Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door eelke
Kim_S schreef: Ik denk bij die foto's alleen maar sssslllluuuuuuuuuuurrrrrrppppppppp  :drink: :drink: :drink:
Ik wil niet weten wat het verbruik is van zo'n joekel  :-X

Ze zijn wel supergaaf!  :D
1 op 4 tot 8 bij LPG  ::)

Maar ja, we hoeven er niet veel km's mee te maken ook. Lekker naar zeeland, of eens ergens anders in nederland... en af en toe een ritje in de buurt ergens heen.

Lijkt me zo leutig om te kunnen kijken; waar is het dit weekend lekker weer? Dan gaan we daar heen!
't is heerlijk; een camper. Wij hebben een VWLT-tje, zo eentje;
Afbeelding

We gaan er idd veel mee op pad; hier in NL, maar ook naar België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland. De meiden vinden het ook helemaal leuk. Met beren zal het ws wat krapjes zijn  :biggrin2:
Door eelke
Inge en Bono schreef: 't is heerlijk; een camper. Wij hebben een VWLT-tje, zo eentje;
Afbeelding

We gaan er idd veel mee op pad; hier in NL, maar ook naar België, Luxemburg, Frankrijk, Duitsland. De meiden vinden het ook helemaal leuk. Met beren zal het ws wat krapjes zijn  :biggrin2:
Och, we passen ook met z'n 4en op onze bank dus dan moet een campertje ook wel passen  ;D
Die van jou is ook leuk zeg! Heb je ook foto's van de binnen kant?

En hoe zit het bij jullie met kenteken, wegenbelasting en al die fratsen? En op welke brandstof rijdt ie?
Heb jij nog tips en trics?
Door keetje
Wij willen ook al zo lang een campertje, gewoon voor ons tweetjes en Loen. En dan gewoon, als je er zin in hebt weg. Niet ver maar gewoon weg. Helaas zit dat er met onze speciale pubers nu (nog) niet in en in de toekomst? Geen idee, maar ik lees lekker kwijlend mee.  :P
eelke schreef: Och, we passen ook met z'n 4en op onze bank dus dan moet een campertje ook wel passen  ;D
Die van jou is ook leuk zeg! Heb je ook foto's van de binnen kant?

En hoe zit het bij jullie met kenteken, wegenbelasting en al die fratsen? En op welke brandstof rijdt ie?
Heb jij nog tips en trics?
Dit is niet die van ons hoor; wij hebben dit model  ;) Deze is van ons;
Afbeelding

Ff gluren naar binnen foto's ;) Ehhhh, ik maak blijkbaar alleen honden foto's in de camper  :-[  :biggrin2: Maar hier zie je het meest op;
Afbeelding
Het is een zelfbouwertje.

Hij is omgebouwd en ook herkeurd, dus ook op kenteken een camper. En een oldtimer; dat was tot dit jaar een flink voordeel, maar omdat ie nu nog geen 40 is; we betalen nu ''bijzonder tarief'' (even geen flauw idee wat dat is) Het is een diesel.

Tips and trics..... dóén! Het is zó leuk  :biggrin2:
Door eelke
Bedankt voor de antwoorden!

Je betaald dan denk ik het kwart tarief voor campers... je betaald dan maar een kwart van de wegenbelasting die je normaal zou moeten betalen. Of je betaald het overgangstarief voor oldtimers (tussen de 25 en 40 jaar oud geloof ik) maar dat is volgens mij alleen voor benzine motoren dus dat zal wel niet...

Ik snap nu ook wel dat je denkt dat het krap is  ;) de meeste zijn zo ingedeeld, en dat lijkt me best ideaal. De voorste stoelen hier zijn bijrijders stoelen, de stoel van de chauffeur en de bijrijder ernaast staat er nog voor zeg maar. Dus als je die twee losse stoelen wehaald heb je al veel extra ruimte. Die bank erachter staat niet helemaal tegen de achterkant aan, dus ik denk dat dan een mooie en veilige plek zou zijn voor de honden voor onderweg.
Afbeelding
Door eelke
Kim_S schreef: Ik wil niet veel zeggen maar in onze "kleinere" Grand Voyager zit ook zo'n binnenkant! (Okee wij hebben geen leer helaas, maar de rest is hetzelfde). Waar slaap je dan?
Volgens mij kan je de bank omklappen tot bed.
  ;D

Een kwart; dt klinkt mij idd bekend in de oren, dat zal het zijn! Overgangstarief is idd voor benzinecampers; die mogen kiezen.

Wowwww; das een balzaal  :o  daar past makkelijk een elftal beren in  8) Maar ehhhh.... waar is de koelkast en de gaspit?  ???
Door eelke
Inge en Bono schreef:   ;D

Een kwart; dt klinkt mij idd bekend in de oren, dat zal het zijn! Overgangstarief is idd voor benzinecampers; die mogen kiezen.

Wowwww; das een balzaal  :o  daar past makkelijk een elftal beren in  8) Maar ehhhh.... waar is de koelkast en de gaspit?  ???
Ja die staan dan vaak in een klein kastje aan de zijkant. Weet niet of ie ook in deze zit hoor, heb zo maar een foto van internet geplukt.
Door essie
Gaaf zo'n bak Eelke.

Wij hebben ook een camper, een met alkoof.
Heb namelijk een hekel aan elke dag de boel verbouwen om te kunnen slapen.
Maar wij zijn met wat meer mensen en gaan ook wat langer weg dan een paar dagen.

Maar gewoon ergens aankomen en gelijk klaar zijn, echt heerlijk.
Hadden hiervoor een vouwwagen, dus echt wel een verschil.

Wegenbelasting is kwarttarief.
Wij hebben toen met camper kopen echt wel gekeken naar het gewicht van de camper.
Zit soms echt veel verschil in, wij hebben dus geen hele zware camper.
Door zurca
Mag zo'n camper(busje) op een openbare parkeerplaats staan?
Hoe doen de mensen hier met camper dat? Stalling, eigen terrein of dus gewoon op de parkeerplaats aan de straat oid. ?

Door dit topic voor de grap eens wat op Mp rond gekeken en nu is vriendlief helemaal in de ban van..  :biggrin2: :biggrin2:
Door Ronald
In Leeuwarden mag een camper (of caravan) maximaal 3 dagen aan de openbare weg geparkeerd staan. Nu wordt er ook gekeken naar de afmetingen van de camper. Bij die van ons wordt gehandhaafd, maar als je in een VW-tje rijdt, wordt er wel een oogje dichtgeknepen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door