Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kaszi
Jantina schreef:
Maar ja wat er bij Kaszi is gebeurt is echt dikke vette pech natuurlijk. Ik denk dat zij ook niet heel de nestperiode bandjes om doet, dat zijn ook vachten die je kan tekenen (bont).
Neen ik doe bandjes aan rond 6 weken zodat ze daar aan kunnen wennen voor ze naar huis gaan. :'(
Door chipjolie
Ik denk dat ik deze keer voor klittenband bandjes ga, wol wil ik opzich ook wel maar dab moet je het neem ik aan op een bepaalde manier vast maken zodat het meteen los schiet als ze ergens achter blijven zitten?
Door Sarah5
Zijn dan kattenbandjes met Kitty Clip geen goed plan? Dat is natuurlijk alleen te doen als de pups al iets groter zijn
Door nova
Sarah5 schreef: Zijn dan kattenbandjes met Kitty Clip geen goed plan? Dat is natuurlijk alleen te doen als de pups al iets groter zijn
maar wat doe je dan tijdens de periode die daaraan vooraf gaat?

Hope was pup alleen, en hoefde dus geen bandje, maar met 9 reuen is het een stuk moelijker. 4 reutjes waren bijna identiek getekend. Als ze wat ouder worden zie je wel kleine verschillen.
maar bandjes, om t even welke, blijven eng..
Laatst gewijzigd door nova op zo 29 jun 2014, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ingrid (shadow)
kleine natuurlijke kleurstof potjes die je ook in taarten gebruikt zoals rode biet enz
een minipuntje met een cocktailprikker op de vracht is al meer dan voldoende en geheel onschuldig
en herken je ze goed uit elkaar
als ze elkaar likken kan het totaal geen kwaad het is van natuur producten gemaakt
Door *Gabriëlle*
Ik gebruikte bij de pups cadeaulint, in oneindig veel kleuren te koop, en simpel om een puppennekje te doen door middel van een piepklein stukje dubbelzijdig plakkende tape. Bij gevaar was het bandje zo los, en verder bleef het prima zitten. Wel regelmatig een nieuwe om doen, maar meestal zit er meer dan 2 meter op zo'n rolletje dus zelfs met elke dag een nieuw bandje was het rolletje nog niet op. Toen de pups ouder waren ben ik overgegaan op kattenbandjes met veiligheidssluiting.

Voorbeeldje
Afbeelding

Voedselkleurstof werkt erg goed ;D, ik heb een keer heel enthousiast een nestje hamsters daarmee merkjes gegeven om ze uit elkaar te houden, maanden later hadden ze nog steeds duidelijk zichtbaar gekleurde vlekken, oeps.
Door Ingrid (shadow)
:D haha handig voor op de terugkomdag een jaar later , kan je dus als fokker nog zien wie wie is lol
geen idee of zoiets lang bleef zitten haha heb alleen gezien dat ze het hadden aangestipt lol
Door chipjolie
gabriëlle, heb je ook een foto van dat sluitinkje? ik heb wel die linten gekocht gister en heb iets in elkaar geflanst maar moet wel zeker weten dat het altijd los schiet, en daarnaast ook weer stevig genoeg blijft zitten dat het niet constant los schiet haha
Door *Gabriëlle*
Ik heb er geen foto van specifiek de sluiting van de bandjes, maar de "sluiting" bij het lintje is een piepklein stukje dubbelzijdig tape om papier aan elkaar te plakken, dat schoot los als de mama met haar tand erachter bleef hangen, maar niet met likken etc. , moest wel om de paar dagen de bandjes vervangen omdat de pups groeiden, maar ze kwamen alleen in geval van ergens achter blijven haken los en dat gebeurde niet zo vaak de eerste weken. Hoe goed het blijft zitten zal wel liggen aan de tape die je ertussen hebt en hoelang het stukje tape is. Ik vind het ideaal, vond het jammer dat ik het niet bij de hamsters om kon doen :D.
En van de pup(katten)bandjes is een kliksluiting maar als je aan het bandje trekt schiet de sluiting los (wel voor aanschaf testen met je handen of de sluiting snel genoeg loskomt verschilt soms per merk).
Door Suzanne
Mag ik iets geks opperen...?
Bandjes doen de meeste mensen om de hals, maar zou er nou een bezwaar tegen zijn om die "achter de voorpootjes" of "om het middel" te doen, dus vlak voor de achterpootjes?
Of net boven het voetje?

Dat kan af, dat snap ik maar dan is het risico van verwurging er niet / beduidend minder.

Zou je van die nu enorm populaire "loombandjes" kunnen gebruiken? Die zijn toch elastisch?

Suzanne
Door Jantina
Om de buik/middel wordt lastig, want moeders moet de ontlasting en het plassen stimuleren door het likken van het buikje. Om een pootje zou mij te makkelijk af kunnen gaan en ik ben veel te bang dat moeder of een pup dan zo'n bandje of elastiekje op zou eten.
Ik blijf lekker lakken, is me prima bevallen.
Door tessa
Ik heb boxerpups waarbij twee witte teefjes zitten, een ervan heeft een loombandje om, ideaal, kun je steeds iets groter maken en als ze zou blijven haken dan rekt het mee.
Door Berna
Ik kreeg deze week een filmpje van het nestje waar we een pup van krijgen.
De fokker heeft alle pups een klein stukje met de tondeuse bewerkt. Vond het een slim idee, zo kunnen ze nergens achter blijven hangen en zijn ze herkenbaar en binnen no time groeit het weer aan.. Betreft hier korthaar pups.
Door Parelridder
Bij één van mijn honden werd ook middels het knippen van haar op een specifieke plek de pup gemerkt. Fokker vond het voordeel o.a. dat pupkopers de pups zo moeilijk uit elkaar kunnen houden en dus niet zich blind kunnen staren op die ene. Tevens had ze de ervaring dat mensen in ieder nest weer massaal de pup met het rode bandje willen en dus kennelijk beinvloed worden door de kleur van het bandje. Zelf heb ik nog geen ervaring met zich onredelijk in één pup of lintkleur vast bijtende pupkopers en vertrouw ik op het resultaat van een gesprek als dat aan de orde zou komen. Groot nadeel van knippen/scheren ter herkenning vind ik zelf dat je niet in 1 oogopslag de pups uit elkaar kunt houden en daardoor informatie mist (wie doet wat) en veel meer uit zult (moeten) gaan van aannames ("Het zal wel weer ... zijn geweest') terwijl het wel eens verrassend anders zou kunnen zijn.
Door chipjolie
ik heb de cadeau lintjes klaar liggen en ga het op de manier van gabrielle doen :)
enne... op een gegeven moment wissel ik alle bandjes zonder dat de mensen het weten ;) :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door