Ik wil eigenlijk wel een ander ras bij... Wat zijn vriendelijke gezellige niet-vliegende krielen?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef: Mmmm, ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje de hik krijg, van kippen die vaak en lang broeds zijnLaat je niet gek maken...dit en "ze kunnen achter een hekje van 60cm" lees je zo'n beetje bij ieder kippenras. En bij eider ras zullen er incidenteel wel rustige haantjes zitten, maar in de regel kukelen ze gewoon allemaal en gaan ze bijna allemaal over hekjes van 50cm.. Dus die vallen af
Ik zit te lezen over de Orpington en die spreekt me best aan "geschikt voor beginners die in een stedelijke omgevng wonen. De dieren zijn doorgaans gehard en worden bij goede verzorging al snel vertrouwelijk. Ook de hanen zijn meestal vriendelijk. Ze kraaien weinig en naar verhouding vrij zacht (mmm, we hadden beter van dit type een haan kunnen nemen). De hennen leggen uitstekend, ook in de wintermaanden. Ze worden gemakkelijk broeds (minpuntje). Ze kunnen van een vrije uitloop genieten, aangezien ze vrij rustig zijn en amper of helemaal niet vliegen. Een omheining van slechts 60 cm hoog is vaak al voldoende.
Enige minpuntje is dus het broeds zijn.... Vind ze wel mooi. Vooral in het zwart.
Lizzy schreef: Plymouth Rock's vind ik ook leukLastig hé, als je kan kiezen![]()
Angelique schreef: Lastig hé, als je kan kiezenJa heel![]()
Angelique schreef: MIjn verlanglijstje bevat een aantal Bobtail Cochins, wat zijdehoenders en een paar fatsoenlijke leggers, want die Dotten hier bakken er ook niks van. Oh ja, en spikkelbrammen van Kim natuurlijkJa, dit vraagt natuurlijk om foto's! Voorbeelden, die willen we zien!![]()