Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lil schreef: Net nog een dikke jeep. Vol in de zon voor de supermarkt parkeren, alles pot en pot dicht en een Berner Sennen erin. Zeg heel vriendelijk, hiernaast linksom is volop schaduw ( daar stonden mijn honden, ramen 100% open en de klep van de bagageruimte met pa op scootmobiel ernaast). Kreeg een grote bek. De Polizei dus gebeld en toen ik na en kwartier uit de supermarkt kwam waren ze de auto aan het openbreken. Hond was al aan het kwijlen.Ik gun die autobezitter een fikse schade en een bon die er niet om liegt. Bovendien mogen de kosten van de inzet van de politie wat mij betreft verhaald worden op de eigenaar. Hij mag het goed voelen in de beurs
Laura2004 schreef: En ondanks de achterlijke reactie vind ik het fijn dat er mensen zijn die er toch wat van zeggen.ik wil je gelijk niet ontkrachten, maar ik ben liever een levende lafaard dan een dode held
nova schreef: Ik gun die autobezitter een fikse schade en een bon die er niet om liegt. Bovendien mogen de kosten van de inzet van de politie wat mij betreft verhaald worden op de eigenaar. Hij mag het goed voelen in de beursIk hoop het ook. Ben benieuwd hoe ze dat doen, Nederlanders die zo iets in Duitsland uithalen.![]()
Kaela schreef: Tja, op zich een leuk idee Suzanne, maar het wemelt al van de waarschuwingen. Op facebook komt het om de haverklap voorbij. Net als de waarschuwing voor verbrande pootjes op heet asfalt. In alle hondenboekjes staat het, op de meeste hondensites. Het wappert je overal om de oren, als je het wilt zien.Klopt!
Suzanne schreef: Klopt!Sorry hoor, maar ook de door jou genoemde groep "mensen met hond" kan zich in deze tijd echt niet meer scharen achter "wist ik niet". Niet alleen online, maar ook de krant en het nieuws staan ieder jaar weer vol met berichten over wat er kan gebeuren met warm weer, en wat je dus NIET moet doen met je hond in dat geval.
Alleen, de ellende is dat veel "mensen met een hond" toch iets heel anders blijken te zijn dan "hondengekken" . Ik schaar bijv. dit forum ;-) onder hondengekken. Veel "mensen met hond" bereik je niet online. Mogelijk wel nog "op straat" .
Dit is in ieder geval iets wat ik KAN doen... nou, laat ik dat dan maar doen.
Suzanne
*Natasja* schreef: Sorry hoor, maar ook de door jou genoemde groep "mensen met hond" kan zich in deze tijd echt niet meer scharen achter "wist ik niet". Niet alleen online, maar ook de krant en het nieuws staan ieder jaar weer vol met berichten over wat er kan gebeuren met warm weer, en wat je dus NIET moet doen met je hond in dat geval.En toch blijken mensen bij navragen het dus gewoon niet te weten! Natuurlijk is er de groep "boeit me niet" maar er is ook echt de groep "ik weet het niet" hoe stom dat voor ons ook klinkt. Deze groep slaat dat soort berichten over. Ze hebben wel een hond, ze laten 'm uit, duwen er voer in, maar verder dus gewoon niets. Als in echt niets. Maar goed, ik plak morgen de poster weer op.. in de hoop dat het helpt.
Laura2004 schreef: En hoeveel mensen hebben nog nooit een krant gelezen? Hier in Spanje heb je mensen die alleen maar naar Telecinco (tv zender) kijken, dat is heel de dag geroddel over beroemdheden en reality programma's. Mensen die nog nooit het nieuws hebben gekeken, mensen die niet eens kunnen lezen. Het zal je nog verbazen hoeveel dingen die voor ons oud en bekend nieuws zijn voor veel mensen totaal onbekend zijn. Ik ga daarin mee met Suzanne. En ik wil ook graag denken dat mensen dingen als met warm weer fietsen met de honden niet met kwade bedoelingen doen (in de meeste gevallen) maar uit simpelheid, er bestaan verschrikkelijke mensen, maar ik denk dat dit een minderheid is . Dit klinkt heel grof, maar er lopen ook veel mensen met een niet gediagnosticeerde (lichte) verstandelijke beperking rond die vaak niet in staat zijn om een een nieuwsbericht van meer dan 3 zinnen uit te lezen. En wellicht kan een simpele flyer of iemand aanspreken dus wel iets van nut hebben.En die personen kunnen dan wel een flyer lezen?