Het is altijd hetzelfde, wat hier in de winkel ligt voor vogeltjes en hondjes heb ik allemaal al..

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
kakocavi schreef: Wat is er niet goed aan speelgoed voor een puppy, als ik vragen mag?Een mini balletje mét belletje voor chiwafwafs mee geven aan een eigenaar van een lab pup of rottie puppert is niet zo handig.. en ja we stonden allebei met pup en al in de winkel. daarna kwam de verkoopster heel lief met iets pluche, zacht, witte vulling, nou ja ook niet geschikt voor bijtspijkertjes. als laatste keus kregen we een flostouw, zo een met van die fijne draadjes die los laten en voor verstoppingen kunnen zorgen. en helaas zie ik dit soort dingen zo vaak gebeuren.
kakocavi schreef: Wat is er niet goed aan speelgoed voor een puppy, als ik vragen mag?
smulpaap schreef:Oké, dat is al iets anders dan speelgoed in het algemeen natuurlijk.
Speelgoed is hardstikke leuk . Mits het duurzaam en veilig is . Er vanuit gaande dat een hond wel onder toezicht speelt , of samen met de baas
En ik zie in menig dierenwinkel weleens onvoorstelbare troep liggen . En als dat op dat moment geadviseerd wordt aan een nog onervaren hondenbezitter en ik hoor zoiets toevallig dan zeg ik daar wat van
Angelique schreef: De meeste mensen hier hebben ook eerst altijd brok gevoerd en zijn pas toen er problemen kwamen verder gaan kijken. Maar voor de meesten geldt dat er eerder ook braaf jaarlijkst gevaccineerd werd en regelmatig ontwormd en er brokken gevoerd werden, gewoon, omdat het als zo normaal gezien wordt. En sommige mensen krijgen problemen en zoeken verder en andere zoeken verder in de zin van ander merk brokkie en/of vinden de maandelijkse predspuit een oplossing.Jep, ik ook hoor. Maar ik stond vroegah altijd wel te lezen wat er op de zakken brokken stond. In de pré-internettijd was het een stukkie lastiger om het onbehagelijke gevoel van de zooi die erin zat om te zetten naar feitenkennis. Dankzij de informatie die op internet kwam en steeds beter te vinden was, waaronder hier, kon het gevoel omgezet worden naar bewijzen, en ben ik geswitched. En niet alleen ik...zo ongeveer onze hele familie was het beu belazerd te worden. We zijn behoorlijk kritisch geworden, soms tot ergernis van 'de geleerden'...
Fido schreef: Een hele grote groep eigenaren willen helemaal niet de waarheid horen, die zitten daar niet op te wachten. Als je dat wel doet als dierenarts, laat ik als voorbeeld nemen: uw hond is te dik en dat is niet gezond. Dan is de kans groot dat die eigenaar diep beledigd is, dat je een )(*)*(& dierenarts bent en die klant nooit meer ziet.......Om klanten te behouden en het beste voor de dieren te willen is het daarom een kunst om voorlichting te geven over rauw vlees maar de klant niet het idee te geven van opdringen.
Zelfde met rauwe voeding. Klant komt binnen "ja ik weet het, u vind rauw het beste maar dáár ga ik niet aan beginnen zo vies!" dan kan je natuurlijk wel heel erg de waarheid aanhangen maar die klant zie je nooit meer.
En zo kan ik nog even doorgaan. Met andere woorden je leert wel om wat minder fanatiek in het ventileren van de "waarheid" te zijn omdat je anders rechtstreeks op je faillissement afstevent.
En vergeet ook niet dat het gros voor makkelijk gaat en dan ook nog goedkoop![]()