TMG1961 schreef:
Ik ga er niet meer over discussiëren. Lizzy je mag per direct mijn account verwijderen. Vind het jammer aangezien er hele lieve mensen op BP zitten maar ik trek het niet meer om telkens als ik eerlijk ergens over ben gelijk te horen te krijgen dat ik verkeerd bezig ben. Zou wel eens willen weten hoeveel er hier zijn die hun hond of kat ook af en toe een tik geven maar dit uit angst voor de reacties niet zeggen..ik schat best aardig wat
Voor al die lieve mensen op BP..het gaat jullie goed ik zal jullie in mijn hart houden en aan jullie denken
Overdrijven is ook een vak...
Theo misschien moet je leren omgaan met het feit dat Nop een kat is met een eigen wil, een sterke eigen wil, en dat je beter respect kan hebben voor zijn eigen wil dan te proberen hem te bereiken door slaan, toespreken en een timeout geven, het is een kat geen kind, geen hond.
Je kan heel boos op hem worden en tegen hem schreeuwen dat ie stout is en hem opsluiten maar dat gaat ie echt niet snappen hoor. De frustratie word bij hem alleen groter en jouw ongemak daarmee ook.
Als hij niet opgepakt en op de bank gezet wil worden...waarom zou je dat dat doen? Laat hem dan lekker struinen.
En ik herken de neiging wel hoor, ik zou ze hier af en toe ook wel eens een lel willen geven, allebei hebben ze ook een keer een tik gehad, uit schrik, uit onmacht...Freud is een week doodsbang geweest van mijn handen en Doki draaide zich om en viel mij vervolgens aan (en terecht) dus ja tegenwoordig tel ik tot 10, ik draai me om en loop weg. Als ze met hun klauwen in mijn armen hangen (gebeurd eigenlijk nooit, als ze iets niet willen...dan niet, ik dwing ze eigenlijk nooit, niet op fysieke manier in elk geval) hou ik mijn arm stil tot ze loslaten (of ik de pootjes voorzichtig kan verwijderen) en trek dan mijn arm terug.
Je boosheid en onmacht op deze manier botvieren heeft echt totaal geen nut.
Enne op een dierenforum meerdere keren melden dat je je dieren een tik verkoopt, nee daar scoor je geen punten mee en dat kan je zelf ook wel bedenken lijkt me