Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Een relatie draait om wederzijds respect en om doorzettingsvermogen. Hij moet respecteren dat de honden een wezenlijk deel van jou zijn. Jij moet respecteren dat de honden dat voor hem niet zijn. En samen hebben jullie doorzettingsvermogen nodig op de momenten dat het allemaal niet zo soepel en makkelijk gaat, ook als dat voor wat langere tijd is.

Ik ben het met mijn voorgangers eens dat je het échte probleem op moet lossen. Dat zouden de honden kunnen zijn. Als een mens echt niets met honden heeft en het vreselijk vindt om ze om zich heen te hebben, dan kan ik me dat wel voorstellen. Maar als er iets anders speelt, dan is de honden weg doen geen oplossing. Pas er inderdaad voor op dat je hem dat niet kwalijk zal gaan nemen. En pas er ook voor op, dat je voor hem iets opgeeft dat voor jou er echt toe doet. Ook al neem je hem dat niet kwalijk, het zal je altijd verdriet blijven doen.
Moeilijk....
Ik zou beginnen met de vraag "Kun jij zonder honden leven ?".... ik niet, ik zou er kapot aan gaan.....
Ik heb ze nodig, ik krijg zoveel van ze .... ze horen bij mij... als dat voor jou ook geldt, dan zul je een oplossing moeten zoeken !
En als je dat echt wilt, dan zijn die er denk ik wel. Misschien het trainen van de honden, evt met behulp van een gedragstherapeut. Goed kijken naar de punten waar je vriend tegen aan loopt. Wat zijn de punten waar hij het meest last van heeft, etc. etc. Oplossingen zoeken in misschien een hekje ergens, dat de honden een eigen deel van de kamer hebben ofzo.
Of misschien voor een poosje de honden ergens laten logeren, zodat je beide even kunt bijtanken en opladen !

Als jij denkt dat je goed kan functioneren zonder de honden en ook wel een toekomst ziet zonder de honden, maar met je vriend. Dan is het geen schande om een goed plekje voor je honden te zoeken. Honden zijn gevoelig voor spanningen en stres in huis....  Soms is het dan beter, ook voor de honden, om een nieuw mandje te zoeken voor ze.

Belangrijk vind ik ook hoe de relatie verder is.... Stel jij doet je honden nu weg omdat je kostte wat het kost je relatie wilt redden... maar gaat dat gebeuren ? Wordt je relatie daar beter van ? Of krijgt dan iets anders de schuld en sta je straks alsnog alleen, zonder man en zonder honden ? Dit klinkt heel cru- zo bedoel ik het niet- maar het is wel goed om over na te denken denk ik  :-\

Sterkte in ieder geval !!!
Misschien is het wel zo dat vriend lief het toch wel druk vind 2 kleine kids en krijgen de honden de schuld gebeurt helaas heel vaak dat mannen het toch minder goed aan kennen dat kleine grut
Hier ook helaas ervaring daarmee gelukkig niet met de honden altijd gehad vanaf dat mijn oudste ( nu 25 ) is geboren en niet 1 hond en ook zeker niet de makkelijkste honden
Veel sterkte en denk goed na terug kan niet meer !
Ik heb geen kinderen, wel een partner. Heel hard en bot gezegd zou ik niet zonder mijn honden kunnen. Ik zou niet willen kiezen maar als t echt zou moeten kies ik voor mijn honden. Hoe erg ik dat ook zou vinden....sterkte in ieder geval!
[quote="cairodyn"]
Ik heb geen kinderen, wel een partner. Heel hard en bot gezegd zou ik niet zonder mijn honden kunnen. Ik zou niet willen kiezen maar als t echt zou moeten kies ik voor mijn honden. Hoe erg ik dat ook zou vinden....sterkte in ieder geval!
[/quote]

+1 hier het zelfde, als ik zou moeten kiezen, kies ik ook voor mijn dieren.

Zit gelukkig niet in dezelfde situatie als TS. Lijkt me moeilijk. Ik wens je wel veel wijsheid en sterkte met je keuzes
[quote="cairodyn"]
[/quote]

Helaas is alles onvoorspelbaar en héb je niet altijd een keuze. En soms is de keuze voor de honden, niet hetzelfde als je honden bij je houden.

@TS: Je verhaal lezende, kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen dat al jullie problemen uit de wereld zijn, op het moment dat jij je honden afstaat. Ik vind de optie van de honden een tijdje bij iemand onderbrengen om te werken aan de onderliggende oorzaken van de stress, niet zo'n verkeerde. Ik hoop dat jullie daar toe in staat zijn.
Sterkte.
Ik zou ook proberen een tijdelijk oppasadres zoeken voor de honden zodat jullie even een 'time out' kunnen hebben.

Herplaatsen is gelijk erg definitief. Bovendien voelen de kinderen ook jullie spanningen waarbij zij wellicht veel steun hebben aan de honden.

Door een time out kunnen jullie zien of het inderdaad helpt om de honden weg te doen en kan je daarna alsnog overgaan tot herplaatsing.
Inderdaad, een tijdelijk adres zou heel veel kunnen opleveren.
Mijn man was ook geen hondenmens, ook nooit honden gehad. Ik wel, en toen we enigszins qua tijd de ruimte hadden ging het bij mij wel erg kriebelen. Hij is overstag gegaan, is nu net zo dol op de honden (hij heeft wel zijn voorkeuren) als ik ben, maar ik zou eigenlijk nooit zonder dieren/honden kunnen. Dan zou ik mezelf zo veel geweld aan doen...
We hebben nu drie honden, best veel, maar als mijn man helemaal geen honden meer zou willen om wat voor reden dan ook....ik zou te veel van mezelf moeten inleveren vrees ik. En dat zou op den duur toch gaan vreten.
Is het niet zo dat jouw vriend het moeilijk vindt om jou te delen nu jullie kinderen hebben en daar de honden de schuld van geeft? Kinderen vragen aandacht,honden vragen aandacht en hij natuurlijk ook,maar omdat kinderen die aandacht nodig hebben en de honden ook,zij kunnen immers niet voor zichzelf zorgen! Dan schiet hij er bij in! Maar om de honden weg te doen,alleen maar omdat hij ze uitkotst vind ik te ver gaan!!! Niemand maar ook echt niemand mag van iemand eisen om iets waar diegene van houdt,al is het een postzegelverzameling, weg te doen,dat is pure egoïsme!! Persoonlijk,maar dan ook echt persoonlijk,als mijn man zo iets zou eisen dan zou ik zeggen: daar is het gat van de deur!
Wat gaat jouw vriend doen wanneer de kinderen in de peuterpuberteit of kleuterpuberteit zitten,dan zijn ze ook vaak onhandelbaar! Moet je dan ook je kinderen wegdoen?!? Nee natuurlijk niet,omdat het kinderen zijn,maar zijn jouw honden dat ook niet een beetje?

Nogmaals niemand mag zoiets eisen!!

Heel veel sterkte met de K...... situatie! Zou niet in jou schoenen willen staan! Bah vreselijk! :'(

Hele dikke knuffel  :-* sterkte meissie!!
[quote="Lizzy"]
Met jouw achtergrond vermoed ik dat jij zelf heel goed/het beste kunt inschatten wat voor jouw honden het beste is. Of ze ernstig tekort komen. Of zij lijden aan dit alles. Heb vertrouwen in je eigen oordeel :-*

Je moet daarbij (denk ik) ook wel kijken naar wat dit voor je gezin/relatie betekent. Als het betekent : honden de deur uit omdat je man dat nou eenmaal graag wil en jij daarbij zelf diep en diep ongelukkig wordt : dan schiet je jezelf te ernstig in de voet. Je zult het hem (denk ik) altijd kwalijk (blijven) nemen. Ook heel goed voor je relatie, not....

"Beetje jammer" wel, dat je man het eens wat met de komst van de honden en daar nu zo'n drama van maakt. Waarom is dat? Moet jij hem nu iets bewijzen? Oftewel, wat is het onderliggende probleem? Ik denk dat hij beter daaraan kan gaan werken!

Overigens ben ik misschien hard nu, maar ik spreek uit ervaring: voor kinderen is leven in een huis met een vader en een moeder waar ontzettend veel stress heerst en waar pa en ma eigenlijk niet bij elkaar willen zijn veel erger dan een goede scheiding.

Ik wens je heel veel sterkte :-*. Dit is echt een drama :-X

Hélemaal mee eens ! ik voel me nog steeds schuldig  :'( véél te lang gewacht  :'(
[/quote]
[quote="_Sandra_"]
Ik wil hier mijn zorgen delen. Vanwege het feit dat ik een partner heb die de honden feitelijk uitkotst zit ik in grote tweestrijd. Wachten tot ik beter hersteld ben van de zwangerschappen en dat ik de honden weer beter kan trainen, of gewoon een beter thuis zoeken (want ze zijn nu nog jong)? Zou het beter gaan als we uit deze grote stresszooi zijn (er speelt veel meer) of zou het zo blijven ook al hoop ik op beter? Pfffffffff... de keuze mag er in elk geval geen zijn uit egoïsme maar in het belang van de honden.

Jeeee wat is dit moeilijk voor een geboren hondenliefhebber. Probleem is dat man het eens was dat er honden kwamen (is echter zonder honden opgegroeid), maar zich eraan ging ergeren en nu er twee kinderen geboren zijn hij zich er echt dood aan ergert. En dat levert mij weer onhoudbare stress op.

Man de deur uit is niet zomaar de optie.... er zijn kinderen bij betrokken. Ik heb er echt veel verdriet om, heb het idee dat de honden zo echt tekort worden gedaan.
[/quote]

Meid, dit is echt een hele vervelende situatie. :(
Als ik in jouw schoenen stond zou ik de honden zeker niet zomaar weg doen. Zij zijn het niet schuld dat jullie problemen hebben. Zij kunnen die problemen ook niet oplossen, ook niet als ze er niet meer zijn.
Zonder dat ik jouw man ken en ondanks dat ik jou maar een heeeeel klein beetje ken, denk ik dat je man vol met irritaties zit, vol met ergernis, met stress en dat de honden daardoor te veel zijn. Dat als hij beter in zijn vel zit, dat als jullie relatie beter is, hij de honden ook zeker beter kan verdragen.

Ook ben ik van mening dat jij zeker niet moet kiezen tussen man of honden. Waar jij voor moet kiezen, is voor jezelf en voor je kinderen. Dat dat dan betekend dat je man of je honden moeten vertrekken of dat ze gewoon allemaal blijven, dat is iets wat je voor jezelf moet uitmaken.
Het komt op mij over alsof je gelukkiger zou zijn met je kinderen en honden maar zonder man. Dat dat niet direct je eerste keuze zal zijn (ivm de kinderen), begrijp ik maar al te goed.

Jullie kunnen werken aan jullie relatie mét honden, maar om een beetje irritatie van je man weg te nemen is het inderdaad misschien een optie om de honden tijdelijk ergens anders onder te brengen. En als het dan een beetje beter gaat, de honden weer terug in huis nemen. Ook niet leuk, maar misschien wel een stap in de goede richting.

Misschien is het een idee om met iemand te gaan praten die jullie kan helpen?

Sterkte en succes ermee!
mooi verwoord Jolanda

Sandra, misschien is het een idee om 1  van de 2 honden(tijdelijk) te herplaatsen, het principe van de gulden middenweg.
En vanuit die positie  werken naar een betere situatie voor jullie allemaal
Moeilijk, moeilijk, moeilijk,...

Misschien zijn de honden de druppel? Misschien zijn er onderliggende problemen die eerst opgelost moeten worden voor een besluit over de honden gemaakt moet worden? Als de honden straks eventueel weg zijn en de andere problemen niet opgelost ben je EN de honden kwijt EN de problemen zijn er ook nog steeds. Dan ga je elkaar juist meer verwijten. Jij hem in ieder geval wel, denk ik, zou ik doen, denk ik,...
Moeilijk, ben zo blij dat ik niet in jouw situatie zit.
Sterkte met het zoeken naar een oplossing, maar als ze dan toch wel moeten dan aub eerst tijdelijk en niet onherroepelijk. Zodat ze gewoon terug kunnen als ze toch niet het echte probleem blijken te zijn. Dat vergeef je jezelf nooit.
Sandra, dit is een hele lastige situatie zeker voor jullie allemaal maar ook voor ons/mij om te beoordelen. Wij lezen, man.....honden....uitgekotst.....wegdoen....... maar er zit heel veel meer achter, is vaak genuanceerder dan wat er op het scherm staat.
Alleen jij kent de hele situatie, hoe alles gegaan is, wat de punten van strijd zijn, hoe dingen afgesproken zijn, en natuurlijk kan en wil je niet alles op www zetten.
Door vragen te stellen, overdenkingen neer te zetten kunnen wij je hooguit anders op bepaalde dingen laten kijken, een nieuwe blik geven op de hele situatie. Je hoeft geen antwoord te geven op m'n vragen hoor, het is meer proberen mee te denken voor jou, zodat jij misschien vanuit een andere hoek tegen de situatie aan kan kijken.
Je schrijft dat je man toegestemd heeft  met de honden, is dat gewoon spontaan gegaan, of na drammen van jou? Heeft hij misschien toegestemd en gezegd, prima maar het zijn jouw honden ik doe er niets mee, als je een keer ziek bent wil ik ze best even kort uitlaten maar verwacht niet meer?
Hebben je honden gedragsproblemen, die jij had gezegd weg te trainen maar door je zwangerschappen heb je dat nog niet gedaan?
Als ze bv uitvallen buiten tegen andere honden/fietsers o.i.d. en je man liep voorheen niet vaak met ze, word hij nu er iedere keer mee geconfronteerd, en kan ik me voorstellen dat het voor hem steeds minder leuk word om met ze buiten te zijn, waardoor de frustratie ook naar binnenshuis doorwerkt naar de honden.
Heb jij voor de honden gekozen, maar maak jij je er nu makkelijk vanaf door maar te  blijven zeggen ik heb nog problemen door de zwangerschappen terwijl je misschien wel meer zou kunnen doen, maar te moe o.i.d. bent?
Kijk eens naar je eigen aandeel, je man zegt uitgekotst te zijn op de honden, maar is dit zo, voelt hij zich niet begrepen/gehoord door jou en reageert hij dat zo via de honden naar jou af?
Kinderen krijgen zet je leven even op z'n kop, als moeders dan ook nog niet hersteld is na de zwangerschappen, je als man daardoor meer zorgtaken krijgt dan hij had verwacht, dan is het het makkelijkst schoppen tegen de honden, dit omdat hij misschien wel zou willen klagen over de kinderen maar dat zijn  ook zijn kinderen en dat doe je toch wat minder makkelijk.
Is het wel dat hij uitgekotst is op je honden...... is er niet iets wat er tussen jullie zelf speelt en probeert hij jou op een gevoelige plek te raken, de honden?
Misschien iets op werk waardoor hij niet lekker in zijn vel zit, daardoor het zwakste punt pakken om tegen aan te "schoppen",  de honden?
Is het misschien een gevoel van aandachts te kort, eerst was hij de enigste die de aandacht van je kreeg, toen werd het delen doordat je ook aandacht had voor de honden, daarna de kinderen, zelf nog niet fit zijn, dus komt er meer op hem aan?
Als je praat met je man over de honden, zijn het dan redelijke antwoorden, of speelt er idd andere dingen, die nu over de rug van de honden uitgevochten worden?
Een huwelijk/relatie redden door kinderen te "nemen", of door dieren weg te doen, zijn doekjes tegen het bloeden, tijdelijke oplossingen, ok het zal beter gaan, je man heeft geen reden meer om te mopperen over de honden, maar de onderliggende problemen blijven bestaan, zie het als een vulkaan, het kan kort of lang duren maar de uitbarsting komt, nu "pruttelt" hij over de honden, maar wat ik al eerder schreef zijn het wel de honden, maar is het niet meer een probleem die staat tussen jullie en over de ruggen uitgevochten word van de honden?
Als er zoals je zelf schrijft meer speelt tussen jullie, is het misschien een idee om in relatie therapie te gaan, daar kunnen jullie samen jullie punten proberen op te lossen. Stel hij geeft al langer aan dat hij gekozen heeft voor de honden maar er zo ongelukkig mee is achteraf, het voor jou heeft volgehouden om ze te accepteren, maar jij hebt zijn signalen niet willen/kunnen horen, kan ik me voorstellen dat hij ze nu uitkotst, niet redelijk maar wel begrijpelijk.
Als je samen aan de probleem dingen kan en wilt werken, en het uiteindelijk blijkt dat hij echt zo ongelukkig is met/door de hond, en jullie voor elkaar blijven kiezen, kan je altijd nog overwegen om een andere huisje voor ze te zoeken, je schrijft ze zijn nu nog jong, als je bv in therapie gaat, nou stel dat je een half jaar of een jaar verder bent, zo oud zal dat dan voor de honden ook niet zijn.

Mijn moeder zei altijd, andermans boeken zijn duister te lezen , wij lezen in het kort jouw verhaal, maar er is nog zoveel meer, meer kanten, en alleen aan de hand van jouw stukje kan ik reageren.
Probeer met je man te praten, wat is belangrijk, wat kan er veranderd worden, wat kan jij verbeteren, wat levert het op als je de honden weg doet, wat kan jij meer doen zodat hij minder belast word met de honden? Nogmaals wegdoen om een relatie te redden is vaak kansloos.
Heel veel sterkte met alle problemen waar je mee te maken hebt, met de keuzes die je (moet) gaan maken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door