Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

De 'smaakjes' van dolce gusto zijn allemaal gezoet  ;)
Als ik voor cupjes zou gaan zou het nespresso zijn.
Maar ik wil geen cupjes want ik heb m'n bialetti  :D
Maar serieus! Sinds ik dat ding heb zijn er al 3 mensen die koffie bij mij drinken overgestapt om op die manier koffie te zetten!
En ik denk dat het nu ongeveer een jaar geleden is dat m'n dolce gusto er opeens mee stopte en ik snel een bialetti haalde tot ik er uit was wat voor koffiemachine ik wilde.
Kaela schreef: Zo'n bialetti, als je met 2 personen bent, meestal drinkt er maar 1 koffie, soms zetten we voor ons 2 koffie. En als we visite hebben en moeten er meer kopjes gezet worden. Welk model kan ik dan het beste nemen?
Ik heb een 3 kops. Daarmee zet ik 2 cappuccino of voor mezelf een mega cappuccino  :biggrin2:
Als ik bezoek heb heb ik een 6 kops waardoor ik dus 6 cappuccino kan zetten als ik beide bialetti's gebruik!
MarijeEnBoomer schreef: Ik heb een 3 kops. Daarmee zet ik 2 cappuccino of voor mezelf een mega cappuccino  :biggrin2:
Als ik bezoek heb heb ik een 6 kops waardoor ik dus 6 cappuccino kan zetten als ik beide bialetti's gebruik!
De mijne maakt zoveel koppen als ik wil, enigste beperking is de inhoud van de pot  :biggrin2: Maar dat is heel makkelijk op te loossen..is ie leeg maak je een nieuwe open  ;D
MarijeEnBoomer schreef: Ik heb een 3 kops. Daarmee zet ik 2 cappuccino of voor mezelf een mega cappuccino  :biggrin2:
Hoe regel je dan die opgeschuimde melk, wat voor melk-opschuimer gebruik je daarvoor?
Hoeveel koffie doen jullie in een 2 persoons Bialetti.
Ik heb gisteravond de Bialetti weer van stal zolder gehaald nav dit topic.
Ik had 2 koppen gezet en de filter zat tot bijna boven vol (niet aangestampt).
Ik zat bijna tegen het plafond zo sterk was de koffie  :o
Dreetje schreef: Hoeveel koffie doen jullie in een 2 persoons Bialetti.
Of zo slap ben je intussen gewend...

Filter vol, niet aanstampen. Eventueel drinken met een glaasje water ernaast (zoals een echte espresso ook best wel nodig kan hebben) en anders gebruiken met opgeschuimde melk (of berenburg... of whiskey)
Ronald schreef: Of zo slap ben je intussen gewend...

Filter vol, niet aanstampen. Eventueel drinken met een glaasje water ernaast (zoals een echte espresso ook best wel nodig kan hebben) en anders gebruiken met opgeschuimde melk (of berenburg... of whiskey)
;D ;D dat zou ook kunnen.
Ik ga het zo nog eens proberen met iets minder koffie...en misschien wel met beerenburg  :D
Dreetje schreef: Hoeveel koffie doen jullie in een 2 persoons Bialetti.
Voor hoeveel koppen is je Bialetti?

Ja, hier zet ik ook wel een straf bakkie hoor :biggrin2:. Doe er niet voor niets melk bij :biggrin2:
Door fransbulletje
Dreetje schreef: Voor 2 koppen.
Ik ben ook wel wat gewend hoor, maar dit was iets teveel van goeie....
Zometeen in de herkansing :)
;D ;D ;D
Ik heb hetzelfde met de cafetiére. In de gebruiksaanwijzing staat 1 maatschepje per kopje, is voor 4 kopjes 500 ml, maar dat is voor ons veel te sterk. Ik doe er 2 schepjes in en giet hem dan voor 3 kopjes vol, hebben we 2 mokken koffie en dan is het wel lekker.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door