Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door kira
Lil schreef: hurttha moet tot aan de billen zitten, die blijven anders niet echt goed op de rug liggen.
Daarom heb ik voor mijn veel te lange rug, maar o zo slanke den maar een ruffwear gekocht. Die is bedoeld om alleen om de borst te zitten en dan doet alleen de borstomvang er toe.
Weet niet of dat de oorzaak is. tante p is langer op rug en daar ligt hij wel goed. Maar ach ik hijs wel recht.
Door Lil
tt-tjes schreef: Yess, ik heb net een hurtta voor Fjurdy opgehaald.Hij hangt nu uit te druppen. Kan mijn ventje morgen lekker koel mee wandelen.
Super! Waarom nu al uit druppelen? Dan is als je hem morgen aantrekt al veel water verdampt en werkt hij niet zo lang. Tenminste als ik hem s ochtends gebruik is hij na 45 minuten nog nat. Als ik dan 10 uur later weer wil wandelen is hij droog.
Door eelke
Lil schreef: Super! Waarom nu al uit druppelen? Dan is als je hem morgen aantrekt al veel water verdampt en werkt hij niet zo lang. Tenminste als ik hem s ochtends gebruik is hij na 45 minuten nog nat. Als ik dan 10 uur later weer wil wandelen is hij droog.

Jup :)
Die mag je morgen weer te druppen hangen ;) of je moet hem vanavond in een plastic tas ofzo bewaren...
Door Lil
eelke schreef:
Jup :)
Die mag je morgen weer te druppen hangen ;) of je moet hem vanavond in een plastic tas ofzo bewaren...
Ik zou hem niet in plastic durven doen. Stof, water en geen zuurstof zorgt zelfs bij topkwaliteit vrees ik op den duur voor schimmel.
Door tt-tjes
Hangt te druppen omdat er stond dat ik hem eerst goed moest spoelen. Morgen bij de wandeling maak ik hem nat met de plantenspuit.
Ik dacht alleen dat hij ook een sooet koelsysteem had, maar volgens mij werkt ie alleen als hij goed nat is, of niet? Ik vind het eigenlijk geen prettig idee dat Fjurdy's rug dan continu nat is vanwege zijn artrose.
Door eelke
tt-tjes schreef: Hangt te druppen omdat er stond dat ik hem eerst goed moest spoelen. Morgen bij de wandeling maak ik hem nat met de plantenspuit.
Ik dacht alleen dat hij ook een sooet koelsysteem had, maar volgens mij werkt ie alleen als hij goed nat is, of niet? Ik vind het eigenlijk geen prettig idee dat Fjurdy's rug dan continu nat is vanwege zijn artrose.
Nee, hij werkt ook als hij gewoon vochtig is. Bij Gijs wordt zijn vacht er niet nat van.
Door Lil
tt-tjes schreef: Hangt te druppen omdat er stond dat ik hem eerst goed moest spoelen. Morgen bij de wandeling maak ik hem nat met de plantenspuit.
AH dat kwam ik me niet meer herinneren dat spoelen. Boris heeft zware artrose geen probleem! Maar de binnenkant laat je droog dat is de hele truc. Buitenkant nat, binnenkant droog.
Door tt-tjes
Hoezo laat je de binnenkant droog? Als je hem in het water hebt gehad wordt de binnenkant toch ook nat? Of doe jij de jas aan en maak je hem daarna nat?
Door tt-tjes
Fjurdy heeft hem vanmiddag met de wandeling aangehad. Werkt prima. Hij hijgt wel maar dat doet hij altijd. Verder liep hij gewoon het rondje mee zonder een gloeiend hete rug te krijgen.

Thuisgekomen heb ik er nog een kopje water overheen gegoten en hem nog 10 minuten aan gelaten. Daarna heb ik hem Chendo nog ff aangetrokken en die was ook zo bekomen.
Door Lil
tt-tjes schreef: Hoezo laat je de binnenkant droog? Als je hem in het water hebt gehad wordt de binnenkant toch ook nat? Of doe jij de jas aan en maak je hem daarna nat?
Ik doe zoals ooit in mijn gebruiksaanwijzing stond: buitenkant onder de kraan houden. Ok, beetje binnenkant wordt dan zeker wel nat maar niet alles. Dompelen zou je beter niet doen werd toen gezegd (maar of dat klopt?)

Fijn dat het de heren goed deed!
Door Daantje
Klinkt goed !

Ik dompel de jas wel even onder voor gebruik in een emmer,voorzichtig uitwringen en even uitdruppen.
Dan is de binnenkant nauwelijks vochtig.De stof ademt ook super ,dus vocht uit de jas zal niet heel erg neerslaan op de vacht.
Voor honden met artrose zou ik het gewoon gebruiken ,zo lang hebben ze die jas niet om.

Ik bedacht dat zo'n jas waarschijnlijk ook goed kan werken als je een hond hebt die pagus is voor onweer.
Koeljas erover en ze hijgen zich niet meer zo snel naar een oververhitting.
Door tt-tjes
Lil schreef: Ik doe zoals ooit in mijn gebruiksaanwijzing stond: buitenkant onder de kraan houden. Ok, beetje binnenkant wordt dan zeker wel nat maar niet alles. Dompelen zou je beter niet doen werd toen gezegd (maar of dat klopt?)

Fijn dat het de heren goed deed!
Ow, zo stond het niet op mijn gebruiksaanwijzing volgens mij, maar dat maakt ook verder niet uit. Het werkt en dat is het belangrijkste :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door