- di 22 jul 2014, 14:39
Ik vind ook dat Rutte het goed aanpakt door niet te beschuldigen.
Vooral omdat prioriteit ligt bij de lichamen vrij krijgen en onderzoek op de rampplek. Omdat de rampplek in gebied van separatisten ligt kan je die beter niet tegen je in het harnas jagen.
Nadat je de lichamen hebt en onderzoek op plek is afgerond is er ruimte voor vingertje wijzen op basis van bewijzen.
Als enige overblijven van gezin lijkt mij inderdaad vreselijk, helemaal op leeftijd van 17-19 jaar..... Net te jong om op eigen benen te staan. Moet er niet aan denken wat er dan op je af komt. Eerst alle gedoe rond de uitvaart en daarna hoe nu verder. Kan je bijvoorbeeld in eigen huis blijven wonen of moet je ook nog gedwongen verhuizen?
Weet nog goed dat mijn ouders en zusje naar Schotland vlogen voor vakantie en mijn moeder mij ging vertellen waar papieren van uitvaartverzekering lagen, ik was toen 17. Puur voor het geval dat ze wat zou overkomen. Op zo'n moment sta je er inderdaad bij stil dat je ze kwijt kan raken, al ga je er vanuit dat het wel goed komt. Alleen dat erbij stil staan is al erg genoeg, wilde het toen eigenlijk ook niet eens weten ook al snapte ik het wel en was het alleen maar verstandig van mijn moeder.