zurca schreef: Ik vond een leuk fotomodel in deze slak....tjemig, wat maak jij toch wonderschone foto's!!!!
![]()
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
zurca schreef: Ik vond een leuk fotomodel in deze slak....tjemig, wat maak jij toch wonderschone foto's!!!!
![]()
Angelique schreef: Mooi!
Ja, al begonnen en wordt er eigenlijk heel sjaggie van. Mijn hemel, wat een gepiel om iets scherp te krijgen en dan wil je net afklikken...windvlaagje of toch weer ander soort beweging. Hele sessies dus zo de prullebak in. Een paar die ik wel redelijk technisch gelukt vond (maar vooral niet bijzonder zijn) staan op mijn flickaccount, maar geen idee hoe ik die nu hier krijg.
zurca schreef: Met die foto van dat juffertje ben ik inderdaad ook erg blij. De truc om deze te kunnen fotograferen is in de vroege ochtend of in de avond. Dan zitten ze verscholen in het gras en vliegen ze niet. Vooral vroeg in de ochtend is het tijdstip... Dan kruipen ze omhoog in het gras om zich op te laten drogen in de zon en als je dan het geluk hebt dat het dauwig is dan zitten ze helemaal onder de dauwdruppels. Hoewel het nog steeds op mijn "wil ik graag een keer doen lijstje" staat, ben ik meer iemand van de avondfotografieIk heb een statief en afstandbediening, maar mijn statief is meer "groot materieel" dus niet echt geschikt om mee heen en weer te wiebelen![]()
![]()
Welkom in de "het waait al-tijd en alles beweegt al-tijd wereld" van de macrofotografie....
Heb je een statief en afstandsbediening? Uit de hand vind ik zelf erg moeilijk en lukt mij bijna nooit.
Gewoon blijven oefenen, je zal zien dat je het steeds beter onder de knie gaat krijgen![]()
de Meiden schreef: Ik heb ook tussenringen ( Soligor) ooit eens gekocht, die heb ik een paar weken geleden weer eens afgestoft en het ieniemienie bloemetje van een vetplantje gefotografeerd.. best leuk, maar wel een "gepiel" van de bovenste plank hoor ...Het vraagt geduld...veul geduld![]()
Toch weer een hele andere manier van foto`s nemen ! maw...moeilijk !
Riek schreef: Dit zijn geen gewone foto's. Dit zijn kunstwerken.Inderdaad. Prachtig!