Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door essie
sommigen zien er niet eens uit als een camper, dus dan zal wel meevallen.
Maar de meeste campers mogen niet onbeperkt langs de weg staan.
Hij staat hier nu ook een kleine week voor de deur, maar hadden wat onderhoud eraan.
Maar als we dat niet hebben, dan is het korter.

Onze camper staat bij schoonouders op het terrein, die hebben er de ruimte voor.
Erg handig hoor, anders zit je idd met stalling en de kosten ervan.
Door MargaS
Ons erf is groot genoeg maar toch gaat de camper in de winter naar een stalling. Lekker droog. Op openbare parkeerplaatsen mag je wel staan maar niet overnachten. Maar er zijn genoeg camperplaatsen in Europa waar je tegen geringe vergoeding kunt staan en gebruik kunt maken van de benodigde faciliteiten.
Grutten, nooit bij nagedacht. Wij gaan gewoon altijd ergens staan waar niemand last van ons heeft en overnachten daar. Nou zijn wij bijna altijd op doorreis, komen dus laat aan en vertrekken weer vroeg. Als we langer ergens zouden blijven, zouden we wel een camping of privéterrein opzoeken. Hier thuis staat hij gewoon buiten op openbaar terrein. Hebben wel een isolatie-/zonneafweerdeken over de voorruit en de motorkap dan.
Door eelke
Inge en Bono schreef: Oh, dat kan natuurlijk prima; zo te zien heb je met zo'n exemplaar verstopplekjes genoeg  :D

Oh ja, voor de tips en trics; zonnecellen! Die hebben wij ook, kan je wild-kamperen  :D
Jaa we hebben al zo'n zonnecel om je telefoon op te laden :)

@Zurca, geen idee. Het zou bij ons ook echt onze tweede auto worden. Onze tweede auto nu wordt minder gebruikt dan we een camper zouden gebruiken, ik denk dat die nu nog meer 1 keer per 2 weken rijdt...
Officieel mag je een auto/aanhanger/caravan etc geloof 3 dagen op dezelfde plek parkeren.
Het is eigenlijk ook gewoon een grote bus natuurlijk...

Volgens mij zijn er ook in nederland ook camper parkeer plaatsen waar je mag overnachten...
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Grutten, nooit bij nagedacht. Wij gaan gewoon altijd ergens staan waar niemand last van ons heeft en overnachten daar. Nou zijn wij bijna altijd op doorreis, komen dus laat aan en vertrekken weer vroeg. Als we langer ergens zouden blijven, zouden we wel een camping of privéterrein opzoeken. Hier thuis staat hij gewoon buiten op openbaar terrein. Hebben wel een isolatie-/zonneafweerdeken over de voorruit en de motorkap dan.
Op de parkeerplek voor mijn deur word het ook een soort van gedoogd, zo grofweg buiten werktijden. Elk jaar zijn er best aardig wat die hier staan.
Komen dan na 18 uur en zijn weer vertrokken voor 10 uur, nooit een probleem geweest  :)
Door zurca
Ik weet dat een caravan, hier, zo'n dag of die voor en na je vakantie aan de openbare weg mag staan. Kan me zo voorstellen dat er voor een camper dan ook regels zijn. al weet ik iemand hier in de buurt die de camper gebruikt voor woon/werkverkeer en die staat dan gewoon aan de weg, in een parkeervak.
Navragen dus bij de gemeente, mocht er ooit een camperbusje komen ;)
zurca schreef: Hier kwam vriendlief mee aanzetten, moet zeggen.... ziet er wel grappig uit ;)
http://link.marktplaats.nl/m806311649
Zou ik om twee redenen niet voor gaan: de vaste rugwand achter de bestuurdersstoel (krijg je een heel benauwde ruimte van, vind ik), en zo te zien weinig plek op de vloer voor de honden om te liggen. Of je moet ze op het bed laten liggen, want anders moet je telkens over ze heen stappen.

Maar leuk neuzen is het wel, naar campertjes! :D
eelke schreef: Jaa we hebben al zo'n zonnecel om je telefoon op te laden :)
Dan ben je al een reuze eind op weg voor lampjes  :biggrin2:
eelke schreef: Heb een mooie gezien...maar ja, op oldtimer kenteken en dan mag je er 3 maanden niet mee rijden :(
Als het een ''echte'' oldtimer (boven de 40 jaar dus) is, mag je er onbeperkt mee rijden, meen ik. Is het een benzine oudje(tussen de 25-40 jaar) mag je kiezen tussen 3 maanden(december, januari, februari) schorsen, of dus een kwart van het oorspronkelijke jaar tarief betalen;
Afbeelding
Door eelke
Inge en Bono schreef: Dan ben je al een reuze eind op weg voor lampjes  :biggrin2:
Als het een ''echte'' oldtimer (boven de 40 jaar dus) is, mag je er onbeperkt mee rijden, meen ik. Is het een benzine oudje(tussen de 25-40 jaar) mag je kiezen tussen 3 maanden(december, januari, februari) schorsen, of dus een kwart van het oorspronkelijke jaar tarief betalen;
Afbeelding
Nee dat klopt niet helemaal. Want het kwart tarief geldt alleen voor kampeerauto's en een kampeer auto is het pas als hij oa 1.70 sta hoogte heeft en een 'keukentje' en dat heeft ie allemaal niet...  :-\
Ohw  :-\ Niet om gekeurd naar camper dus...
Maar, als ik je bericht goed lees, staat ie dan waarschijnlijk als benzine/personenauto op papier? Dan kom je toch op óf ''3 maanden(december, januari, februari) schorsen, óf op ''u betaalt een kwart van de normale belasting per jaar, met een maximum van €120'' Dat is te overzien, lijkt mij....
Door eelke
Inge en Bono schreef: Ohw  :-\ Niet om gekeurd naar camper dus...
Maar, als ik je bericht goed lees, staat ie dan waarschijnlijk als benzine/personenauto op papier? Dan kom je toch op óf ''3 maanden(december, januari, februari) schorsen, óf op ''u betaalt een kwart van de normale belasting per jaar, met een maximum van €120'' Dat is te overzien, lijkt mij....
Nee, het is niet of, maar en... Dus je in de overgangsregeling betaal je een kwart van het tarief met een max van 120 euro (lichte auto's kosten minder dan 480 euro aan wegenbelasting per jaar. Die van mijn vriend bv maar 360. Dus als dat een oldtimer zou zijn, betaal je dan niet die 120 maar hoef je maar 90 te betalen). En dan 3 maanden van straat af.

Maar ja. Als we hem vol tarief betalen, betalen we 110 euro per maand geloof ik. En da's eigenlijk net zo veel als mijn diesel busje...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door