Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door fransbulletje
Sieglinde schreef: Kan alle koffie in de cafetiere?
( ik wil verschillende lekkere soorten koffie geven als cadeau)
In de webshop van Simon Levelt kun je aangeven voor de Cafetiére en dan zie je de koffiesoorten die daarvoor geschikt zijn. Bij het bestellen moet je wel even aangeven dat het de maling voor Cafetiére moet zijn.
Borke schreef: Als je voor 4 personen koffie wilt zetten, koop je daar dan een aparte 4-persoons Bialetti voor?
Of brand je je handen en spoel je je 2-persoons potje om?
Kan beide :biggrin2:
Hebben de Bialetti fans hiervoor een cup-machine gehad en hoe beviel dat?
Ik heb alleen een Nespresso gehad. Slappe machines zeg... Om de haverklap stuk. Koffie is heerlijk, als je machine het goed doet. Maar dan nog; veeeeel te duur! Wij waren 40 a 50 euro per maand aan koffie kwijt. Da's leuk als je beide een IT salaris binnen harkt :biggrin2:
fransbulletje schreef: In de webshop van Simon Levelt kun je aangeven voor de Cafetiére en dan zie je de koffiesoorten die daarvoor geschikt zijn. Bij het bestellen moet je wel even aangeven dat het de maling voor Cafetiére moet zijn.
Maar bv de corazon staat niet bij de Cafetiere, die gaat dus niet?
Maar als ik dat filmpje bekijk dan kookt het water en gaat door de koffie heen omhoog en je hebt koffie. Wat ik heb begrepen van koffie kenners (ik drink geen koffie, vind het alleen lekker ruiken) is dat het water niet heter mag zijn dan 70 graden wat over/door de gemalen bonen heen mag gaan anders "verbrand" je de boon en dat beïnvloed de smaak negatief.

Bij ons werken we met een French press waar dus niet direct kokend water over de gemalen bonen heen gegoten wordt. De bonen zijn speciaal wat grover gemalen.
Borke schreef: Wat zijn jullie ervaringen met cupmachines?
Welke bevallen goed en waarom?
Maakt hij veel lawaai?
Kan hij 2 kopjes tegelijk zetten?
Is hij instelbaar qua hoeveelheid water die hij gebruikt per kopje?
Hoe gaat het schoonmaken?
Hoe doe je dat als je cappuccino wilt?

Natuurlijk weet ik dat cups duur zijn en dat de kosten zo flink oplopen.
Nu echter al de 2e bonen-koffiemachine het opgeeft buiten de garantietijd, die machines zijn veel duurder dan die cupmachines, overwegen wij eens zo'n cupmachine te proberen.

Voordeel van die bonenmachines is dat je 2 kopjes tegelijk kan zetten, zelfs twee dubbele kopjes tegelijk.
Nadeel is dat je altijd moet wachten totdat hij het gaat doen als je hem aanzet.
Schoonmaken met die koffieprut is een gedoe en nu dus al de 2e machine die kapot gaat.
Ik heb het even gehad met die dure apparaten  >:(
Wij hebben een Krups Nespresso gehad. Kon 2 kopjes tegelijk zetten, was instelbaar qua hoeveelheid water, makkelijk schoon te maken en voor cappuccino gebruikten we een aparte melkopschuimer. Maar we vonden het veel te duur -- omgerekend betaalde ik zo'n €75 voor een 1 kilo koffie en wij drinken veel koffie.
Paar jaar geleden ding weggegeven en een DeLonghi volautomaat gekocht. Heerlijke versgemalen koffie!! En echt veel lekkerder dan die nespresso. ;)
Ja, hier ook zo'n DeLonghi geval. Heerlijke espresso, zelfs met de gewone espresso bonen van DE.  :o
Voor gewone koffie zijn de nr. 12 DE L'Or lekker pittig. En voor slootwater zet je de hoeveelheid gewoon terug. ::)
Een koffiekoker wil ik niet omdat dan de cafeïne meer tijd heeft op te lossen. Dan wordt ik hyper, krijg trillende vingers en kan niet meer beadworken. >:(
Ruisje schreef: Wij hebben een Krups Nespresso gehad. Kon 2 kopjes tegelijk zetten, was instelbaar qua hoeveelheid water, makkelijk schoon te maken en voor cappuccino gebruikten we een aparte melkopschuimer. Maar we vonden het veel te duur -- omgerekend betaalde ik zo'n €75 voor een 1 kilo koffie en wij drinken veel koffie.
Paar jaar geleden ding weggegeven en een DeLonghi volautomaat gekocht. Heerlijke versgemalen koffie!! En echt veel lekkerder dan die nespresso. ;)
Helaas was onze Delonghi volautomaat met 2 jaar kapot en onze dito Siemens begint nu te lekken  >:(

Wij werken beiden van huis uit en met 1 druk op de knop koffie krijgen, dat is dan toch wel erg comfortabel....
Borke schreef: Helaas was onze Delonghi volautomaat met 2 jaar kapot en onze dito Siemens begint nu te lekken  >:(

Wij werken beiden van huis uit en met 1 druk op de knop koffie krijgen, dat is dan toch wel erg comfortabel....
Onze DeLonghi doet het al ruim 4 jaar zonder problemen... en kennissen hebben al even lang een Siemens (ik weet niet welk type) en die hebben ook nooit problemen. Ik ken wel een lekkende Bosch volautomaat die al 3x in de garantie is teruggeweest...
En inderdaad met 1 druk op de knop een vers bakkie is heerlijk! En ondanks dat onze DE filterkoffieautomaat als reserve op zolder staat, willen we niet meer zonder bonenkoffie ;)
Heb nu een Nesspresso apparaat en bevalt prima!
Ook nog nieuwe  Bodum cafetiere  staan ( werkeloos) maar daar bij vind ik t erg lastig de juiste sterkte
koffie te krijgen, sommige koffie soorten komen door t zeefje...duidelijk dus de verkeerde
koffie soort voor de cafetiere
Door fransbulletje
Ike schreef: Heb nu een Nesspresso apparaat en bevalt prima!
Ook nog nieuwe  Bodum cafetiere  staan ( werkeloos) maar daar bij vind ik t erg lastig de juiste sterkte
koffie te krijgen, sommige koffie soorten komen door t zeefje...duidelijk dus de verkeerde
koffie soort voor de cafetiere
Voor de cafetiére heb je een grovere maling nodig.
Heb ook een Bodum en vind het heerlijke koffie.
Wij hebben deze, geschikt voor inductie bij Simon vandaan.

Afbeelding

Ook hier worden de corazon bonen graag gedronken. we hebben ook een bonen machine, maar voor die machine zijn de bonen te vet, wat slecht is voor je machine. De percolator gaat mee op vakantie ;)
Laatst gewijzigd door M@rina op zo 20 jul 2014, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
fransbulletje schreef: Voor de cafetiére heb je een grovere maling nodig.
Heb ook een Bodum en vind het heerlijke koffie.
Ja inderdaad, maar vind t dus lastig een maat te "vinden"  voor twee kopjes of zo, heb de grote
uitvoering en maakte dus niet altijd n volle kan koffie.
Welke koffie gebruik jij ervoor?
Door fransbulletje
Ike schreef: Ja inderdaad, maar vind t dus lastig een maat te "vinden"  voor twee kopjes of zo, heb de grote
uitvoering en maakte dus niet altijd n volle kan koffie.
Welke koffie gebruik jij ervoor?
Heb nu wat verschillende soorten gehad van Simon Levelt maar bestel de volgende keer weer bij http://www.fascino-coffee.net
Van Fascino vinden wij de Peru Tunki heel erg lekker, bestel die in bonen en voor de cafetiére. Vaak staat bij omschrijvingen ook wel waar de koffie geschikt voor is en anders gewoon even advies vragen
Ik heb een Bodum voor 4 kopjes en doe hem dan 3/4 vol met 2 scheppen koffie dan is het voor ons goed en niet te sterk.
Ze geven aan 1 schep per kopje maar dat vinden wij te sterk, hangt ook van de koffie af.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op zo 20 jul 2014, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door