Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

*milyck* schreef: Bedankt voor alle tips! Ik ga me dit weekend maar eens in LinkedIn verdiepen en heb vanochtend contact gehad met het bureau wat Astrid noemde, ik wordt vandaag teruggebeld.... :)
OK spannend!
Je laat het wel even weten hè en doe haar vooral de groeten!

Voor de duidelijkheid, ik ken alleen Anika persoonlijk als ex-collega en manager, sinds ca. 1998. De andere dames van het bureau ken ik niet.

Anika werkt inmiddels sinds 2008 niet meer bij ons (helaas), maar wij huren haar incidenteel wel in voor opdrachten voor onszelf of voor onze klanten.
Even een update! Ik heb Anika inmiddels gesproken en ben heel veel wijzer geworden! De conclusie was dat een gelikt CV mooi is,maar dat ik het meer moet hebben van netwerken... Daar kun je hulp bij krijgen maar omdat  dat beter face to face gaat en we te ver uit elkaar wonen was dat geen optie. Wel heb ik goede tips gekregen hoe ik een bureau moet zoeken ( o.a. UWV pagina en dan bij aanbevelingen kijken) en dat ik het meest gebaat ben bij een wat kleiner bureau. Zodra duidelijk is wat mijn huidige werkgever hierin kan en wil betekenen, ga ik daar verder mee aan de slag.

Inmiddels ook aan het uitvogelen hoe LinkedIn werkt, ga ik ook mee verder....

En raar maar waar: inmiddels is de boosheid en de teleurstelling plaats aan het maken voor een gevoel van uitdaging, misschien dient zich wel iets aan waar ik normaal gesproken nooit aan zou hebben gedacht  :) Bedankt voor het meedenken :-*
Ronald schreef: Ook ik mocht aan de bak, zelfs voor de interne functie. En ja, ik heb een training "solliciteren" gevolgd, een training "presenteren", inclusief een elevator pitch en ik heb een CV gemaakt die ik heb aangeboden aan iemand met verstand van zaken.

Ik heb eigenlijk nauwelijks gesolliciteerd. Meestal was een telefoontje: "Hé, kun je ..." of "Hé, ik zoek werk... Heb je..."

Vandaag de dag zijn de sollicitatiebrieven, motivatiebrieven en CV's een manier om je te onderscheiden van de rest. En "de jeugd" lukt dat prima. Maar de wat oudere garde is dit dus niet gewend...
Nou, de jeugd (als ik daar nog onder mag vallen  :angel2: ), lukt dat ook niet altijd prima hoor. De brutalen, de zelfverzekerden, de mensen die weinig moeite hebben met zichzelf verkopen, zowel op dingen als linkdin als in brieven en gesprekken. Maar das niet de hele jeugd hoor.
Ronald schreef: Ik zit (haast vanzelfsprekend!) op LinkedIn. Er staat best wel wat op, maar ook niet alles. Dat neemt mijn werk ook met zich mee, en dan met name mijn werkgever.
Ik dus niet. Ik snap het niet, ik vind het niet prettig, ik hou er niet van. En met ruim een jaar mijn baan op de toch gehad hebbende, had het vast heel slim geweest enz. Toch mezelf niet zover kunnen krijgen.
Na een aantal maanden tussen hoop en vrees, variërend van "baan kwijt, met vertrekregeling" , "baan kwijt zonder vertrekregeling" , "geen gedwongen ontslagen, maar plaatsbaar door de hele organisatie mits benoembaar" , "mogelijkheid om te solliciteren naar een nieuwe functie onder een heleboel voorwaarden", en zo nog een heel scala aan voor mij in eerste instantie deels onmogelijke eisen,kan ik melden dat ik m.i.v. 1 januari ben benoemd in een nieuwe functie met meer uren, meer verantwoordelijkheden, in mijn eigen regio en een schaal hoger, en dat op mijn 60ste! :circle:
Het was en is  wel slopend, maar ik ben erg blij dat er aan al die onzekerheden een eind lijkt te komen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door