Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
eelke schreef: Heb net de jas natgespoten met de plantenspuit. Werkt veel handiger! Zo issie niet zo drijfnat en eigenlijk meteen gebruiksklaar. Zal ie wel wat minder lang meegaan maar het is maar voor een klein rondje.
Voor kleine rondjes gebruik ik inderdaad de methode: glas water erover verdelen.
Door eelke
Kaio schreef: Oo als je hier komt wandelen is ie. Iet nodig, brrrrrr koud! ( en nat)
Hier is het nu 22,5 graad. Ook niet erg warm, maar de warmte zit al in zijn lijf zeg maar omdat het vanmorgen wel warm was, dus doen we hem toch maar aan. Wel nog steeds erg benauwd hier... en we moeten straks weg dus ik wil dat hij gewoon koel is.
Lil schreef: Voor kleine rondjes gebruik ik inderdaad de methode: glas water erover verdelen.
Dat loopt er hier gelijk af, waardoor de ene kant zwaarder wordt, waardoor scheefhangen. Of ik moet misschien nog meer oefenen ;)
Door Lil
Ik denk dat je meer moet oefenen of meer water moet gebruiken. Hier geen scheefhangen. Maak dat ding wel altijd kliedernat moet ik bekennen, dus het zal meer dan 1 glas zijn.
Als ik een beetje wat erbij doe, dan is dat altijd bovenop de rug en nooit de zijkanten. Dan is dat deel dus al droog (en de zijkanten zijn meestal dan nog nat).

22,5 graad. Zalig. Het is hier nu zo'n 27 graden.

En ja liever wel een koeljas en niet nodig dan andersom. Dat ding zou eigenlijk pas gaan werken indien nodig, dus ze zullen het niet snel koud krijgen.
Alleen als je de airco op vol blazen zet en je niet verhitte hond met koeljas in je auto legt, dan gaan ze bibberen.  :biggrin2:
Door Laura2004
Hoe moet je de koeljas normaal gesproken nat maken? Kan je hem ook aantrekken bij de hond en dan nat maken met de tuinslang?  Of moet je hem nat maken voor je hem aantrekt?
Door Daantje
Laura2004 schreef: Hoe moet je de koeljas normaal gesproken nat maken? Kan je hem ook aantrekken bij de hond en dan nat maken met de tuinslang?  Of moet je hem nat maken voor je hem aantrekt?
Je maakt hem nat vantevoren door onder  te dompelen in koud water en voorzichtig uit te wringen.
Onderweg zou je water bij kunnen gieten of sproeien vooral bovenop de rug .Daar verdampt het meeste water.
Door Laura2004
Daantje schreef: Je maakt hem nat vantevoren door onder  te dompelen in koud water en voorzichtig uit te wringen.
Onderweg zou je water bij kunnen gieten of sproeien vooral bovenop de rug .Daar verdampt het meeste water.
Ok duidelijk!  Bedankt.  Dan ga ik zorgen dat ik buiten een teil heb staan en dat ik altijd wat flesjes water meeneem in een rugtas. Ik ben erg benieuwd,  als het goed is heb ik hem volgende week.
Door Daantje
Ja, zo doe ik het ook.
Ik heb een teil klaarstaan met schoon water ,daar doe ik kort vantevoren de jas in.
Je kunt er ook nog koelelementen in doen voor nog meer kou.
Door Daantje
Ik ben vanmorgen met de koeljas op bezoek geweest bij een oudere grote Sint Bernard reu,van het formaat Gijs maar dan 95 kilo :biggrin2:
Er zijn zoveel Sint Bernards die dit weer niet trekken  :(  en hij zeker niet.
Met dit weer kunnen z'n baasjes niets anders doen dan de hond binnen houden in een koel vertrek.
Maar ja ,zo'n jas is dus een geweldige uitkomst  :)
Gelukkig past ie !

Deze hond heeft een nekomvang van 90/95 cm en de jas past er net overheen.
De rug is iets tekort ,maar dat boeit niet.
Ook bij deze jongen schommelt de jas van de rug af als ie er mee rondloopt.Ik denk dat het komt doordat ie iets tekort is op de rug.

Verder werkte de jas echt super!Ze gaan hem ook bestellen.

Afbeelding
Door Kaio
Oo die ziet er ook helemaal happy uit.  :D
Denk nog steeds dat het scheefhaangen vooral met molosser gangwerk te maken heeft  ;) hier gaat alles scheef ook ww-tuigen etc.
Door Daantje
Ja he?Wat ik ook bedacht is dat die jas erafschommelt omdat de zij-flappen veel langer natblijven dan de bovenkant van de rug.
Wij moest vanmorgen na een kwartier al water bijgieten  bij de Sint  op de rug .
Als ie een beetje rondwandelt gaat het scheef  :biggrin2:

Maar dat boeit de baasjes niet ,die trekken de jas met liefde recht hoor .Wat een uitvinding  :D
Door Elvira
Kaio schreef: Oo die ziet er ook helemaal happy uit.  :D
Denk nog steeds dat het scheefhaangen vooral met molosser gangwerk te maken heeft  ;) hier gaat alles scheef ook ww-tuigen etc.
Bij Nelson zakt hij ook af. Je kan hem van onderen vast zetten, maar zijn borst is vrij diep en er hangen ook nog eens lange haren onder, daardoor is het moeilijk het klittenband vast te zetten. Bij Monty bleef hij perfect zitten, maar die is pas 10 maanden.  (ik heb ze 1 voor 1 uitgelaten met de zelfde jas, heb er maar 1)
Door eelke
Heb vandaag die buikband strakker gedaan, en dan net achter zijn ribben langs. Dan blijft ie ook beter liggen :)
Lil schreef: Ik denk dat je meer moet oefenen of meer water moet gebruiken. Hier geen scheefhangen. Maak dat ding wel altijd kliedernat moet ik bekennen, dus het zal meer dan 1 glas zijn.
Als ik een beetje wat erbij doe, dan is dat altijd bovenop de rug en nooit de zijkanten. Dan is dat deel dus al droog (en de zijkanten zijn meestal dan nog nat).

22,5 graad. Zalig. Het is hier nu zo'n 27 graden.

En ja liever wel een koeljas en niet nodig dan andersom. Dat ding zou eigenlijk pas gaan werken indien nodig, dus ze zullen het niet snel koud krijgen.
Alleen als je de airco op vol blazen zet en je niet verhitte hond met koeljas in je auto legt, dan gaan ze bibberen.  :biggrin2:
Oh ja, dat gaat wel, maar water wat er af drupt geeft zo'n zooi he. Dus met een plantenspuit kan ik hem gewoon nat maken terwijl Gijs in de kamer staat met t ding aan, en dan wordt er verder niks nat. Toch wel handig!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door