Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ike
Ik heb op m'n werk stilgestaan bij deze vreselijke ramp, waar een van onze
cliënten haar tante verloor  :'(
Vreselijk dit drama, wat een indrukwekkende ceremonie, we hebben er vanavond veel bij stil gestaan,
Vrijwel alle cliënten hebben de minuut stilte in acht genomen, gezien hun beperkingen
echt super!
Pfff... wat een heftige dag zo  :-\  en wat zullen er nog veel moeilijke dagen komen voor de nabestaande...
Ik heb het gevolgd op tv en heeft me enorm geraakt.
Zelf kan ik me ook enorm ergeren aan al die mobieltjes... maar aan de andere kant zullen er misschien ook mensen zijn, die heel veel verdriet hebben- en voor wie deze beelden misschien heel waardevol zullen zijn, omdat het misschien alles is wat ze hebben....
Een herinnering hoe indrukwekkend het was, en hoeveel mensen er waren en met hoeveel respect alles is gegaan.....
Ik wil het niet goed praten, maar ik kan me voorstellen dat er ook een andere kant aan het verhaal is !
(anders dan tieners die er zo graag een filmpje van willen om op te scheppen of wat dan ook...)

1 van de vele verhalen... dan ben je als ouder je 3 kinderen kwijt en je vader/schoonvader  :'(
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... -hel.dhtml
Laatst gewijzigd door miik op do 24 jul 2014, 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij is de int. media alleen maar vol lof over onze laatste eer. En de mobieltjes... ach daar is de tijd naar. De ouders van 1 van de overledenen haalden juist troost uit al die mensen. Overigens las ik dat het aantal kisten niet gelijk staat aan aantal lichamen. Er kunnen meerdere lichamen in 1 kist zitten of diverse delen. Dat vond ik bizar!
Jantina schreef: Volgens mij is de int. media alleen maar vol lof over onze laatste eer. En de mobieltjes... ach daar is de tijd naar. De ouders van 1 van de overledenen haalden juist troost uit al die mensen.
Ik vind die mobieltjes ook niet zo'n punt.
Het geeft aan dat het mensen raakt, men heeft het er samen over.
Het leeft.
Het wordt niet vergeten.
Iedereen verwerkt het op zijn eigen manier... laten we dat respecteren.
Weet je wat ik nou eigenlijk vreselijk onfatsoenlijk (is denk ik wel het juiste woord) vind... die mensen die daar dan langs de route staan en dan met hun mobiele telefoon alles weer moeten filmen... misschien ligt het aan mij hoor, maar ik vind dat een gefakede manier van "oh ja, ik ben heel betrokken, maar eigenlijk wil ik alles vastleggen op mijn mobieltje en dus moet ik vooraan staan, kan ik zeggen dat ik "erbij" was"

Ik vind dat gewoon niet zo gepast op de 1 of andere manier... vind het ook raar. Maar kan aan mij liggen.  :-X
Door Ike
We kunnen oordelen wat we willen maar....twee dagen geleden kreeg ik van m'n dochter een
paar foto's met de watsapp van de bloemenzee bij vertrekhal 3 op Schiphol,
ze werkt in n gebouw ernaast, deze foto's had ze genomen omdat ze het zo vreselijk indrukwekkend en
emotioneel vond, het was er heel erg druk en een immense stilte...dit wilde ze delen met me.....
ik bedoel maar, er wordt (meestal) niet zomaar gefilmd/gefotografeerd, maar om vast te leggen wat dit met ons allen doet en te delen met elkaar!
In mijn ogen juist goed!
Angelique schreef: Was er net een shot...vana CNN...the Dutch pay respect tot their victims....zie je beelden van langs de snelweg waar tig man met een mobieltje omhoog staat. Ik hoop dat die mensen zichzelf nog even zo terugzien. Ook hen die het nodig vonden naar de camera te zwaaien.

Wel mooi...vantevoren..ga niet op de vluchtstrook staan bla bla bla...staat al het verkeer aan de andere kant van de weg gewoon stil...met z'n allen op de rijbaan.
Dit waren kinderen volgens mij he? Als dat de mijne waren geweest, hadden ze precies op dat moment een hengst voor hun harses gekregen :-X
- Judith - schreef: Ja dat ook, ik denk een van de nabestaanden.

Ik vond het ook een zeer indrukwekkende toespraak -ook het geïmproviseerde deel- en wat spreekt die man prachtig Engels.
Hij spreekt beter Engels dan welke Engelse/Engelsman ik ken. Het was echt prachtig, de toespraak..... :'(
Lizzy schreef: Dit waren kinderen volgens mij he? Als dat de mijne waren geweest, hadden ze precies op dat moment een hengst voor hun harses gekregen :-X
Oh oh, kinderen, dat is me dan net even ontgaan. Oké, het zij ze vergeven.
Ike schreef: We kunnen oordelen wat we willen maar....twee dagen geleden kreeg ik van m'n dochter een
paar foto's met de watsapp van de bloemenzee bij vertrekhal 3 op Schiphol,
ze werkt in n gebouw ernaast, deze foto's had ze genomen omdat ze het zo vreselijk indrukwekkend en
emotioneel vond, het was er heel erg druk en een immense stilte...dit wilde ze delen met me.....
ik bedoel maar, er wordt (meestal) niet zomaar gefilmd/gefotografeerd, maar om vast te leggen wat dit met ons allen doet en te delen met elkaar!
In mijn ogen juist goed!
Ik vind dat dus echt heel wat anders, dan drie/vier rijen dik mensen mensen met een filmend mobieltje in de lcuht te zien staan, sommigen nog even half op de rijbaan hangen enz. Het beste shot komt in zo'n geval toch van de Nos-camera's af. Kan dan wel van deze tijd zijn, maar dan kan ik er nog even niiet aan wennen.

En ik lees wel meer over oordelen...ik oordeel niet, ik heb ergens een mening over, dat is nog wat anders.
Laatst gewijzigd door Angelique op do 24 jul 2014, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Jantina schreef: Volgens mij is de int. media alleen maar vol lof over onze laatste eer. En de mobieltjes... ach daar is de tijd naar. De ouders van 1 van de overledenen haalden juist troost uit al die mensen. Overigens las ik dat het aantal kisten niet gelijk staat aan aantal lichamen. Er kunnen meerdere lichamen in 1 kist zitten of diverse delen. Dat vond ik bizar!
Dat is ook bizar  :-\ maar gezien de omvang van het ongeluk denk ik dat het een wonder zal zijn als ze uberhaupt 40 intacte lichamen hebben gevonden. Niet voor niets dat ze denken maanden te gaan doen over de identificatie.  :-\  Ik zie die terugkomst van de "lichamen" dan ook enkel symbolisch.....evenveel kisten voor even zoveel slachtoffers.  Maar de kans dat er lichamen nooit gevonden worden is erg groot.
Lizzy schreef: Dit waren kinderen volgens mij he? Als dat de mijne waren geweest, hadden ze precies op dat moment een hengst voor hun harses gekregen :-X
Nee volwassenen zag ik
En ik geloof ook dat ik het niet had gewild als ik kinderen had die dat deden, ieder zijn eigen manier misschien hoor, maar ik vind het ongepast en "sensatiezoekerig", altijd meteen die telefoon in beeld overal.
Hoe denken jullie nu over vliegen? Stappen jullie zorgeloos in het vliegtuig??

Toen ik gisteren werkte. Vlak bij vliegveld kwam er een vliegtuig over vliegen . ik wist op dat moment niet goed wat ik moest denken.
Normaal associeer ik een vliegtuig met blij, vakantie etc. Maar nu. Ik weet het niet.
Ik was sowieso al van mening dat vliegen is voorbehouden aan vogels. Maar goed, in geval van nood zou ik toch instappen. Er vallen met regelmaat vliegtuigen uit de lucht over de hele wereld en het drama is dan natuurlijk erg groot omdat er veel mensen in 1x bij betrokken zijn. Toch schijn je nog steeds meer kans te hebben te verongelukken in je auto en daar stap ik ook zorgeloos in.

Ieder vliegtuigongeluk is om bovengenoemde reden een groot drama, maar als je ziet hoeveel vluchten er per dag uitgevoerd worden dan blijft de kans dat je naar beneden valt door een technische storing of een aanslag uiterest klein. Dus ik begrijp best dat mensen nu even wat minder zorgeloos in een vliegtuig stappen, maar eigenlijk hoeft het dus niet. De rit naar het vliegveld is gevaarlijker.  Maar goed, dat zijn de emoties die hierbij horen, na Tenerife was het niet anders. Ook dat moet slijten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door