Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Robian
Ollie schreef: ::) Denk ut niet ::)Maar mischien ook wel ::)
Ik zou het dus niet doen 8).
Ik zou mijn kittens de beste start willen geven die ze maar kunnen krijgen.

Het probleem is nu dat de fokster er ook zo overdenkt ;)

Maar goed, ik ga het gewoon nog een keer vragen.
De aanhouder wint ;D ;D
Door Ollie
Robian schreef: Ik zou het dus niet doen 8).
Ik zou mijn kittens de beste start willen geven die ze maar kunnen krijgen.

Het probleem is nu dat de fokster er ook zo overdenkt ;)

Maar goed, ik ga het gewoon nog een keer vragen.
De aanhouder wint ;D ;D
Ik zou ze denk ik wel brokjes leren eten, want niet iedereen die een kitten wil gaat vers geven ben ik bang.
Door Robian
Ollie schreef: Ik zou ze denk ik wel brokjes leren eten, want niet iedereen die een kitten wil gaat vers geven ben ik bang.
Katten van vers naar brok is nooit het probleem, andersom wel.

Aan de andere kant zou ik de vlag uit hangen als de kittens geen brokken willen eten.
Dan moeten de kopers wel vers gaan geven, toch? ;D
Door Ollie
Robian schreef: Katten van vers naar brok is nooit het probleem, andersom wel.

Aan de andere kant zou ik de vlag uit hangen als de kittens geen brokken willen eten.
Dan moeten de kopers wel vers gaan geven, toch? ;D
Ja zit ook wel weer wat in!! ;D

Oké, nee ik zou niet op verzoek brokjes gaan geven ::) ;D
Door Robian
Ollie schreef: Ja zit ook wel weer wat in!! ;D

Oké, nee ik zou niet op verzoek brokjes gaan geven ::) ;D
;D ;D ;D ;D

Nu moet ik de fokker nog overtuigen zodat hij Pepper vers gaat geven.
Door An
ik zit ook op een kattenforum en als we daar met z'n 2 vers geven is het veel denk ik. Laten wij nu net zowat de enige 2 zijn die geen blaas of nierproblemen hebben met hun katten...hmmmz ;D

Maar het is vervelend, maar ik haal denk ik nooit meer een dier in huis (tenzij uit het asiel) dat niet op vers is opgegroeit, wil de fokker niet jammer dan ga ik op een ander. Heb ik ooit weer nood aan een hond of een kat dan zoek ik hier op barfplaats wel lekker een fokker ;D Als ik nu zie hoe vreselijk makkelijk die katten zijn doordat die hoop en al 1 week brokken hebben gegeten in hun leven...dat is een zoektocht meer dan waard voor mij. Ik kan ze geven wat ik wil (behalve vis, dat moeten meneer en mevrouw niet) zelfs groenten eten ze zo op!
Door Ollie
Ik heb hier wel brokjes staan voor Jesse.. maar Owin komt er eingelijk niet aan, die wil graag VERSSSSS!!! ;D
Door sylvia
Robian schreef: Geld is niet het probleem. Ze zijn stapelgek van het ras en de katten komen in elk opzicht het eerst.
De brokken die zij nu koopt zijn ook duur en het blikvoer haalt ze bij de DA. (en die weet ook van prijzen)

Jij en ik zijn overtuigd dat vers het beste is, zij is overtuigd dat brok het beste is.
Draai het hele verhaal maar eens om.
Bijvoorbeeld:
Jij bent een fokker en je geeft vers en ik wil dat je brokken gaat geven aan mijn kitten.
Zou je dat doen?

Het verschil is wel dat als ik met de fokker ga praten ik wat weet over voeding en die fokker eigenlijk niet kan zeggen waarom het zo goed is wat ze voert, ik en jij ook kan alles weerleggen en je kunt goed onderbouwen waarom vers beter is dan brok of blik , het is dus onmogelijk dat iemand mij een gefundeerd verhaal kan vertellen waarom brokken beter zijn dan vers. Er is geen brokkenvoerder die zich echt verdiept heeft in goeie voeding wantr dan zouden het versvoerders zijn.
Door Robian
sylvia schreef: Het verschil is wel dat als ik met de fokker ga praten ik wat weet over voeding en die fokker eigenlijk niet kan zeggen waarom het zo goed is wat ze voert, ik en jij ook kan alles weerleggen en je kunt goed onderbouwen waarom vers beter is dan brok of blik , het is dus onmogelijk dat iemand mij een gefundeerd verhaal kan vertellen waarom brokken beter zijn dan vers. Er is geen brokkenvoerder die zich echt verdiept heeft in goeie voeding wantr dan zouden het versvoerders zijn.
Ja, daar heb je ook weer gelijk in :-\
Door Robian
Dit is trouwens het laatste foto-tje van Pepper. Hij is hier 6 weken.

Afbeelding
Door Ollie
Robian schreef: Dit is trouwens het laatste foto-tje van Pepper. Hij is hier 6 weken.

Afbeelding
Aaah liefff :D Is pepper een redpoint?
Door Robian
Ollie schreef: Aaah liefff :D Is pepper een redpoint?
Nee hij is geen redpoint.
Op deze foto heeft hij een papneus ;D

Hij is een blue bicolour. Wel eentje met een beetje teveel wit.
Hij heeft namelijk een witte vlek in zijn dek en halve witte oren.
Door Ollie
Ow, nou hij lijkt op de foto een beetje redpoint ;D
Door sylvia
Ollie schreef: Ow, nou hij lijkt op de foto een beetje redpoint ;D
ja ik zie ook eerder een redpoint dan een blue bicolor

die van Ollie in haar onderschrift is een blue bicolor (of party color zoals ze doorgaans worden genoemd)
Door Robian
Ollie schreef: Ow, nou hij lijkt op de foto een beetje redpoint ;D
Je kunt het op deze foto ook niet goed zien ;D ;D
En hij moet nog aardig bijkleuren. Je kunt aan zijn oren, staart en dek zien dat hij blauw wordt.
Zijn gezicht heeft ook (te)veel wit.

Ik vind het wel grappig. Van Roger dachten ze ook dat hij een redpoint is terwijl hij een creampoint is. ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door