onze katjes Ien en Dien zijn geen moeilijke eters en eten eigenlijk praktisch alles (mits soms gemengd met iets wat ze lekkerder vinden). Ze eten gewoon zelf samengesteld, met af en toe ontveerde kwartel en hele vis. Nu zit ik eigenlijk met een vraag over de vakantie en ik ben benieuwd hoe jullie dat doen.
Ik ga twee weken weg (of, 13 dagen) en ik heb de buurvrouw bereid gevonden om KVV te voeren. Ik zorg dat alles per kat per dag in een zakje zit, zij zorgt dat ze het op tijd krijgen. Voordeel is dat ze waarschijnlijk alles opeten, van vleesbot laten ze nog wel eens stukjes liggen, en de buurvrouw vindt levertjes en hartjes enzo nou niet echt prettig om te geven. Plus het is de buurvrouw dus ze kan nog eens terugkomen als ze niet thuis zijn (zijn buitenkatten en regelmatig de hort op).
Nu wilde ik van tevoren al beginnen met wat te wennen aan KVV, en aan één keer op een dag voeren. Ik wil namelijk niet van haar vragen om twee keer op een dag te voeren, met kans dat ze een van beide keren ook niet thuis zijn en dat ze dus drie keer heen en weer loopt en erom moet denken. Is dat haalbaar, één keer per dag? De portie kunnen ze wel aan, zeker KVV, dat kauwen ze zo weg, en het is maar tijdelijk. Wat vinden jullie?
En dan nog een vraag: hoe zet ik ze later weer terug op BARF? Ja gewoon weer geleidelijk, maar is de kans dat ze het dan niet meer hoeven groot? Want ik ben juist zo blij dat ze nou alles maar dan ook praktisch alles eten, en ik wil het niet straks allemaal kwijt zijn..

Tips?