Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Hier gistermiddag ook flink regen, ben toen maar thuis blijven werken :-p

Ik heb een klein plankje in de keuken en nou zit ik te overwegen of ik daar misschien wat verse kruiden kan kweken. Een knoflook lijkt me ook leuk en de poes komt er daar niet bij (giftig), maar hoeveel ruimte/grond heeft een knoflook eigenlijk nodig? Hebben namelijk geregeld uitgelopen teentjes knoflook ;-)
Dan zou ik dus geveltuintje aan moeten (laten) leggen en of ik dat nou zo fijn vind met groenten e.d. met alle honden die hier voor het huis uitgelaten worden?
Maar in elk geval fijn om toepassing te weten voor uitgelopen knoflook teentjes  :D Dankjewel!
Het blijft leuk: stop één aardappel in een zak aarde en je krijgt er dit voor terug.  ;D

Afbeelding

Wij eten vanavond aardappel, vers uit de grond. Normaal ben ik niet zo'n aardappel-eter maar zo van jezelf zijn ze wel erg lekker.  ;)
Nadia schreef: Moet ik toch ook maar eens proberen. Heb nog geen idee hoe dat werkt.
Ja  ik wil dat ook weleens proberen!
Moet ik eerst even aardappels kopen,want die heb ik niet in huis :D

Ik heb wel deze filmpjes op youtube gevonden

Laatst gewijzigd door judith1967 op vr 27 jun 2014, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat eerste filmpje met de zakken is zoals wij het doen. We halen hier in het durp een paar losse pootaardappels (één per zak, hooguit twee), en laten die spruiten.
Dan de zak in (gewoon buiten, niet eerst in de garage want dan blijf je sjouwen) en als de plant opkomt regelmatig aanaarden (=aarde erbij doen zodat de aardappel onder de grond blijft).
Wij nemen een vroeg ras, dan heb je al snel een lekker aardappeltje uit eigen zak.  :)

Hier in het topic staan wel foto's van de zakken. Ergens.  :D

Edit: hier staat ook handige info. over aardappels in zakken.
http://www.tuinadvies.nl/aardappelen_planten.htm
Laatst gewijzigd door -Annemarie- op vr 27 jun 2014, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-Annemarie- schreef: Dat eerste filmpje met de zakken is zoals wij het doen. We halen hier in het durp een paar losse pootaardappels (één per zak, hooguit twee), en laten die spruiten.
Dan de zak in (gewoon buiten, niet eerst in de garage want dan blijf je sjouwen) en als de plant opkomt regelmatig aanaarden (=aarde erbij doen zodat de aardappel onder de grond blijft).
Wij nemen een vroeg ras, dan heb je al snel een lekker aardappeltje uit eigen zak.  :)

Hier in het topic staan wel foto's van de zakken. Ergens.  :D

Edit: hier staat ook handige info. over aardappels in zakken.
http://www.tuinadvies.nl/aardappelen_planten.htm
Dank,dank voor de link en info.
Maar pootaardappelen dat zijn speciale aardappelen niet zoals die Nicola (die ik normaal gesproken altijd heb)
Zijn pootaardapppelen gewoon in de supermarkt te koop?

Weet wel dat mijn moeder het gewoon deed met de aard. die ze op dat moment in huis had.

Kan ik dat nu nog gaan proberen?
Dreetje schreef: De paksoi staat in bloei, is dit dan nog te eten?
Volgens mij niet, die van mij die in bloei stond is in de kippenren beland.

Judith; aardappelen in de supermarkt zijn vaak behandeld tegen ontspruiten, maar ik had een aardappel die wel spruiten kreeg, een Frieslander, daarvan heb ik wel een oogst van een pondje gehad. Als je het niet probeert lukt het sowieso niet  ;)
Jantina schreef: Ik heb altijd bio aardappels met wortels er aan, misschien zijn die niet behandeld? Die zou ik dus gewoon in de grond kunnen stoppen?
Die zijn hoogstwaarschijnlijk niet behandeld en kun je inderdaad in de grond stoppen  :)  Voor aardappels zeggen "ze" 100 dagen vanaf poten tot oogst.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door