Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Hier gaat het ook maar moeizaam. Slecht blad, gaatjes erin verkleuringen. En ook bloeiende broccoli's. Maar ik ben er dan ook wel heel blanco in gegaan.

Waarom zou je gif moeten gebruiken Jantina? Hebben jou kolen een ziekte?
Marine, heb je meerder courgetteplanten of maar 1?? Misschien ken je mensen die ook courgettes in de tuin hebben waar je een mannelijke bloem, of een paar, kunt plukken? Dan kun je de vrouwelijke bloemen met de hand proberen te bestuiven. Geen garantie op succes, maar als je het niet probeert lukt het sowieso niet  :P
Door sella
Onze savooienkool en boerenkool en spruiten doen het probleemloos. Bloemkool is een uitdaging, maar toch ga ik weer winterbloemkool zetten.
En ik weiger gif in te zetten.
Ik geef kalk en ik mest goed. Dan moeten die veelvraten van kolen het best goed doen :knuppel2:
Kaela schreef: Hier gaat het ook maar moeizaam. Slecht blad, gaatjes erin verkleuringen. En ook bloeiende broccoli's. Maar ik ben er dan ook wel heel blanco in gegaan.

Waarom zou je gif moeten gebruiken Jantina? Hebben jou kolen een ziekte?
Nee ongedierte vreten ze op.
Nynke schreef: Marine, heb je meerder courgetteplanten of maar 1?? Misschien ken je mensen die ook courgettes in de tuin hebben waar je een mannelijke bloem, of een paar, kunt plukken? Dan kun je de vrouwelijke bloemen met de hand proberen te bestuiven. Geen garantie op succes, maar als je het niet probeert lukt het sowieso niet  :P
Ik heb er 2. Kijk het nog een weekje aan en anders idd even wat mannen bietsen bij vrienden!
Misschien ga ik wel proberen te bestuiven met pompoen, geen idee of dat werkt.

Kolen mislukken hier ook, dit jaar niet eens geprobeerd zelfs.
Door sella
Oh ik heb ook wel last van rupsen, maar die geef ik een blad en doe ze buiten de tuin, dan vinden ze toch wel wat van hun gading, ik doe er dan af en toe een blad bij, dan houdt ik de schade beperkt.
Nynke schreef: Karin; Richard heeft de aardbeischeuten afgeknipt en daarna in potjes gezet, ze komen prima aan  :) :) 
Heb ik nou ook gedaan! Heb er veul! Kan ik mooi straks de specikuip mee gaan vullen!

Ik heb ook last van rupsen, maar die zitten allemaal in de wilgenboom in de papegaaienvoliere. Meneer K vond dat ik iets aan bestrijding moest gaan doen, maar zolang ze daar zitten, nog meer dan genoeg te eten hebben en mijn groente met rust laten, vind ik het best!
Nynke schreef: Marine, heb je meerder courgetteplanten of maar 1?? Misschien ken je mensen die ook courgettes in de tuin hebben waar je een mannelijke bloem, of een paar, kunt plukken? Dan kun je de vrouwelijke bloemen met de hand proberen te bestuiven. Geen garantie op succes, maar als je het niet probeert lukt het sowieso niet  :P
Een vrouwelijke bloem heeft een dikker begin. Zeg maar een soort van ienieminie courgette. Je kunt met n kwastje in de mannelijke bloem gaan
en daarna de vrouwelijke bloemen bestuiven. (en ze groeien graag op grond die je niet verzorgt, op een composthoop of zo. Met oude kippenmest.
Woei groei.  :biggrin2:
Ook bij tomaten enzo.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door