Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door sella
Ik zou hond en katten scheiden, de kittens mogen wanneer uitvliegen? Dat zou ik zo zsm regelen, als je de katten houdt, de hele rataplan castreren en geen nestjes meer.
Hond kan er niets aan doen, de druk waar onder je hem hebt gezet, terwijl je zijn verleden kent. Helaas zijn jonge dieren nog kwetsbaarder.
Maar ik vindt dat jij ook je hond tegen zichzelf moet beschermen.
Door dinky89
Hoe nu verder? Denk dat je zult moeten kiezen tussen de hond en de katten.
Het is nu dus wel weer gebleken dat je ze niet samen kan vertrouwen.....

Wanneer je kiest voor de katten zou ik de hond herplaatsen, niet doden want hij heeft slechts instinct gevolgd...
Door Fido
[quote="LJB"]
Hallo!

8 weeken geleden kwamen bij ons 5 jonge poesjes ter wereld. Een van onze honden vertrouwen wij nooit helemaal, ze heeft al enige kippen, hazen en Vogels op haar geweten. In gedachte heb ik de jonge katjes belooft dat mijn hond het niet overleefd als ze een Poesje dood maakt.

Alles ging prima, bijna 9 weken nu. Net zit ik op een bankje en ineens bijt mijn hond een Poesje in de hals...er liep gelijk bloed uit de Bek en ze verkrampte. Ik heb ze binnen sekonden afgemaakt met een klap op de kop en een steek in het hartje.

Verschrikkelijk ik kan Alleen nog maar huilen. Mijn hond heb ik uit het huis weggesloten en nu kan ik er steeds aan denken of ik ze in zal laten slapen zoals ik 2 maanden geleden de poesjes beloofde dat er Niets met ze kan gebeuren. Mijn hond kan ik niet meer fatsoenlijk aankijken, wat een teleurstelling.

Ik heb geen Idee Wat ik van deze thread verwacht maar ik moet er even over praten....
Door signmodel
dat je de hond niet vertrouwd? blijkbaar had je genoeg vertrouwen om te weten dat dit kon gaan gebeuren. ik heb hier ook een mega jager, maar denk je nou echt dat ik aan euthanasie denk wanneer zij iets te pakken krijgt? ja voor mezelf.
ik weet toch wat ik voor een hond heb?  denk je nou echt dat ik het in mijn kop zal halen om bijvoorbeeld een konijn in huis te halen? nee daarvoor heb ik teveel vertrouwen in mijn meisje om te weten dat ze alles op alles zal zetten om nijn dan te pakken.
en waarom heb jij dan de poes dood gemaakt en niet gelijk naar een dierenarts gereden?
Door Inge en Bono
Irta schreef: Daar ben ik het helemaal mee eens O0 Dus zou het ook niet eerlijk zijn tegenover je hond om hem/haar hiervoor te laten inslapen. Bovendien is het heel makkelijk te voorkomen door je hond gewoon niet de kans te geven zoiets te doen. Scheiden dus! Als je dat niet kunt of wilt zit er m.i. niks anders op dan of de hond of de dieren die hij/zij als prooi ziet weg te doen.
Nee idd, dan is het toch ook niet gek dat mensen reageren zoals ze nu doen/deden?
Bekend is dat de hond voor de kill gaat bij andere beestjes, dan neem je toch geen risico's met die hond en de kittens? Zeker als je, in gedachten, de kittens belooft dat de hond ingeslapen als een van hen het niet zou overleven....

Mensen oordelen op basis van het bericht, logisch want meer info heeft men niet....

Mijn hond kan ik niet meer fatsoenlijk aankijken, wat een teleurstelling
Imho kan de hond hier niks aan doen, hoe vreselijk triest dit ook is. Triest voor kitten en hond, bedoel ik....
Door Hope
Fido schreef: :o Ik ga mijn tijd niet spenderen in alle bladzijdes met reacties te lezen maar de hond heeft niets gedood dat heb JIJ gedaan. Binnen een paar seconden nog wel en een steek in het hartje. Nahh in een ander topic over in laten slapen van dieren komt al aan de orde hoe lastig het is om in 1x in een hart te steken door dierenartsen. Het doodmaken van dieren door leken daar heb ik geen woorden voor  :-X :-X :-X
Who the hell beslis jij dat het diertje dood moest? Omdat er bloed uit het bekkie kwam en verkrampte?

en nu ga ik heel hard op mijn handen zitten want ik merk dat ik best fel aan het worden ben....
+1!!!
Door LJB
En wie ben jij om te beslissen dat ik niet vakkundig ben? Ik wordt dus niet fel, wat de overlevingskanzen van dit Poesje betreft en de Manier hoe een dier in zon situatie uit zijn leiden te verlossen is heb ik geen enkele twijfel! Het half uur wat ik nodig heb om bij de DA te komen, en dat zaterdag avond, was in dit geval absoluut niet aangebracht.

Wie ben jij fido om op deze manier over mij te oordelen? Je kent mijn situatie niet, je Kent mij niet, zal ik ook even over jouw oordelen? Zeker geen enkel idee welk leed jij aanricht indien je honden en katten met vlees voert, en nu ga ik op mn klauwen zitten

Gek eigenlijk, de mensen die ik hier om mij heen heb denken mee en ondersteunen om de beste weg te Kiezen.

De hond is niet meer bij de kittens, ik kan het haar niet meer kwalijk nehmen. Ze heeft niet bewust gehandelt maar instinktief op beweging gereageerd. Ik Ben de verantwoordelijke, toch blijft het menselijk teleurgestellt te zijn en mischien onterecht vertrouwen op te bauen.

Voor de ernstige en Doordachte bijdragen wil ik mij nog bedanken. Alles andere....nou ja...ich bin raus.
Door lightning
LJB schreef: En wie ben jij om te beslissen dat ik niet vakkundig ben? Ik wordt dus niet fel, wat de overlevingskanzen van dit Poesje betreft en de Manier hoe een dier in zon situatie uit zijn leiden te verlossen is heb ik geen enkele twijfel! Het half uur wat ik nodig heb om bij de DA te komen, en dat zaterdag avond, was in dit geval absoluut niet aangebracht.

Wie ben jij fido om op deze manier over mij te oordelen? Je kent mijn situatie niet, je Kent mij niet, zal ik ook even over jouw oordelen? Zeker geen enkel idee welk leed jij aanricht indien je honden en katten met vlees voert, en nu ga ik op mn klauwen zitten

Gek eigenlijk, de mensen die ik hier om mij heen heb denken mee en ondersteunen om de beste weg te Kiezen.

De hond is niet meer bij de kittens, ik kan het haar niet meer kwalijk nehmen. Ze heeft niet bewust gehandelt maar instinktief op beweging gereageerd. Ik Ben de verantwoordelijke, toch blijft het menselijk teleurgestellt te zijn en mischien onterecht vertrouwen op te bauen.

Voor de ernstige en Doordachte bijdragen wil ik mij nog bedanken. Alles andere....nou ja...ich bin raus.
Ik denk dat je hier wel verkeerd bezig bent op een rauwvoer forum te gaan zeuren over "leed" die iemand aanricht met vlees. Daar we dat allemaal hier geven ::)
Door LJB
Nu heb ik weer een glimlach op mn smoel! Precies zo ingeschat. Ga zelf het hondevoer kweken en slachten dan mag je verder over mijn handelingen oordelen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door