Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Laura2004
Als je een "pup" van 7 maanden in huis neemt die brokken eet kan je hem/ haar dan gelijk op versvlees zetten. Of moet je het rustig opbouwen. Ik heb nl helemaal geen ervaring met kvv, want ik heb eigenlijk alleen maar gebarft. Ik wil nl. kvv gaan geven totdat ze is uitgegroeid en daarna gaan barfen, zodat ik zeker weet dat ze niks tekort komt. Niet dat mijn honden iets te kort komen, maar ik vind het met zo'n jonge hond nog een beetje eng. En welke kvv raden jullie mij aan. Ik wil geen duck geven, want daar zitten granen in, dus ik wil het liefst iets geven waar geen granen in zitten.
Alvast bedankt!!
Door Lizzy
In alle versvleesvoedingen (behalve 1 specifieke voor honden met diabetes) zit graan. Rijst is namelijk ook graan.

Bij de meeste jonge honden gaat het overschakelen goed. Cold Turkey. Maar in een enkele geval gaat het niet gepaard zonder problemen. Dus ik zou zelf zeggen: als de hond bekent staat om een gevoelig spijsverteringssysteem : langzaam overschakelen.
Door Laura2004
Deze honden hebben vaak huidklachten, dus daarom wilde ik er geen graan in. Dan twijfel ik toch wel of ik niet gewoon ga barfen met het beestje. En als ik dat doe hoe moet ik dan beginnen. De eerste week vlees (en groente natuurlijk en vis) zonder botten en met gemalen eischaal en de tweede week wat nekjes enzo?
Door Lizzy
Oh, als je nou liever geen graan geeft, waarom ga je dan niet gewoon zelf samenstellen? Een wolvenpup krijgt van z'n moeder toch ook geen puppyvoer totdat hij anderhalf jaar is? Als jouw honden het goed doen op zelf samengestelde voeding en je doet dit een beetje gecalculeerd, dan begrijp ik eigenlijk niet zo goed waarom die 'kleine' van 7 maanden gewoon niet lekker mee eet...?
Door Lizzy
[quote="Laura2004"]
Deze honden hebben vaak huidklachten, dus daarom wilde ik er geen graan in. Dan twijfel ik toch wel of ik niet gewoon ga barfen met het beestje. En als ik dat doe hoe moet ik dan beginnen. De eerste week vlees (en groente natuurlijk en vis) zonder botten en met gemalen eischaal en de tweede week wat nekjes enzo?
[/quote]

We zaten tegelijkertijd te tikken ;D. Ik zou lekker gaan zelf samenstellen! Ik zou zelf direct geplette kippennekken gaan geven. En dan geplette eendennekken, enzovoorts. Als je dat niet durft, dan kun je inderdaad ook een weekje alleen vlees, orgaanvlees, groentes, vis, eitjes, etc. geven met eierschalenpoeder.
Door Laura2004
Ja, ik dacht de eerste week gewoon vlees om het maagzuur al wat zuurder te maken, zodat ze na een weekje al zachte botjes kan verteren. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met een pup zeg. Echt fijn om een hondje op te laten groeien met barf. Ik ga toch gewoon barfen denk ik. En ze moeten toch 10% van hun lichaamsgewicht aan voer krijgen of krijgen ze al wat minder met zeven maanden?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door