Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
fransbulletje schreef: Ken het gevoel.
We wachten allemaal op elkaar tot er iemand zijn huis verkoopt en dan komt de boel weer in beweging.
Ook killing hoor, voor de markt dat afwachten. Maarja, we kennen allemaal wel iemand of hebben eerdere ervaringen hoe "leuk" het is om met 2 hypotheken in je maag te zitten. Maarja, ondertussen wacht iedereen op elkaar en stroomt er weinig tot niks door.
Door Angelique
Laika schreef: Wij zijn ook naar een goedkopere streek verhuisd. Toch ben ik niet zo bang dat we ons huis niet meer kunnen verkopen.
we wonen heel rustig en tegen een natuurgebied aan,daar zijn altijd wel liefhebbers voor denk (hoop) ik.
Maar daar staat toch ook zat te koop, sommige al jaren en voor een habbekrats. Maar goed, als je lekker woont is dat het laatste waar je aan moet gaan denken natuurlijk. In ieder geval zal er...als ons huis verkocht is, ook weer een huis in jouw buurten verkocht zijn  :biggrin2:
Door Monique77
Angelique schreef: Ook killing hoor, voor de markt dat afwachten. Maarja, we kennen allemaal wel iemand of hebben eerdere ervaringen hoe "leuk" het is om met 2 hypotheken in je maag te zitten. Maarja, ondertussen wacht iedereen op elkaar en stroomt er weinig tot niks door.
Wij hebben ons oude huis verkocht een maand voor de crisis doorbrak, dus ik kijk wel zeker uit om nu alvast een nieuw huis te kopen zonder mijn oude huis verkocht te hebben, maar oh wat is dit in dit geval moeilijk  :-X

Hoop gewoon dat dat huis nog even te koop blijft, en anders hebben we een ander leuk boerderijtje op het oog  :D
Door Kaio
Angelique schreef: Ook killing hoor, voor de markt dat afwachten. Maarja, we kennen allemaal wel iemand of hebben eerdere ervaringen hoe "leuk" het is om met 2 hypotheken in je maag te zitten. Maarja, ondertussen wacht iedereen op elkaar en stroomt er weinig tot niks door.
Klopt, maar durf jij het aan? Wij niet eerlijk gezegd , zou niet weten hoe we het dan jarenjang zouden moeten betalen, al zouden we het verhuren ( met alle gevolgen vandien)
Door Angelique
Kaio schreef: Klopt, maar durf jij het aan? Wij niet eerlijk gezegd , zou niet weten hoe we het dan jarenjang zouden moeten betalen, al zouden we het verhuren ( met alle gevolgen vandien)
Uh nee, heb al 2 jaar met 2huizen gezeten, ben ik nog niet vergeten. 
Door fransbulletje
De banken verstrekken niet eens een hypotheek als je je oude huis niet verkocht hebt en dat is maar goed ook.
Door Kaio
fransbulletje schreef: De banken verstrekken niet eens een hypotheek als je je oude huis niet verkocht hebt en dat is maar goed ook.
Ja en nee, logisch ja, maar ze zijn zelf wel ook erg goed debet aan de crisis en verlenen van te hoge hypotheken en woekerpolissen  ;)
Maar ik denk idd niet dat je een hypotheek meer kunt krijgen voor 2 huizen nee.
Door Angelique
Dat zal gewoon aan je inkomsten liggen. Als jij die 2 hypotheken kan betalen, dan zal het niet zo'n probleem zijn.

Ze schijnen er trouwens wel per geval bijna 3 maanden over te doen een hypotheekaanvraag te verwerken. Tja, crisis hé, ging zo slecht, dus hebben we de hypotheekmensen maar ontslagen. Ondertussen komt dus niemand op het briljante idee om er weer een paar extra aan te nemen. Krijg je "leuke" situaties van...je huis onder voorbehoud verkocht, staat zo 3 maand op funda, dus ieder ander loopt op dat moment door en vervolgens zegt de bank...nah, toch maar niet.  :-X
Door fransbulletje
Het eerste gedeelte van het hypotheekgesprek hebben wij al gehad en daarin werd gewoon gesteld dat ze geen hypotheek verstrekken op een nieuwe woning als de oude niet verkocht is.
Vroeger werd daar nooit moeilijk over gedaan want je kocht eerst een huis en dan verkocht je je eigen huis.
Nu doen ze dat dus niet meer.
Door Sammy1980
fransbulletje schreef: Het eerste gedeelte van het hypotheekgesprek hebben wij al gehad en daarin werd gewoon gesteld dat ze geen hypotheek verstrekken op een nieuwe woning als de oude niet verkocht is.
Vroeger werd daar nooit moeilijk over gedaan want je kocht eerst een huis en dan verkocht je je eigen huis.
Nu doen ze dat dus niet meer.
Ik heb dat ook begrepen inderdaad, ook voor mensen met een dubbel salaris.
Daarbij moet ik zeggen dat ik behoorlijk schrok van hoe de hypotheek voorwaardes tegenwoordig zijn  :-[ :-[ :-X
Ik snap heel goed dat er bezuinigd moet worden, maar ik snap ook heel goed hoe het komt dat de woning markt niet in beweging komt.

Ik dacht inmiddels wel iets te weten over mijn baan maar dat is opgeschoven naar oktober, blijft nog even spannend of ik mijn huis wel of niet uit de verkoop moet halen.
De woon en eetkamer zijn inmiddels helemaal opgeknapt en klaar, dus daar ben ik wel blij mee  :D :D :D
Door lianneke
Laika schreef: Wij zijn ook naar een goedkopere streek verhuisd. Toch ben ik niet zo bang dat we ons huis niet meer kunnen verkopen.
we wonen heel rustig en tegen een natuurgebied aan,daar zijn altijd wel liefhebbers voor denk (hoop) ik.

Ja, hoor, hier is er eentje!
Door Monique77
Sammy1980 schreef: Ik heb dat ook begrepen inderdaad, ook voor mensen met een dubbel salaris.
Daarbij moet ik zeggen dat ik behoorlijk schrok van hoe de hypotheek voorwaardes tegenwoordig zijn  :-[ :-[ :-X
Ik snap heel goed dat er bezuinigd moet worden, maar ik snap ook heel goed hoe het komt dat de woning markt niet in beweging komt.

Ik dacht inmiddels wel iets te weten over mijn baan maar dat is opgeschoven naar oktober, blijft nog even spannend of ik mijn huis wel of niet uit de verkoop moet halen.
De woon en eetkamer zijn inmiddels helemaal opgeknapt en klaar, dus daar ben ik wel blij mee  :D :D :D
+1, de voorwaarden én het hypotheekbedrag wat mensen nu nog kunnen lenen is drastisch veranderd ...... Itt een jaar of wat geleden
Op zich logisch gezien toen iedereen over de top ging, maar dit is wel heel drastisch tegenwoordig  :-X
Door Antonia
Mogen de duimen nog even blijven draaien? Voor aankomende dinsdagmiddag staan er weer 5 bezichtigingen gepland. Twee mensen die afgelopen dinsdag zijn geweest komen nog een keer terug en er zijn 3 nieuwe belangstellenden  :thumbsupup:
Door -Saskia-
Antonia schreef: Mogen de duimen nog even blijven draaien? Voor aankomende dinsdagmiddag staan er weer 5 bezichtigingen gepland. Twee mensen die afgelopen dinsdag zijn geweest komen nog een keer terug en er zijn 3 nieuwe belangstellenden  :thumbsupup:
Wat goed! Ik duim!!
Door Kaio
:duimen: ja hoor! Klinkt goed voor de 2e keer langskomen!

Hier is het makelaarskantoor dicht, handig uitgezocht weer.  ;D Ik heb zelf geen idee hoe de markt hier is in Belgie, ja niet te voorspellen  ::)
Wel zelf al bezig met orienteren op nieuwe huizen, wat kun je waar voor welk geld krijgen en wat vinden we wel en niet fijn...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door