Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

eelke schreef: Nee. Zo zijn er vandaag nog eens 16 lichamen gevonden. Maar het gaat ook niet steeds om hele lichamen natuurlijk, en het is een rampgebied van 10 km geloof ik, de kans is denk ik klein dat echt iedereen gevonden wordt.
Het is nog veel groter. Het gebied is meer dan 35km groot. Ik weet niet of dat ook in vierkante km was.
En de kans is groot dat er lichamen verbrand zijn.

Ze denken er nu aan om een politiemissie richten dr crash site te sturen om het gebied te gaan beveiligen. Zodat er niet meer gerommeld wordt.

Men houdt er zelfs rekening mee dat wilde dieren lichaamsdelen meegenomen hebben.
Tsja weet je wat het is.....de inhoud van die kisten is bij elkaar geraapte menselijke resten. Ik kan me niet voorstellen dat ieder slachtoffer netjes en compleet in een kist ligt.
Het is afschuwelijk,maar ik denk dat die identficatie een vreselijk drama gaat worden.
En een mensonterende klus.  :-\
Pffff je moet het maar kunnen !

En dan nog....ze kunnen volgens mij onmogelijk alle lichamen compleet krijgen.
Dat is extra vreselijk voor de nabestaanden,want wie sta je nou dadelijk eigenlijk te begraven.
Brrrrrr
Laatst gewijzigd door inge58 op wo 23 jul 2014, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Borke schreef: Vanochtend kreeg ik van ons bedrijf een mail dat er vanaf 15.50 uur ruimte was voor de mensen op kantoor om in het bedrijfsrestaurant naar de tv te kijken en samen stilte te betrachten.
Telefoon ging tijdelijk op de 'nachtstand'.
Ik vond het wel mooi.

Ik werk van huis uit en heb met een half oog naar een deel van de ceremonie gekregen en ik was zeer onder de indruk en ook trots op ons land.

Gelukkig hebben we dan Eelke met haar oog voor detail die waarneemt waarom het dan zo mooi was.
Heel scherp (weer) Eelke en voor mij voegen jouw observaties weer wat toe,
Eelke, analiste  8)
(wat doe jij eigenlijk voor werk Eelke?)
Ik heb vakantie en de hele dag de tijd om allerlei site's te lezen en liveblogs bij de houden, vandaar de info ;)
Maar ik werk in de zorg, ambulante begeleiding van mensen met een verstandelijke beperking. \
Mandarijn schreef: Het is nog veel groter. Het gebied is meer dan 35km groot. Ik weet niet of dat ook in vierkante km was.
En de kans is groot dat er lichamen verbrand zijn.

Ze denken er nu aan om een politiemissie richten dr crash site te sturen om het gebied te gaan beveiligen. Zodat er niet meer gerommeld wordt.

Men houdt er zelfs rekening mee dat wilde dieren lichaamsdelen meegenomen hebben.
Ik begreep inderdaad ook dat er honden rondliepen....en denk verder ook aan rivieren, meren, bossen etc...
Wij mochten op het werkt tussen half vier en half vijf geen klanten bellen en dat uur mochten we ook zelf invullen hoe we dat wilden invullen. We hebben met een grote groep de minuut stilte bekeken. Daarna gezamenlijk besloten dat we vandaag alleen nog voorbereidend werk zouden doen en morgen weer bellen. We waren allemaal te aangeslagen en dit voelde respectvoller. Ik ben blij dat we deze ruimte hebben gekregen.

Ik ben onder de indruk van Nederland en onze leiders. En ik heb het niet snel, maar vanmiddag voelde ik mij echt Nederlander en verbonden met het leed van ons land. En ik ben diep onder de indruk van al het verdriet.
Kaela schreef: Ik ben onder de indruk van Nederland en onze leiders. En ik heb het niet snel, maar vanmiddag voelde ik mij echt Nederlander en verbonden met het leed van ons land. En ik ben diep onder de indruk van al het verdriet.
Helemaal mee eens!!!
Ik heb vanmiddag ook niemand meer gebeld, voelde niet goed om zieke werknemers thuis te bellen die misschien een moment van stilte verkiezen.
Ik heb me op mijn verslagen gestort, contacten komen morgen wel weer.
MarijeEnBoomer schreef: Je kan toch ook met de cliënten stil zijn? Tenminste op dodenherdenking waren onze cliënten altijd wel 'stil'
de cliënte van wie ik vermoed dat ze niet stil kon zijn heb ik op tijd thuis gebracht, de andere 2 deden het goed.
Gelukkig kon ik een rustige parkeerplek uitzoeken.
Mandarijn schreef: Die colonne van rouwauto's vind ik, hoe moet ik het zeggen, het geeft me koude rillingen, een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen. Pffff
Ja, hier ook...totdat mensen gaan applaudiseren en met z'n allen fimpjes gaan maken, dan gaat bij mij toch weer even de lamp uit hoor  :-\
Door Martine-Tom
Ik zie net dat Veronica het logo in beeld veranderd heeft van blauw naar zwart en ipv reclame komt er een half stok vlag met "nationale dag van rouw" zonder reclame.
Enkel weken geleden leefde heel Nederland mee  met "Oranje" in  Brazilië, uitzinnig van vreugde om het bereiken  van de have finale..
Nu opnieuw een grote saamhorigheid, met een trieste, zeer trieste aanleiding  :'(
inge58 schreef: Tsja weet je wat het is.....de inhoud van die kisten is bij elkaar geraapte menselijke resten. Ik kan me niet voorstellen dat ieder slachtoffer netjes en compleet in een kist ligt.
Het is afschuwelijk,maar ik denk dat die identficatie een vreselijk drama gaat worden.
En een mensonterende klus.  :-\
Pffff je moet het maar kunnen !

En dan nog....ze kunnen volgens mij onmogelijk alle lichamen compleet krijgen.
Dat is extra vreselijk voor de nabestaanden,want wie sta je nou dadelijk eigenlijk te begraven.
Brrrrrr
Dat wordt of niemand, of datgene wat ze hebben kunnen vinden. Zal in veel gevallen geen compleet lichaam zijn, daar is niets meer aan te doen. Maar ze gaan je heus geen onderdelen van anderen geven. Ze gaan niet voor niets maanden doen over de identificatie.
Angelique schreef: Ja, hier ook...totdat mensen gaan applaudiseren en met z'n allen fimpjes gaan maken, dan gaat bij mij toch weer even de lamp uit hoor  :-\
Daar ergerde ik mij aan.

Gelukkig genoeg mensen gezien die eerbied hadden voor de colonne van rouwauto's. Zag mensen ook een kruisje slaan. Dat raakte me soms heel diep. Een simpel kruisje slaan, zo'n mooi gebaar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door