Maar je kunt hier juist een heleboel informatie zelf vinden! Ook voorbeeldmenu's, mensen die hetzelfde ''proces'' hebben doorlopen van niet weten waar te beginnen tot een mooi menu. En je hoeft niet eens per se een menu in elkaar te draaien. Als je eenmaal weet wat ze lusten en hoeveel ze nodig hebben, kun je dat gewoon in porties in de vriezer leggen. Dus als je weet dat ze zo'n 250 gram per dag eten per kitten, en ze eten 35% vleesbot, leg je dus porties van ongeveer 90 x 2 = 180 gram vleesbot in de vriezer. Zelfde verhaal met spiervlees en orgaan. Een dag ziet er hier bijvoorbeeld zo uit:
(Mijn porties zijn ongeveer, dus niet op de gram af) Voor mijn kater:
80 gram spiervlees (bijvoorbeeld gans, zwaan, kip, kangoeroe)
55 gram vleesbot (bijvoorbeeld karkas, nek, pootjes)
30 gram lever (bijvoorbeeld lamslever of kalkoenlever)
Zo voer ik twee dagen lever, twee dagen nier en twee dagen hart. De laatste dag voer ik vis of kuikens. Op een nier-dag hebben ze iets minder orgaan, op een hart-dag iets meer. Ik heb drie katten dus ik heb gauw porties van 80 gram lever, dat snijdt mooi makkelijk, in tegenstelling tot die kleine frutstukjes die ze per dag moeten hebben.
Eten ze iedere dag ongeveer even veel? Anders zou je desnoods nog iedere dag iets teveel uit kunnen leggen en in de juiste verhoudingen (ongeveer, 15 gram extra in de precieze verhouding is natuurlijk een gepruts, maar dan geef je de ene dag bijv. wat spiervlees extra en de volgende dag wat vleesbot ofzo) voeren tot ze genoeg hebben. Of je legt wat visjes uit als je twijfelt of ze wel genoeg hebben, die zijn compleet, of een kuikentje. Zo heb ik dat hier wel eens tijdelijk opgevangen als ze ineens weer meer gingen eten (als ze minder vangen ofzo). 8)
Of zelf gewoon gaan malen, dan hoef je helemaal niet echt meer na te denken. Dan maak je gewoon een aantal mixen en wissel je af. Maar dan heb je wel een vleesmolentje nodig.