Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Sieglinde
Door dit topic mijn afrekening eens in detail bekeken.
Hebben ze mij opgelicht >:(

Vorige afrekening liep van 02-09-2012 tem 28-02-2013

Rekenen ze deze afrekening vanaf 02-09-2012 tem 01-02-2014. Heb ik die eerste periode dus gewoon dubbel betaald.
::)
Bovendien zeggen ze dat de reeds betaalde voorschotten 670€ zijn terwijl ik 820€ betaald heb.
GRMBL
Door K&D
pienke schreef: Ik heb 200 kuub gas minder verbruikt door de zachte winter.
Ik krijg deze eindafrekening 822€ terug (inclusief die 200 kuub gas) omdat ik veel minder stroom verbruikt heb/de zonnepanelen hebben zoveel stroom opgewekt  :groupwave2:
Wij krijgen ook wel terug. Na 1 jaar hebben de zonnepanelen 12% meer energie opgewekt dan geraamd :)
Ik zal eens een excelletje gaan maken en bijhouden na hoeveel jaar we de investering eruit hebben.
De schatting was een jaar of 8 en we lopen nu voor op schema.
Dat het zonnetje maar weer flink mag schijnen. :biggrin2:
Door - pien -
Ow, ik ga het niet precies narekenen...ze liggen er nu eenmaal en ik hoop dat zij en de zon goed hun best doen  :biggrin2:
Heerlijk, een lager maandbedrag  8) :D
Door Monique77
Schelen die zonnepanelen echt zo veel ???

Shoot, manlief wil ze ook in het nieuwe huis (nou ja, op) maar ik vind het toch een verstoring in mijn beeld van een huis  :-[
Door K&D
Je kunt het redelijk uitrekenen wat ze besparen en hoe lang het duurt voor je de investering eruit hebt. Ze worden steeds goedkoper (energie trouwens ook) dus het is een kwestie van een rekensommetje. De omvormer is het duurste en belangrijkste onderdeel.
Wij hebben er 12x250wp op het dak en besparen nu zo'n 35 a 40%. Als de kinderen de deur uit zijn wordt het nog leuker.
Als wij een nieuw huis zouden laten bouwen, dan kwam er een warmtepomp in en zonnepanelen. En een houtkachel, maar die hebben we nu ook.
Door Anneloog
Hier hoop gedoe gehad met de cv ketel begin van het jaar, nu is die pas 4 jaar oud dus kreeg natuurlijk geen nieuwe maar na veel plussen en minnen heeft het bedrijf alle onderdelen vervangen en nu is alles oke, tot ik de nuon sprak en die me attendeerde dat ons gasverbruik zo extreem hoog was vorig jaar tegen over laag elektra gebruik.
Blijkt gewoon dat die ketel al die tijd gas door de pijp naar buiten blies, ja dat is nu ok opgelost maar wel dus al die tijd veel teveel betaald en gewoon ook zonde van al dat gas, nu houden we het even bij wat we gebruiken en we zitten laag per week ongeveer 10m3 gas en we gaan nog wat extra dingen aanpakken dus beter radiator folie plaatsen enzo. ben benieuwd hoe dan onze jaar afrekening zal zijn die ik in september krijg.
Door hannabelgje
Hier ook zonnepanelen op het dak. Per 1000 kwh krijgen we van de overheid een premie van 210 euro gedurende 20 jaar. Ik heb voor 4000 kwh op mijn dak liggen. En ik betaal nu dus niks meer voor mijn stroom. Ik vind het een uitkomst.
Door TMG1961
Zou graag zonnepanelen op dak willen hebben maar ze kosten helaas beetje erg veel. Huis ligt er perfect voor, de zon staat grootste gedeelte van de dag vol op het dak achter.
Door Mowgli
Anneloog schreef: Hier hoop gedoe gehad met de cv ketel begin van het jaar, nu is die pas 4 jaar oud dus kreeg natuurlijk geen nieuwe maar na veel plussen en minnen heeft het bedrijf alle onderdelen vervangen en nu is alles oke, tot ik de nuon sprak en die me attendeerde dat ons gasverbruik zo extreem hoog was vorig jaar tegen over laag elektra gebruik.
Blijkt gewoon dat die ketel al die tijd gas door de pijp naar buiten blies, ja dat is nu ok opgelost maar wel dus al die tijd veel teveel betaald en gewoon ook zonde van al dat gas, nu houden we het even bij wat we gebruiken en we zitten laag per week ongeveer 10m3 gas en we gaan nog wat extra dingen aanpakken dus beter radiator folie plaatsen enzo. ben benieuwd hoe dan onze jaar afrekening zal zijn die ik in september krijg.
kun je bewijzen dat het gas direct door de pijp naar buiten ging? Zoja zou ik de rekening van de extra 'stookkosten' naar het bedrijf sturen wat destijds de cv ketel heeft geïnstalleerd.
Door Anneloog
Kan het helaas niet bewijzen en de cv ketel is in 3 fasen gerepareerd omdat ze niet konden ontdekken wat er aan mankeerde en dus alles maar vervangen hebben wat te vervangen was. Maar ben al lang blij det het verholpen is en dat nuon mannetje zo oplettend was terwijl we heb voor heel wat anders belden hahaha.
Als die man er ons niet op gewezen had hadden we het waarschijnlijk nooit geweten.
Maar ik blijf alles even een kwartaal wekelijks opschrijven om zo te zien waar de pieken zitten in ons verbruik en te zien of we dat zo laag mogelijk kunnen krijgen.
Door Nadia
TMG1961 schreef: Zou graag zonnepanelen op dak willen hebben maar ze kosten helaas beetje erg veel. Huis ligt er perfect voor, de zon staat grootste gedeelte van de dag vol op het dak achter.
Hier hetzelfde. Eerst nieuwe keuken. Dan nieuwe dakpannen en zonnepanelen.
Door Rabia
Weet iemand hier meer van:

Ik huur, en heb blokverwarming

Vorig jaar heb ik minder verbruikt dan dit jaar, maar ook minder terug gekregen dan dit jaar

Verhuurder zegt dat dit door het vastrecht komt. Vorig jaar was het totale verbruik veel hoger dan dit jaar, door een verdeelsleutel word het per appartement bepaald.
Voor mijn gevoel ben ik nu de dupe, van het hogere verbruik van anderen.
Door K&D
Opvragen hoe de verdeelsleutel VR bepaald wordt. Is dat een vast bedrag per appartement, of een percentage? Als het een x % van het totale verbruik is, dan betaal je vrolijk mee met de stookkosten van de anderen, ook al verbruik je zelf nul.
Is het een vast bedrag, dan komen je eigen stookkosten er bovenop. Bij Trosradar is ook eens zoiets geweest.
Door Rabia
Ik heb de papieren idd opgevraagd, nog even afwachten.

Als ik het goed heb begrepen betaal ik en mijn eigen stookkosten, en een bedrag ernaast.
Maar dat bedrag ernaast word wel gebaseerd op het verbruik van anderen, en dat vind ik gek.
Het is dus niet een vast bedrag, maar een bedrag afhankelijk van het totale verbruik van het flatgebouw
Door EliScooby
Rabia schreef: Ik heb de papieren idd opgevraagd, nog even afwachten.

Als ik het goed heb begrepen betaal ik en mijn eigen stookkosten, en een bedrag ernaast.
Maar dat bedrag ernaast word wel gebaseerd op het verbruik van anderen, en dat vind ik gek.
Het is dus niet een vast bedrag, maar een bedrag afhankelijk van het totale verbruik van het flatgebouw
Dat is het systeem van blokverwarming ja. Als je zelf stookt heb je ook extra kosten van cv-onderhoud en netbeheer, dat zit bij jou dus in de blokverwarming verwerkt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door