Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door **Jolanda**
Heel begrijpelijk Miet!
Ik denk dat ik dat ook zou doen als ze hier op leeftijd komen.
Voorheen vond ik het meestal wel leuk om andere hondenmensen tegen te komen, maar de laatste tijd hoop ik niemand tegen te komen. Je moet altijd opletten of het goed gaat, of ze nu oud zijn of niet en ik heb daar eigenlijk geen zin meer in.
Door Kaio
Kaio zorgt gewoon voor zichzelf. Met vreemde honden speelt ie sowieso niet. En hier thuis als ie zin heeft speelt hij met Fozzy, en als ie geen zin heeft gaat ie niet in op de uitdagingen van die Frummel.
Op vakantie heeft hij wel ruim 2 uur op strand gerend en geaporteerd in en uit het water. Toen moest ik hem wel masseren was ie erg stijf.
Door Hope
Heel herkenbaar!

Hope is heel onzeker en laat ooit weten dat het hem genoeg is, dus moeten wijndat voor hem doen nu hij ouder wordt. Hij is 'pas' 10 maar gewoon echt oud aan het worden. Ook met Nelson mag hij alleen op het weiland spelen, dat vindt hij leuk, maar in de tuin met alle op- en afstapjes ben ik bang dat hij valt en wordt er niet gespeeld. Ook in het bos speelt hij alleen nog met honden die bekend zijn en waarvan we zien dat hij het leuk vindt.

Andersom heb ik het ook. Toen Nelson 9 weken was liet de buurman ongevraagd zijn dominante boxer bij ons in de tuin. Dat was hij gewend van de vorige bewoners, dat zijn hond in deze tuin mocht rondbanjeren want verder kan hij nergens los. Dus ik sta in de tuin, het hek gaat open en er stormt een ongeleid projectiel de tuin in  :-X
Voor ik er erg in had vloog hij richting Nelson en dat ging behoorlijk mis. Hij liep hem finaal ondersteboven, Nelson smakte loeihard met zijn kop op de tegels en gilde het uit, om daarna drie dagen flink te kreupelen.
Na deze ervaring laat ik Nelson niet meer spelen met volwassen honden die ik niet ken. Er zijn er genoeg waar hij wel mee mag spelen, maar verder moet hij eerst maar wat groeien.
De buurman was trouwens flink beledigd dat ik zei dat wij zijn hond niet in onze tuin willen. Hij joeg onze konijnen op, hij liet Nelson zo ongeveer zijn nek breken, groef gaten, markeerde de hele tuin en was niet te vangen. Maar ach, volgens de buurman kon dat best en moest hij gewoon zijn energie even kwijt  :-X :-X :-X
Door Cathy
Heel herkenbaar , s,middags lopen we met 6 BC,s in het bos , waar van er 1 16jaar en 4 maanden is , het kan zijn dat we een uitlaat service  tegen komen  >:( ( als het kan liever niet ) maar dan wordt er maar op 1 hond gelet en dat is op oma .
Door Jori
Ons oudje van 12 doet het nog erg goed,maar stel dat hij een grotere wilde hond tegenkomt die te ruw wil spelen zou ik ook ingrijpen..... Vorig jaar heeft hij een hernia gehad en sindsdien toch wat voorzichtiger
Door Buran en Co
Heel herkenbaar, Faydor is nu 15 en ik blijf altijd heel erg opletten wanneer we andere honden tegenkomen. Ik ben altijd bang dat er bij een hond veel spanning opgebouwd wordt door Buran (Ierse Wolfshond dus heul groot) en dat ze die dan afreageren op de zwakste in de roedel maar gelukkig is dat nog nooit gebeurd.
Door Buran en Co
Hope schreef:
De buurman was trouwens flink beledigd dat ik zei dat wij zijn hond niet in onze tuin willen. Hij joeg onze konijnen op, hij liet Nelson zo ongeveer zijn nek breken, groef gaten, markeerde de hele tuin en was niet te vangen. Maar ach, volgens de buurman kon dat best en moest hij gewoon zijn energie even kwijt  :-X :-X :-X
Bizar verhaal zeg!!!
Door Inge en Bono
Lu wil niet spelen, buiten heel soms met Liz, en laat dat netjes blijken. Ik pas wel extra op dat zij niet omver gelopen wordt, zij lekker haar ding kan doen. Voordeel;
Luna loopt eigenlijk nergens los (want ze heeft last van ouderdoms-oostindische-doofheid  :biggrin2: ) dat is wel een voordeel; een ander hond kan ik daardoor eigenlijk altijd blokken
Door Hope
Buran en Co schreef: Bizar verhaal zeg!!!
Tja mijn mond viel echt open van verbazing.
Later hoorde ik dat buurman goed bevriend was met de oude eigenaar van het huis en hij echt gewend was om zijn hond in de tuin te laten en alles mocht. Wij willen dit simpelweg niet. Nelson mag het niet, dus de hond van een ander ook niet. Buurman begrijpt het nu maar is niet meer langs geweest. Ook niet zonder hond  ::)
Door Fenixjuh
Jeetje, wat lijkt me dat verhaal verschrikkelijk zeg!!
Hope schreef: Tja mijn mond viel echt open van verbazing.
Later hoorde ik dat buurman goed bevriend was met de oude eigenaar van het huis en hij echt gewend was om zijn hond in de tuin te laten en alles mocht. Wij willen dit simpelweg niet. Nelson mag het niet, dus de hond van een ander ook niet. Buurman begrijpt het nu maar is niet meer langs geweest. Ook niet zonder hond  ::)
Lekker rustig, zo'n buurman zou bij mij niet eens meer welkom zijn  >:(  :angel:
Door Hope
Fenixjuh schreef: Jeetje, wat lijkt me dat verhaal verschrikkelijk zeg!! Lekker rustig, zo'n buurman zou bij mij niet eens meer welkom zijn  >:(  :angel:
Nou de buurman wel, maar het klikt niet echt. Gek he?!
Het punt is dat we hier maar met een paar gezinnen wonen en je elkaar gewoon nodig kan hebben als er iets is. Dus elkaar accepteren is de enige oplossing. Nu accepteer ik buurman best, maar zijn hond...
Door avalon
Ik ben ook erg zuinig op mijn oudjes. Avalon is de rust zelve en let daar zelf ook wel op, die spant zich echt niet teveel in als het niet hoeft. Angie wil nog vanalles, gisteren wilde ze weer achter een hond aan die achter een frisbee aan sjeesde. Angie kan dat dus niet meer! in haar koppie mss wel maar dan valt ze om als ze zo een uitspatting heeft. Momenteel heeft ze het erg moeilijk met overeind komen. de hernia, artrose, spondylose en nu ook een zeer aggressieve tumor zitten haar behoorlijk in de weg. Ze zit echt in haar laatste levensfase, het is echt super moeilijk. Ze wil nog zooo graag. John zegt net dat ze vanmorgen weer achter die bernersennen aanrende. Elke dag verzorg ik haar kapotgelikte huid die bij de tumor zit. Deze laatste week is echt voor haar gewoon nog even genieten en dat vrijdag laten we haar gaan. De prognose was 4 maanden vrijdag zitten we op de helft, ik wil niet dat haar laatste levensfase een lijdensweg gaat worden. Vrijdag is de afspraak, maar als ze gaat lijden mag ze eerder gaan. Wat pijnbestrijding betreft zit ze al 3 jaar op twee tabletjes per dag. Het is echt een superhond die Angie, ben zo trots op haar hoe ze alles draagt.
Door nova
Avalon, sterkte als het zover is.  :-*

Als ik alle berichten zo lees over onze oudjes kom ik tot de volgende conclusie: oudjes hebben een ++ status :D , en niet alleen bij mij  :)
Laatst gewijzigd door nova op zo 22 jun 2014, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door flodder en dwarrel
nova schreef: Avalon, sterkte als het zover is.  :-*

Als ik alle berichten zo lees over onze oudjes kom ik tot de volgende conclusie: oudjes hebben een ++ status :D , en niet alleen bij mij  :)
;)

++ en een strepie voor
Laatst gewijzigd door flodder en dwarrel op zo 22 jun 2014, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kallista
nova schreef: Als ik alle berichten zo lees over onze oudjes kom ik tot de volgende conclusie: oudjes hebben een ++ status :D , en niet alleen bij mij  :)
Ja, mijn "oudje" van 12 jaar ben ik ook zuinig op  :biggrin2:

Maar niet alleen op de oudjes, ook op mijn zorgenkindje Mika.
Die heeft niet alleen epilepsie, maar ook artrose, spondylose / D.I.S.H.
Loopt momenteel moeilijk, veel pijn, daarmee zitten we nu in een fase dat we denken is het geen tijd hem te laten gaan, ook al is ie pas 6 jaar  :'(

De rest past zich maar aan aan hem, als hij buiten loopt gaat de rest wat te wild is de ren in, ik wil gewoon geen enkel risico lopen dat er hem eentje nog helemaal van de sokken rent  :-\
Die heeft op dit moment zo een beetje "Narrenfreiheit" zoals men in DE zegt.

We proberen gewoon te genieten van elk goed moment samen.

Hier is het dus zo dat de oudjes maar ook de zieken een ++ status hebben  ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door