Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Joaquin schreef: Ik keek niet omdat ik het juist niet wilde weten.. trek dit soort dingen erg slechtOch tuurlijk, wat stom! Sorry!!!
Martine-Tom schreef: Ja beelden op je netvlies krijgen die er niet meer vanaf gaan.Precies
Kaio schreef: Ik kijk dat soort dingen ook nooit en deel ze ook nooit.+1!
Nu begrijp ik dat deze een heel erge inhoud heeft.
Maar weet je wat ik echt vind van al die dingen zoals deel dit en dat, want!
Je weet bij sommige niet wat erachter zit, ook vaak helemaal niet of het recent is, hele volksstammen beginnen zich erover opwinden en de meest walgelijke commentaren hebben. Ja ik vind het walgelijk om doodsbedreigingen te uiten, gewoon dat maakt je dan in ieder geval weinig beter dan die man. Ofwel je schiet hem echt kapot ( wat zo goed als niemand zal doen hoeveel bedreigingen men ook heeft geuit) ofwel je houdt je kop dicht en verlaagt jezelf niet tot zo'n nivo!
Ik vind dat best walgelijk gedrag van mensen, kan er gewoon niks aan doen![]()
Dagelijks zie je op Facebook weer nieuwe filmpjes van mishandelingen van dieren verschijnen. De ene idioot stompt zijn hond tegen de kop, de andere mafkees gooit een hond van een hoog gebouw en weer een andere sukkel steekt een kitten in brand.En een aantal maanden geleden heb ik een bericht geplaatst dat fb-vrienden die dit soort walgelijke foto's en filmpjes op facebook plaatsen, ik zal verwijderen als vriend. Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurt, maar ik hoef dat niet op mijn scherm bij mijn ontbijt. Komt ook nog eens bij dat facebook tegenwoordig filmpjes automatisch start op het moment dat je eroverheen scrollt, dus ik heb ook niet meer de mogelijkheid om niet te kijken.
Het doel van het plaatsen van zulke filmpjes is meestal niet dat we de daders willen pakken, want vaak zijn dit beelden die in het buitenland zijn gemaakt waardoor de kans nihil is dat we onze buurman of de neef van onze beste vriendin zullen herkennen.
Het enige wat ermee bereikt wordt is dat normale mensen geshockeerd raken en dat gestoorde types die nog niet tot zulke daden zijn overgegaan op ideeën worden gebracht.
Denk er eens over na wat je ermee wilt bereiken als je zulke filmpjes plaatst. Als je denkt dat er ook maar een kleine mogelijkheid bestaat dat de daders worden gepakt dan is delen een goed idee, maar dan ook echt alleen om die reden. Een andere reden lijkt ondenkbaar. Het is immers alleen maar gruwelijk om naar te kijken en daar zit toch niemand op te wachten?
*Natasja* schreef: Ik heb toevallig deze week dit bericht (van een dierenartsenpraktijk) op facebook gedeeld:Klopt.
En een aantal maanden geleden heb ik een bericht geplaatst dat fb-vrienden die dit soort walgelijke foto's en filmpjes op facebook plaatsen, ik zal verwijderen als vriend. Ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurt, maar ik hoef dat niet op mijn scherm bij mijn ontbijt. Komt ook nog eens bij dat facebook tegenwoordig filmpjes automatisch start op het moment dat je eroverheen scrollt, dus ik heb ook niet meer de mogelijkheid om niet te kijken.
corina schreef: Zo te zien is hij toch de verkeerde tegen gekomenverklaar mij eens wat er nu opgelost is door dit pak slaag??
En hebben ze hem net zo behandeld als hij deed met de hond.