Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Juul schreef: Dat flmpje staat ook op youtube en dan staat er dit bij als commentaar.;

Gepubliceerd op 17 jul. 2014
this is 747 cargo plane crashes at Bagram airbase afghanistan not malaysia

Ik denk dat het op zich niet raar is dat er zoveel spullen onbeschadigd worden gevonden. Vliegtuig wordt geraakt en raakt in de lucht al in delen, dus koffers en andere cargo vallen naar beneden en breken op de grond open.
Aha, dat hebben ze "even" weggelaten ::)
Claudia_ schreef: Ik ben normaal niet zo van de complottheorietjes hoor, maar heeft niemand gedacht, bij het zien van de beelden van de slachtoffers van "Wat zijn veel mensen nog intact?"

Als je van 10 km hoogte valt, in een brandend vliegtuig (met nog redelijk veel kerosine aan boord) dan lijkt het me dat er niet zoveel van je over is of kan zijn. En die paspoorten en dat boekje? Dat vind ik stiekem wel een beetje gek dus  :o
Lang niet al die mensen zijn zo intact, op Twitter heb ik zat gelezen over losse lichaamsdelen, organen etc. Maar als dat vliegtuig is geraakt door een raket hoeft het niet direct helemaal te ontploffen, een grote explosie is door weinig zuurstof op die hoogte niet eens waarschijnlijk als je de tank niet direct raakt. Het kan ook zijn dat hij eerst in een paar stukken brak bijvoorbeeld en daarna viel. Ik vind dat er geen enkele grond is voor complottheorieën.

Maar, wat denk jij dan dat er gebeurd is?
Angelique schreef: Dus als ik het goed begrijp hoeven we ook geen ach en wee meer te roepen als jou iets vervelends overkomt? Dat doe ik namelijk niet bij iedere wereldburger die iets vervelends overkomt, alleen als het dichtbij is in de vorm van bekend zijn met. Lees nu dat ik dan hypocriet ben. Nou prima, liever hypocriet dan zogenaamd heliger dan de paus.

Bijna 200 aan gort geschoten nederlanders zijn niet erger dan 200 aan gort geschoten amerikanen, alleen komt het nu dichtbij en dan niet zo in de vorm dat we zo dom waren om te denken dat ons domme nederlanders nooit iets zou overkomen, maar in de zin van dat de kans erg groot is dat er een bekende of familie van je bijzat.
Ik hoor de laatste dagen best veel mensen roepen (tenminste, ik lees het op Facebook) dat het hypocriet is dat Nederland nu zo van slag is, terwijl er dagelijks oorlogsslachtoffers vallen in de hele wereld, en dat irriteert me mateloos. Hoezo hypocriet? Het is toch volslagen menselijk dat dit ons meer aangrijpt dan beelden bij het journaal van een land hier ver vandaan? Als de hond van meneer Jansen uit Klazienaveen overlijdt, en ik lees dat via via op Facebook, doet me dat ook niets tot weinig. Terwijl een hond van een "bekende" hier op Barfplaats me vaak toch aangrijpt, omdat dat veel dichterbij is. (om maar even een simpele vergelijking te trekken).

En daarmee zeg ik niet dat de oorlogsslachtoffers in Verweggistan niet erg zijn, want ieder slachtoffer is er één te veel. Maar dit grijpt me gewoon meer aan, ook omdat de hele situatie "daar" nu plotsklaps wel heel dichtbij komt, en ik ook best bezorgd ben over de gevolgen hiervan hier, maar ook in de rest van de wereld.
Het is niet hypocriet maar menselijk. En als je toch op Facebook de odes en gedichten leest over de slachtoffers. Vreselijk.
Maar zo heb ik ook moeten slikken bij de beelden op het journaal van een omgekomen Palestijns jongetje. Hoe er op mensonterende wijze met dat lijkje werd gesleept zeg, pffff. Het is maar net wat bij jou de gevoelige snaar raakt.
kakocavi schreef: Lang niet al die mensen zijn zo intact, op Twitter heb ik zat gelezen over losse lichaamsdelen, organen etc. Maar als dat vliegtuig is geraakt door een raket hoeft het niet direct helemaal te ontploffen, een grote explosie is door weinig zuurstof op die hoogte niet eens waarschijnlijk als je de tank niet direct raakt. Het kan ook zijn dat hij eerst in een paar stukken brak bijvoorbeeld en daarna viel. Ik vind dat er geen enkele grond is voor complottheorieën.

Maar, wat denk jij dan dat er gebeurd is?
Oh geen idee hoor, wat ik zeg, ik hou ook niet zo van dat achterdochtige gedoe (complottheorieën) maar ik vond het wel bijzonder opvallend.
Kerosine zit trouwens opgeslagen in de vleugels, dus er had sowieso een explosie moeten zijn als ie eerst in de vleugel geraakt zou zijn.

Daarbij denk ik wel oprecht dat ons ook niet altijd alles verteld wordt door de "leiders van deze aardkloot", nu zeg ik niet dat dat nu het geval is hoor, maar toch. :P maar dat heeft niet alleen met dit gebeuren te maken.
Gisteren iemand op ons feestje die iemand goed kende. En dan komt het heus heul dicht bij hoor. Da's maar 2 x handje schudden.
Dan blijkbaar ook nog iemand uit de stad hier die ik niet ken, en een leraar uit de stad waar ik werk.

Ze vertelden ook dat er nu in verhouding meer nederlanders omgekomen zijn dan amerikanen bij 9-11. En dan te bedenken dat de slachtoffers nu echt uit heel nederland kwamen, dat maakt de impact allemaal vrij groot.
eelke schreef: Gisteren iemand op ons feestje die iemand goed kende. En dan komt het heus heul dicht bij hoor. Da's maar 2 x handje schudden.
Dan blijkbaar ook nog iemand uit de stad hier die ik niet ken, en een leraar uit de stad waar ik werk.

Ze vertelden ook dat er nu in verhouding meer nederlanders omgekomen zijn dan amerikanen bij 9-11. En dan te bedenken dat de slachtoffers nu echt uit heel nederland kwamen, dat maakt de impact allemaal vrij groot.
Daar moet ik dan weer om glimlachen, statistiek om de statistiek, bij het busongeluk in China waarbij afgelopen nacht 38 mensen omkwamen kwamen in verhouding ook meer chinezen om dan amerikanen tijdens 9/11....
Nietszeggende goochelaarij met getallen....

Ook de omvang van de impact is logisch, de regel van 6 degrees of seperation gaat echt bijna altijd op.
Simpel voorbeeldje, ik ken een oud medewerker van Mark Rutte, Mark Rutte kent Obama, dus ik ken in de 4e graad Obama, iemand die mij kent, kent Obama dus in de 5e graad...
Pluto schreef: Daar moet ik dan weer om glimlachen, statistiek om de statistiek, bij het busongeluk in China waarbij afgelopen nacht 38 mensen omkwamen kwamen in verhouding ook meer chinezen om dan amerikanen tijdens 9/11....

Ook de omvang van de impact is logisch, de regel van 6 degrees of seperation gaat echt bijna altijd op.
Simpel voorbeeldje, ik ken een oud medewerker van Mark Rutte, Mark Rutte kent Obama, dus ik ken in de 4e graad Obama, iemand die mij kent, kent Obama dus in de 5e graad...
Ik ken ook een oud medewerker van Mark Rutte. Diezelfde jongen is 2 collega's en hun gezin kwijtgeraakt in de crash. Either way, komt het gewoon bij veel mensen best direct hun omgeving ingedenderd.
-Saskia- schreef: Ik ken ook een oud medewerker van Mark Rutte. Diezelfde jongen is 2 collega's en hun gezin kwijtgeraakt in de crash. Either way, komt het gewoon bij veel mensen best direct hun omgeving ingedenderd.
Jep..  :-\
De Amerikanen schijnen veel meer te weten dan ze naar buiten brengen omdat ze dat gebied scherp in de gaten houden (lees: bespioneren/afluisteren). Echter moet het even omgeleid worden omdat de 'rebellen' anders weten welke kanalen worden afgetapt....

Vind Rustte trouwens sterk bezig! Wil bewijzen voordat er met vingertje wordt gewezen. Roept Poetin op verantwoordelijkheid te nemen m.b.t. onderzoek.
Pluto schreef: Daar moet ik dan weer om glimlachen, statistiek om de statistiek, bij het busongeluk in China waarbij afgelopen nacht 38 mensen omkwamen kwamen in verhouding ook meer chinezen om dan amerikanen tijdens 9/11....
Hoe kan 38 mensen op 1,3 miljard meer zijn in verhouding dan 3000 mensen op 313 miljoen amerikanen?
Misschien een hele stomme gedachte maar veel van de slachtoffers hadden vast ook huisdieren waarvan het baasje/bazinnetje niet meer thuis komt.
Is natuurlijk een niet te vergelijken leed in verhouding met het verdriet van familie en of vrienden, maar toch.
eelke schreef: Hoe kan 38 mensen op 1,3 miljard meer zijn in verhouding dan 3000 mensen op 313 miljoen amerikanen?
Niet, maar dit gaat ook nergens over, doelloze cijfertjes. 3000 mensen zijn gewoon 3000 mensen en dat is 3000 x verdriet en dan wordt iets niet minder erg omdat er van dezelfde nationaliteit nog tig miljoen over zijn.
eelke schreef: Hoe kan 38 mensen op 1,3 miljard meer zijn in verhouding dan 3000 mensen op 313 miljoen amerikanen?
Wiskunde, van de 38 waren er 38 chinees, dus 100%

Onder de 3000 doden van 9/11 waren meerdere nationaliteiten dus geen 100% was amerikaan.

Dus wat Angelique ook al zegt, goochelaarij met cijfers om indruk te maken. Iedere dode door zo'n aanslag is er 1 teveel, ongeacht nationaliteit of percentage.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door