Heel herkenbaar!
Hope is heel onzeker en laat ooit weten dat het hem genoeg is, dus moeten wijndat voor hem doen nu hij ouder wordt. Hij is 'pas' 10 maar gewoon echt oud aan het worden. Ook met Nelson mag hij alleen op het weiland spelen, dat vindt hij leuk, maar in de tuin met alle op- en afstapjes ben ik bang dat hij valt en wordt er niet gespeeld. Ook in het bos speelt hij alleen nog met honden die bekend zijn en waarvan we zien dat hij het leuk vindt.
Andersom heb ik het ook. Toen Nelson 9 weken was liet de buurman ongevraagd zijn dominante boxer bij ons in de tuin. Dat was hij gewend van de vorige bewoners, dat zijn hond in deze tuin mocht rondbanjeren want verder kan hij nergens los. Dus ik sta in de tuin, het hek gaat open en er stormt een ongeleid projectiel de tuin in

Voor ik er erg in had vloog hij richting Nelson en dat ging behoorlijk mis. Hij liep hem finaal ondersteboven, Nelson smakte loeihard met zijn kop op de tegels en gilde het uit, om daarna drie dagen flink te kreupelen.
Na deze ervaring laat ik Nelson niet meer spelen met volwassen honden die ik niet ken. Er zijn er genoeg waar hij wel mee mag spelen, maar verder moet hij eerst maar wat groeien.
De buurman was trouwens flink beledigd dat ik zei dat wij zijn hond niet in onze tuin willen. Hij joeg onze konijnen op, hij liet Nelson zo ongeveer zijn nek breken, groef gaten, markeerde de hele tuin en was niet te vangen. Maar ach, volgens de buurman kon dat best en moest hij gewoon zijn energie even kwijt