Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Domme vragen bestaan niet!  :)

Ja, die gaan we in de buitenkachel (is wel helemaal dicht met een rookafvoer naar boven) stoken. Ik zit 's avonds graag lang buiten en dan is dat heerlijk warm, wanneer de avonden weer wat korter en killer worden.  :)
Heb je heel erg veel kracht nodig om die pers dicht te krijgen? Gaat mij dat lukken met mijn reumatische klauwtjes?  :biggrin2: En kan dat ook in een (binnen) houtkachel?

Heeft helemaal niets met moestuin te maken, sorry, maar je kan het wel in de moestuin doen, dat persen.  :biggrin2:
Heerlijk weer om lekker bezig te zijn :D
1 Salvia een beetje gefatsoeneerd, Munt komt weer goed op (ook op andere plekken...), Peterselie lijkt zich ook te gaan herstellen na de grote trimactie van mijn kant :P
Afbeelding

2 Klimrek gemaakt (van oude zooi, wat maakt het uit..) Basilicum naar buiten in een hokje
Afbeelding

3. groeit lekker (1 hokje vrij)
Afbeelding

2 van de 4 watermeloenen zijn er bijna klaar voor en staan nu op de wachtlijst voor een hokje :D
Afbeelding
Roosj schreef: Moet je een kiwi toppen?

En hoe weet je dat een broccoli geplukt moet worden? Die van mij worden aldoor niet een 'krop' en blijven heel klein..
Geen flauw idee  :-\ :-\ 

OT: Bij mijn ene aardappelplant groeien de aardappels al boven de grond, heb ze snel afgedekt  :P :P
Onze peulen wilden het niet goed doen, het duurde veel te lang voor ze gingen bloeien. Toen iedereen al peultjes ging oogsten kwamen bij ons pas de eerste bloempjes. Toen de peultjes eindelijk eraan kwamen waren ze direct al veel te dik voor peulen. Nu blijken het doperwten te zijn. Wel heel lekker. Het zakje van het zaad hebben we niet bewaard, dus ik kan het niet meer controleren. Maar ja dit jaar helaas geen peulen, wel heel veel doperwten.
marina schreef: Vandaag de eerste courgette geoogst, leuk!

Ik heb nog een stukje tuin over (halfzon), wat is leuk om nu nog te zaaien?
Quote van moestuinforum.nl :
Zaaien in juni
Winterbloemkool
Spitskool
Spruitjes
Koolraap (direct buiten zaaien)
Andere (late) koolsoorten
Sla (buiten voor zaaien, eventueel verspenen en verpotten)
Radicchio
Wortel: buiten, direct in de grond (let op: niet voorzaaien)
Erwten (laat): buiten, direct in de grond of voorzaaien in potjes/modules
Radijs: buiten, direct in de grond (let op: niet voorzaaien)
Venkel (zaaien in potjes om later uit te planten of direct in volle grond)
Mais (zaaien in potjes om later uit te planten of direct in volle grond)
Broccoli
Snijbiet: buiten, direct in de grond of voorzaaien in potjes/modules
Bieten: buiten, direct in de grond of voorzaaien in potjes/modules (let op: niet verspenen)
Courgette
Bonen (snijbonen, sperziebonen)
Witlof
Andijvi
Koolrabi
Spinazie (buiten, direct in de grond of in modules/potjes (let op: niet verspenen)
Radijs (direct buiten)
Lente- en stengelui
Pompoen (vrij laat om nu te zaaien)
Komkommer (vrij laat om nu te zaaien)
Basilicum
Broccoli
Rucola
Witlof
Planten in juni
Aardappels (voor oogst eind van het jaar)
Bonen (voorgezaaid)
Aardbeien
Tomaten
Courgette
Komkommer
Pompoen
Paprika / peper
Mais
(knol)selderij
Alle andere (minder warmteminnende planten) voorgezaaide groenten zoals sla, prei, kolen
Nynke schreef: Quote van moestuinforum.nl :
Zaaien in juni
genoeg te doen :P
Alhoewel ik de courgette er niet meer op waag... heb begin Mei "onder glas" gezaaid (onder het glas van de loungeset tafel, was toch warm zat) maar er is niets opgekomen. Dus de courgette komt volgend jaar wel

Ik ga andijvie en bloemkool zaaien in juni (dat is wat ik zeker weet) en ik denk iets van uitjes
En oh ik ga kastanjechamps kweken :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door