Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Dat scheelt een hoop in 2006 hadden wij ook een huis in 2 weken verkocht, goed dat was een laag budget huis dat er echt goed uitzag. Daarna is het overal pas ingekakt, zo zitten wij dus ook met een duurder gekocht huis
Door Laika
Wij hebben ons miskoop huis eerst helemaal verbouwd en opgeknapt in een neutrale stijl. De interieur foto's van de makelaar deden afbreuk aan het geheel dus hebben we zelf een professionele fotograaf ingehuurd (wel een deel van de kosten teruggekregen van de makelaar)
Dat heeft echt het verschil gemaakt. Veel hits gekregen en binnen 1 week 5 kijkers waar ook de kopers bijzaten (dit was in 2010)  De eerste indruk is dus heel erg belangrijk. Wij gingen ook altijd het huis uit als er kijkers kwamen en waren blij als dat ook het geval was als we zelf gingen bezichtigen.
Door Jantina
In 2007 hebben we moeten vechten om het huis te kunnen kopen wat we nu aan de straatstenen niet kwijt raken. En andere huizen die we wilden daar waren we mooi te laat. De markt is echt onwijs veranderd.
Door lianneke
Jantina schreef: In 2007 hebben we moeten vechten om het huis te kunnen kopen wat we nu aan de straatstenen niet kwijt raken. En andere huizen die we wilden daar waren we mooi te laat. De markt is echt onwijs veranderd.
Dit wordt voor mij het vijfde huis wat de verkoop in gaat, de vier vorige huizen hebben we nooit geen ene reet aan verbouwd/opgeknapt en waren alle vier in no time verkocht, met winst, de laatste in 2006, het huidige huis, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuw dak, opnieuw gevoegd en nog wat van die dingen. Dit gaat ons heel veel geld kosten of we blijven zitten waar we zitten.
Het is een keuze die je maakt.
We wonen niet verkeerd, alleen wil ik hier niet oud worden.
En of de markt ooit weer terug komt waar ie was??
Wie zal het weten..
Ik niet.
Door chipjolie
Jantina schreef: In 2007 hebben we moeten vechten om het huis te kunnen kopen wat we nu aan de straatstenen niet kwijt raken. En andere huizen die we wilden daar waren we mooi te laat. De markt is echt onwijs veranderd.
ik denk meer dat het is dat je er geen pijl op kan trekken.. zo ook in de paarden.. ik verkoop jaaaren heeel moeilijk een paard en deze week staan ze met z n 4en in de rij voor 2 van mijn paarden
Door Jantina
Hetzelfde als met pups, ik heb in een dag weer een mailbox vol met mensen die vragen hebben over de honden, interesse hebben in een toekomstige pup enz. Ik snap daar niks van, die vlagen! (beetje off topic)
Door Laika
lianneke schreef: Dit wordt voor mij het vijfde huis wat de verkoop in gaat, de vier vorige huizen hebben we nooit geen ene reet aan verbouwd/opgeknapt en waren alle vier in no time verkocht, met winst, de laatste in 2006, het huidige huis, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, nieuw dak, opnieuw gevoegd en nog wat van die dingen. Dit gaat ons heel veel geld kosten of we blijven zitten waar we zitten.
Het is een keuze die je maakt.
We wonen niet verkeerd, alleen wil ik hier niet oud worden.
En of de markt ooit weer terug komt waar ie was??
Wie zal het weten..
Ik niet.
Wij zijn heel veel geld kwijtgeraakt bij de verkoop van ons vorige huis maar achteraf hebben we geen spijt omdat we nu wel een goede plek gevonden hebben.
Door lianneke
Laika schreef: Wij zijn heel veel geld kwijtgeraakt bij de verkoop van ons vorige huis maar achteraf hebben we geen spijt omdat we nu wel een goede plek gevonden hebben.
Dat bedoel ik...
Door Angelique
Laika schreef: Wij zijn heel veel geld kwijtgeraakt bij de verkoop van ons vorige huis maar achteraf hebben we geen spijt omdat we nu wel een goede plek gevonden hebben.
En ook niet vergeten dat die nieuwe plek ook goedkoper was dan een x-aantal jaren geleden.

Wij gaan op dit huis ook geld bijleggen, maar het soort huis wat wij in gedachten hebben ligt ook qua prijs wel 30% lager dan 10 jaar geleden. Wij zien het dan ook als een compleet traject..we verkopen dit huis om een ander huis te kopen en leggen daar een x-bedrag bij. Dus wat wij voor dit huis gaan vangen is als boeiend wat wij voor die andere tent gaan betalen, als het verschil tussen a en b maar niet boven het x-bedrag uitkomt.
Door lianneke
Angelique schreef: En ook niet vergeten dat die nieuwe plek ook goedkoper was dan een x-aantal jaren geleden.

Wij gaan op dit huis ook geld bijleggen, maar het soort huis wat wij in gedachten hebben ligt ook qua prijs wel 30% lager dan 10 jaar geleden. Wij zien het dan ook als een compleet traject..we verkopen dit huis om een ander huis te kopen en leggen daar een x-bedrag bij. Dus wat wij voor dit huis gaan vangen is als boeiend wat wij voor die andere tent gaan betalen, als het verschil tussen a en b maar niet boven het x-bedrag uitkomt.
Ik heb ook het zelfde idee, plus dat de streek die ons trekt naar mijn idee, door de leegloop, nog wat meer achterblijft dan de rest van de omgeving.
Je moet wel zeker van je zaak zijn dat je daar voorlopig ,of voorgoed , wilt blijven wonen want van duurder naar goedkoper is makkelijker als andersom.
Door Angelique
lianneke schreef: Ik heb ook het zelfde idee, plus dat de streek die ons trekt naar mijn idee, door de leegloop, nog wat meer achterblijft dan de rest van de omgeving.
Je moet wel zeker van je zaak zijn dat je daar voorlopig ,of voorgoed , wilt blijven wonen want van duurder naar goedkoper is makkelijker als andersom.
Dat zeker, want als je in zo'n leegloopgebied gaat kopen, staat er voorlopig wel een overschot aan huizen te koop, dus weet je ook dat je die van jou ook niet makkelijk zult verkopen. Tenzij het voor heel weinig is, maar vaak dan nog is het lastig.
Door Monique77
Ohwwwwwwwwww, wij hebben echt ons droomhuis gevonden vandaag, maar ons eigen huis is nog niet verkocht
Hebben wel kijkers gehad (ook mensen die interesse hebben maar zelf nog een huis hebben) maar staat nog steeds te koop

Maar oh wat zou ik graag een bod doen op ons droomhuis  :-\

* Gaat weer verstandig zitten zijn om geen 2 hypotheken te hebben op dit moment en wacht keurig af tot wij dit huis verkocht hebben *
Door lianneke
Monique77 schreef: Ohwwwwwwwwww, wij hebben echt ons droomhuis gevonden vandaag, maar ons eigen huis is nog niet verkocht
Hebben wel kijkers gehad (ook mensen die interesse hebben maar zelf nog een huis hebben) maar staat nog steeds te koop

* Gaat weer verstandig zitten zijn om geen 2 hypotheken te hebben op dit moment en wacht keurig af tot wij dit huis verkocht hebben *
Emotie en verstand he..lastig soms.
Door fransbulletje
Monique77 schreef: Ohwwwwwwwwww, wij hebben echt ons droomhuis gevonden vandaag, maar ons eigen huis is nog niet verkocht

Ken het gevoel.
We wachten allemaal op elkaar tot er iemand zijn huis verkoopt en dan komt de boel weer in beweging.
Door Laika
Wij zijn ook naar een goedkopere streek verhuisd. Toch ben ik niet zo bang dat we ons huis niet meer kunnen verkopen.
we wonen heel rustig en tegen een natuurgebied aan,daar zijn altijd wel liefhebbers voor denk (hoop) ik.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door