Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Eerste keer dat de wereldkampioen er als eerste uit ligt, hebben de Spanjaarden toch nog een primeur te pakken ;-)
Door Nadia
Nee hoor. Volgensmij niet. Was met Frankrijk ook. Of was die Europees kampioen?
Door dinky89
Dat zal Europees kampioen zijn geweest ;-)
Zijn wel eerder grote landen in eerste ronde uitgeschakeld maar niet de regerend wereldkampioen ;-)
Door Mandarijn
dinky89 schreef: Eerste keer dat de wereldkampioen er als eerste uit ligt, hebben de Spanjaarden toch nog een primeur te pakken ;-)
Dit staat op de site van de NOS:

De vorige wereldkampioenen (en de ronde waarin ze vier jaar later uitgeschakeld werden):

2010: Italië (groepsfase)
2006: Brazilië (kwartfinales)
2002: Frankrijk (groepsfase)
1998: Brazilië (finale)
1994: Duitsland (kwartfinales)
1990: Argentinië (finale)
1986: Italië (achtste finales)

En dit is het lijstje volgens VRT nieuws:

Voor de vijfde keer overleeft de wereldkampioen de eerste ronde van het volgende WK niet.
Italië in 1950
Brazilië in 1966
Frankrijk in 2002 (* Frankrijk gaat eruit zonder gescoord doelpunt)
Italië in 2010
Laatst gewijzigd door Mandarijn op wo 18 jun 2014, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
Die heren van Kameroen hebben wel een creative kapper  :biggrin2:

Heeft iemand al wat van die schoenen gezegd.....niet....wat een stomme schoenen.
Door Mandarijn
Angelique schreef: Die heren van Kameroen hebben wel een creative kapper  :biggrin2:

Heeft iemand al wat van die schoenen gezegd.....niet....wat een stomme schoenen.
Er is wel wat gezegd over de kleuren. Maar terugkijken op een telefoon is heel onhandig. Maar je hebt gelijk over die schoenen.

En die kapper heeft ook niet geholpen om te winnen vanavond  :vangaal:
Door dinky89
Grappig, ik vond juist het kapsel van pranjic (Kroatië) verschrikkelijk. Zat bij het volkslied echt verbaasd te kijken dat het wel echt pranjic was.....
Mocht hij terugkeren bij Heerenveen dan moet hij maar verplicht worden normaal kapsel te nemen  ;D
Door Angelique
dinky89 schreef: Grappig, ik vond juist het kapsel van pranjic (Kroatië) verschrikkelijk. Zat bij het volkslied echt verbaasd te kijken dat het wel echt pranjic was.....
Mocht hij terugkeren bij Heerenveen dan moet hij maar verplicht worden normaal kapsel te nemen  ;D
Maar ik heb het volkslied gemist  :biggrin2:. Heb eigenlijk alleen dat kwartiertje rondom die "hoek in de rug = rooie kaart" gezien.
Door eelke
Nou, ik heb me best een zorgen gemaakt gisteren zeg! Gelukkig is het toch weer goed gekomen. Ik vind wel dat onze keeper moet gaan oefenen op penalty's tegen houden.
Door Angelique
eelke schreef: Nou, ik heb me best een zorgen gemaakt gisteren zeg! Gelukkig is het toch weer goed gekomen. Ik vind wel dat onze keeper moet gaan oefenen op penalty's tegen houden.
Ik zei hier nog......nou zou je eigenlijk even Hans erbij moeten kunnen roepen  :biggrin2:

Afbeelding
Door eelke
Oei oei... 'van voor mijn tijd' :P (letterlijk precies, want ik ben van juli '88  :biggrin2:)

Maar van Breukelen. Ken ik alleen omdat ie op de diploma uitreiking van mijn moeder was. Zoooooo'n saaie speech.
Maar geen idee offie goed was of niet. Vast wel, anders waren we geen kampioen in 88 geworden natuurlijk.

Wat een broekkies daar!  :D
Door Vivianneb
In 88 waren wij op weg van den haag naar Delft alwaar we net een commodore 64 hadden gekocht - wat een topjaar! Oh ja ook vanwege het WK :P

En van Breukelen was een ijzer sterke keeper... poeh
Door dinky89
Tja ik ken van Breukelen alleen als iemand die veel lult maar weinig zegt ;-)
Is ook keeper van voor mijn tijd (bouwjaar 1989) maar zie hem nog wel eens voorbij komen bij voetbalprogramma's ;-)
Van Basten ken ik meer omdat mijn vriend daar helemaal gek op is en hij afgelopen 2 jaar trainer was bij Heerenveen ;-)

Kroatië - Kameroen alleen eerste kwartier gezien, daarna bed opgezocht ;-)

Leuk: neef van mijn moeder die in Australië woont (en daar volgens mij geboren is) was blij met de overwinning van Nederland, dat maakte zijn dag goed  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door