Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik heb voor mijn werk echt zo vaak in het vliegtuig gezeten dat ik het niet meer zou kunnen tellen. En ik vond het iedere keer weer drie keer niks. Heb ook wel vervelende ervaringen hoor, vooral met op de USA vliegen. Nare onweersstormen, hele enge echte doorstarten, waarbij iedereen dacht dat we dood zouden gaan :-X

Maar goed, ja, realiteit is dat auto rijden veel gevaarlijker is (edit)

Alleen als ik bijv te pletter wordt gereden door 2 vrachtwagens, dan heb ik waarschijnlijk 3 nano seconden geweten dat ik dood ga. In een vliegtuig is dat meestal anders :-X. Je weet echt vrij lang dat je dood aan het gaan ben.... En dat maakt dat ik vliegen gewoon niet fijn vind.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 24 jul 2014, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Nadia schreef: Hoe denken jullie nu over vliegen? Stappen jullie zorgeloos in het vliegtuig??

Toen ik gisteren werkte. Vlak bij vliegveld kwam er een vliegtuig over vliegen . ik wist op dat moment niet goed wat ik moest denken.
Normaal associeer ik een vliegtuig met blij, vakantie etc. Maar nu. Ik weet het niet.
hhmmmm ja even niet zou ik zeggen nadat ik weer dit bericht lees: http://www.nu.nl/buitenland/3836283/pas ... radar.html
Begin dat eerlijk gezegd wel eng te vinden, misschien geen toeval allemaal?
Lizzy schreef: (en je mag het ook Boulevard niveau of Hart van Nederland niveau noemen - ik bedoel ermee dat ik ze sensatie zoekend journalistiek vind bedrijven, al langer dan vandaag, en ik heb daar niks mee. Zonder dit soort details is het al erg genoeg..).
Ik zat me net af te vragen of het niet komt doordat "jongere" generatie die vergroeid zijn met hun mobieltje, Facebook, etc zodanig zijn opgegroeid dat ze alles via Internet opzoeken. Zij gooien alles op Twitter, Facebook, etc dus zoeken ze net zolang dat ze alles gezien en gevonden hebben. Dit er ook voor zorgt dat "nieuwe" journalisten (en oude rotte in het vak) steeds meer dingen melden.
Zeker ook omdat groeperingen en andere nieuwszenders dingen melden, hoe gruwelijk soms ook, dat de Nederlandse journalistiek ook wel mee moeten gaan doen. Omdat die dingen op internet te vinden zijn?

En verder elke journalist een primeur wilt, hoe erg soms ook, want daar wordt je door gewaardeerd bij collega's? En zo wordt alles steeds over het randje geduwd wat wel en niet kan en wordt die grens steeds verder getrokken.
Ik stap nog wel gewoon in het vliegtuig hoor. Statistisch gezien heb je meer kans op een auto ongeluk, daar sta ik nooit zo bij stil eigenlijk... als je gaat, dan ga je. Volgens mij maak je er over het algemeen niet zo heel veel van mee als het je zou overkomen. Binnen enkele seconden ben je bewusteloos vanwege de luchtdruk die dan wegvalt. Maar ja, die paar seconden maak je dan natuurlijk nog wel mee.

Nah, niet teveel bij stil staan denk ik.

Telegraaf e.d. lees ik niet eens, dat vind ik nou echt riooljournalistiek...
Nadia schreef: Hoe denken jullie nu over vliegen? Stappen jullie zorgeloos in het vliegtuig??

Toen ik gisteren werkte. Vlak bij vliegveld kwam er een vliegtuig over vliegen . ik wist op dat moment niet goed wat ik moest denken.
Normaal associeer ik een vliegtuig met blij, vakantie etc. Maar nu. Ik weet het niet.
Mijn lieve buuf vertrekt morgen naar Amerika voor 3 weken. Daarnet vroeg ze me of ik voor haar Co-tje wil zorgen wanneer haar iets overkomt. Op die manier denk ik dat heel veel mensen er wel mee bezig zijn.......  En dus niet geheel zorgeloos in een vliegtuig stappen, ondanks het feit dat het statistisch gezien erg veilig is..........
Nadia schreef: Er komen nu overal berichten van nog meer vliegtuigen die crashen. Van de radar raken..
Zijn we elkaar nu 'gek' aan het maken? Is er wel echt iets aan de zijn alle berichten wel legitiem??
In Mali zijn ze een vliegtuig kwijt. Het is van de radar verdwenen. Franse straaljagers zijn nu aan het zoeken. Het vliegtuig zou een koerswijziging hebben aangevraagd, omdat er afgelopen nacht op de vliegroute stormachtig weer was.
En gisteren is er tijdens een noodlanding een vliegtuig gecrasht.
We maken ons dus niet gek. Maar deze vliegtuigen crashen op een heel ongelukkig moment, nu het vliegverkeer onder een vergrootglas ligt.
Laatst gewijzigd door Mandarijn op do 24 jul 2014, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Mandarijn schreef: In Mali zijn ze een vliegtuig kwijt. Het is van de radar verdwenen. Franse straaljagers zijn nu aan het zoeken. Het vliegtuig zou een koerswijziging hebben aangevraagd, omdat er afgelopen nacht op de vliegroute stormachtig weer was.
En gisteren is er tijdens een noodlanding een vliegtuig gecrasht.
We maken ons dus niet gek. Maar deze vliegtuigen crashen op een heel ongelukkig moment, nu het vliegverkeer onder een vergrootglas ligt.
Als deze twee vliegtuigen later dit jaar gecrasht waren hadden we er dan zo heftig op gereageerd?
Angelique schreef: Ik vind dat dus echt heel wat anders, dan drie/vier rijen dik mensen mensen met een filmend mobieltje in de lcuht te zien staan, sommigen nog even half op de rijbaan hangen enz. Het beste shot komt in zo'n geval toch van de Nos-camera's af. Kan dan wel van deze tijd zijn, maar dan kan ik er nog even niiet aan wennen.

En ik lees wel meer over oordelen...ik oordeel niet, ik heb ergens een mening over, dat is nog wat anders.
precies!!!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door