Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Jantina
Goedkope vlooienband in stukken knippen en die op laten zuigen door de stofzuiger. Scheelt stofzuigerzakken  ;)
Door Kaela
Jantina schreef: Goedkope vlooienband in stukken knippen en die op laten zuigen door de stofzuiger. Scheelt stofzuigerzakken ;)
Dacht ik ook, maar werd bij de dierenarts ontkracht.

Wij hadden een tijdje terug flink vlooien (stuk of 30 in drie kambeurten) op Oscar. Hij heeft advantix gehad en we hebben de randen van de vloerbedekking in de woonkamer en trap-overloop ingesprayd. Met diezelfde spray hebben we in de stofzuigerzak gespoten, op aanraden van de dierenarts. De dag er na nog 1 vlo gevonden, daarna niets meer. De katten hebben ook pipetjes gehad. In verband met de cyclus van eitjes leggen gaan we volgende week nog een keer advantix geven. Meer hebben we niet gedaan, geen kleedjes gewassen of wat dan ook (waarom zou je als er overal vloerbedekking ligt). Auto ook niet gespoten.

Mijn mening: zorg dat je honden goed behandeld zijn met een fatsoenlijk merk pipetje. Als je honden niet eetbaar meer zijn en je maakt de omgeving ook wat onaangenaam met spray, dan is het al snel klaar. Verdere paniek is niet nodig, maar wel even een keer goed ingrijpen.
Door kiara
shadowhome schreef: waar kan je tea tree spray kopen?
Volgens mij moet je dat zelf mengen maar pas op voor katten is giftig en sommige honden kunnen er ook niet tegen
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door