal, aangezien er overal mensen rondlopen zonder enig gevoel in hun flikker. Maar dan zie je maar weinig van die mensen daar die ongeveer 0,niks hebben en dan toch bezittingen die in hun tuin geland zijn terugbrengen naar het wrak. En ondertussen iedereen maar roepen wat een asovolk daar woont. En hoe er verslag werd gegeven van "ze zeulen met de lichamen" "ze worden afgevoerd als afval in vuilniszakken" enz. En "iedereen" hier wordt maar bozer en verontwaardigder, maar een bodybag is geen vuilniszak en mijn vader werd net zo goed in zo'n ding afgevoerd toen die in mooi nederland was overleden en na de 1ste inspectie kon men niks anders concluderen dan dat er (gelukkig) heel netjes en zorgvuldig met de lichamen was omgegaan.
En de VS weet binnen een half uur te vertellen dat de seperatisten dit gedaan hebben aan de hand van satalietbeelden, maar ik ben dan nog niet vergeten dat ze jarenlang oorlog hebben gevoerd met zoveel slachtoffers aan beide kanten, omdat Irak massavernietigingswapens zou hebben en die zijn tot op heden nog niet gevonden. Die kant is wat mij net zo "fris" en zullen alles aanpakken om de Russen in een kwaad daglicht te zetten. En Europa werkte wat dat betreft niet echt mee en dan komt dit toch wel erg goed uit. Aangezien de beschuldigende vinger al gewezen is kan ik me best voorstellen dat die Pro-russen er geen vertrouwen in hadden dat die OVSE, wat toch een ploeg is van de kant die hun op voorhand al schuldige aanwijzen daar een eerlijk onderzoek zou gaan verrichten.
Dus tja, ik vind het moeilijk om nu met zekerheid te zeggen....hun waren het....hang them high....alleen omdat de VS dat zegt.  :-\
Heel mooi gezegd! Het is vreselijk wat er gebeurt is maar ik vind het nog veel erger dat er direct van alles geroepen en gebruld word. Ook hier in het topic dat we soldaten moeten sturen en ze eens flink moeten aanpakken daar....  :-X Word er dan ook nagedacht over de consequenties die dat heeft dat misschien niet alle soldaten die er heen gestuurd worden levend terugkomen en dat er dan nog meer families in rouw zijn. Dat het dan misschien heel erg uit de hand kan lopen...

Het is nog niet bekend wat er precies gebeurt is en misschien wordt dat ook wel nooit bekend. Het is verschrikkelijk maar het betreft een oorlogsgebied waar dagelijks mensen sterven in een strijd die voor hun heel belangrijk is en wie zijn wij om te zeggen dat het een vreemd duister volkje is terwijl het land in geen eeuwen vrede heeft gekend zoals wij dat gewend zijn hier. Als je opgroeit in een harde wereld waarin onderdrukking normaal is en een mensenleven niets waard is heb je een ander beleving van de wereld dan hoe wij opgroeien in het luxe NL waar iedereen straffeloos mag zeggen wat hij wil en mag zijn wie hij wil.

Wat niet wegneemt dat ik heel erg mee leef met de nabestaanden en het onvoorstelbaar vind dat er zoveel mensenlevens met een druk op de knop beëindigd zijn.
Angelique schreef: Het gaat me ook niet direct om telegraafniveau, maar meer om.....men maakt een foto, plaatst er een tekst bij en de toon is gezet. Terwijl het niet gezegd is dat de tekst de realiteit weergeeft zoals bij die vent met dat aapje. Niet dat die man nou tot knuffelbeer verheven moet worden, want dat is die natuurlijk niet, maar hij stond niet trots met een trofee zoals gesuggereerd werd. Men is boos omdat er geplunderd is...logisch, maar dat gebeurd overal, aangezien er overal mensen rondlopen zonder enig gevoel in hun flikker. Maar dan zie je maar weinig van die mensen daar die ongeveer 0,niks hebben en dan toch bezittingen die in hun tuin geland zijn terugbrengen naar het wrak. En ondertussen iedereen maar roepen wat een asovolk daar woont. En hoe er verslag werd gegeven van "ze zeulen met de lichamen" "ze worden afgevoerd als afval in vuilniszakken" enz. En "iedereen" hier wordt maar bozer en verontwaardigder, maar een bodybag is geen vuilniszak en mijn vader werd net zo goed in zo'n ding afgevoerd toen die in mooi nederland was overleden en na de 1ste inspectie kon men niks anders concluderen dan dat er (gelukkig) heel netjes en zorgvuldig met de lichamen was omgegaan.
En de VS weet binnen een half uur te vertellen dat de seperatisten dit gedaan hebben aan de hand van satalietbeelden, maar ik ben dan nog niet vergeten dat ze jarenlang oorlog hebben gevoerd met zoveel slachtoffers aan beide kanten, omdat Irak massavernietigingswapens zou hebben en die zijn tot op heden nog niet gevonden. Die kant is wat mij net zo "fris" en zullen alles aanpakken om de Russen in een kwaad daglicht te zetten. En Europa werkte wat dat betreft niet echt mee en dan komt dit toch wel erg goed uit. Aangezien de beschuldigende vinger al gewezen is kan ik me best voorstellen dat die Pro-russen er geen vertrouwen in hadden dat die OVSE, wat toch een ploeg is van de kant die hun op voorhand al schuldige aanwijzen daar een eerlijk onderzoek zou gaan verrichten.
Dus tja, ik vind het moeilijk om nu met zekerheid te zeggen....hun waren het....hang them high....alleen omdat de VS dat zegt.  :-\
Lique for President!
De media.. die kunnen het nieuws geweldig manipuleren... ik kijk het eigenlijk amper. Ik haal mijn nieuws wel elders vandaan en interpreteer de dingen zoals ik denk dat ze gebeuren of gebeurd zijn in de wereld.

Voorbeeld: er werd een stukje de wereld in gebracht dat een Oekrainer een knuffelbeer had "geplunderd" bij het ramptoestel. Wat er werkelijk gebeurde was dat die vent een knuffelbeer oppakte, zijn hoedje afdeed en een kruis sloeg. Kijk, dan wordt nieuws toch heel anders als ze het volledige verhaal laten zien. Maar het halve land had al schande gesproken.

Tis maar net hoe ze willen dat de wereld naar sommige dingen kijkt... media heeft een erg belangrijke rol in de informatievoorziening richting de gewone mens en daar maken ze maar al te vaak misbruik/gebruik van door of niet alles te laten zien of door het taalgebruik.

Waar ik wel heeeeeel benieuwd naar ben, is wat er nu verder gaat gebeuren. Rutte mag ook wel iets feller en krachtiger worden btw...
Maar wat zijn jouw bronnen dan voor informatie/nieuws, anders dan de media? Ik heb ze niet namelijk. Als ik iets wil weten zal ik toch de TV of radio aan moeten zetten, internet opstarten of kranten open slaan... En krijg ik toch gekleurd nieuws, waar ik ook naar kijk, wat ik ook luister of lees.
En toch twijfel ik ten zeerste aan de oprechtheid waarmee die pro Russische separatist dat knuffeltje teruglegt en een kruisje slaat... In het filmpje zie je ook dat het er werkelijk wemelt van de pers... Fotografen, filmploegen... Zoals ik het zie is het niet meer dan een showtje.. Dezelfde man heeft namelijk ook (op film vastgelegd) bedreigingen geuit tegen de OVSE toen ze er net aankwamen en hun toegang tot de rampplek geweigerd...
Claudia_ schreef: De media.. die kunnen het nieuws geweldig manipuleren... ik kijk het eigenlijk amper. Ik haal mijn nieuws wel elders vandaan en interpreteer de dingen zoals ik denk dat ze gebeuren of gebeurd zijn in de wereld.

Voorbeeld: er werd een stukje de wereld in gebracht dat een Oekrainer een knuffelbeer had "geplunderd" bij het ramptoestel. Wat er werkelijk gebeurde was dat die vent een knuffelbeer oppakte, zijn hoedje afdeed en een kruis sloeg. Kijk, dan wordt nieuws toch heel anders als ze het volledige verhaal laten zien. Maar het halve land had al schande gesproken.

Tis maar net hoe ze willen dat de wereld naar sommige dingen kijkt... media heeft een erg belangrijke rol in de informatievoorziening richting de gewone mens en daar maken ze maar al te vaak misbruik/gebruik van door of niet alles te laten zien of door het taalgebruik.

Waar ik wel heeeeeel benieuwd naar ben, is wat er nu verder gaat gebeuren. Rutte mag ook wel iets feller en krachtiger worden btw...
Mooi stukje hoor, maar mag ik jou er even aan herrinneren dat jij op pag. 4 van dit topic al vond dat die seperatisten een nekschot verdienden en dat al die rebellen maar even afgeschoten moesten worden.

Dus als je het niet erg vind, riekt dit epistel voor mij naar...zoals de wind waait, waait m'n vestje.
*Marieke* schreef: En toch twijfel ik ten zeerste aan de oprechtheid waarmee die pro Russische separatist dat knuffeltje teruglegt en een kruisje slaat... In het filmpje zie je ook dat het er werkelijk wemelt van de pers... Fotografen, filmploegen... Zoals ik het zie is het niet meer dan een showtje.. Dezelfde man heeft namelijk ook (op film vastgelegd) bedreigingen geuit tegen de OVSE toen ze er net aankwamen en hun toegang tot de rampplek geweigerd...
Oprecht of niet oprecht. Op de foto zag je enkel die vent staan met aapje in de hand. Het bijschrift was..seperatist toont trots zijn trofee. Of het toneel was laat ik even in het midden, maar die kop van die vent straalde al geen trots uit, de hele act straalde geen trots uit en toch hoefde iemand er maar bij te zetten...dat die trots was en "iedereen" geloofde 'm. En in mijn optiek is dat puur propaganda en dat is eng.

Het is ook niet dat ik uitsluit dat ze het gedaan hebbe, zij het expres of per ongeluk, alleen op basis van wat ze nu naar buiten hebben gebracht vind ik het wat magertjes. En dat zijn er wel meer, anders hoefde je nu ook niet meer van die onderzoeksteams te sturen.
Ik blijf er wel bij, verdomd knap staaltje werk van o.a. Timmermans dat we er nu mogen komen met een macht mensen om het gebied uit te kammen. Betekend gewoon dat hij dus ook met de separatisten aan het onderhandelen is en zich blijkbaar zo op weet te stellen dat ze ons vertrouwen. Ik denk niet dat er een Amerikaan voet aan de grond had mogen zetten. Mijn bewondering blijft groeien voor onze hoge heren.
Angelique schreef: Het gaat me ook niet direct om telegraafniveau, maar meer om.....men maakt een foto, plaatst er een tekst bij en de toon is gezet. Terwijl het niet gezegd is dat de tekst de realiteit weergeeft zoals bij die vent met dat aapje. Niet dat die man nou tot knuffelbeer verheven moet worden, want dat is die natuurlijk niet, maar hij stond niet trots met een trofee zoals gesuggereerd werd. Men is boos omdat er geplunderd is...logisch, maar dat gebeurd overal, aangezien er overal mensen rondlopen zonder enig gevoel in hun flikker. Maar dan zie je maar weinig van die mensen daar die ongeveer 0,niks hebben en dan toch bezittingen die in hun tuin geland zijn terugbrengen naar het wrak. En ondertussen iedereen maar roepen wat een asovolk daar woont. En hoe er verslag werd gegeven van "ze zeulen met de lichamen" "ze worden afgevoerd als afval in vuilniszakken" enz. En "iedereen" hier wordt maar bozer en verontwaardigder, maar een bodybag is geen vuilniszak en mijn vader werd net zo goed in zo'n ding afgevoerd toen die in mooi nederland was overleden en na de 1ste inspectie kon men niks anders concluderen dan dat er (gelukkig) heel netjes en zorgvuldig met de lichamen was omgegaan.
Goed verwoord, Lique.  O0  Helemaal mee eens.
dinky89 schreef: Ik had eigenlijk niet anders verwacht gezien de staat van de lichamen. Ze zijn immers nog niet geïdentificeerd dus bij wijze van een arm en een been en een romp in een kist zou van 3 verschillende mensen kunnen zijn maar ook van 1 persoon.

Waar ik echt een enorme brok van in mijn keel kreeg en tranen in mijn ogen was het verhaal van Renuka Manisha Virangna Birbal, de grondstewardess die de omgekomen mensen als één van de laatsten heeft gezien: http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/2 ... _in__.html
Gelezen,................. :'(
eelke schreef: Waarschijnlijk komen de lichamen van de honden ook weer terug.
http://www.ad.nl/ad/nl/31544/Neergeschoten-Boeing-777/article/detail/3699327/2014/07/25/Honden-uit-gecrashte-vliegtuig-ook-gerepatrieerd.dhtml
Goedzo, ook deze dieren verdienen het om met respect behandeld te worden en niet weg te rotten op zo'n rampplaats. Ik had de foto van Quinta al langs zien komen, geschroeid vel op de rug,........... :'(
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door