Zoals eerder geschreven zal ik het eens even aan de man die bij ons aan de weg woont vragen, ik heb hem nog niet gezien.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
DJ en Doerak schreef: Wat ik me afvraag: oogt jouw hond ongelukkig? Vertoond hij gedrag waardoor je dat zou kunnen afleiden? Als ik dit zo lees denk ik van niet. Volgens mij heb jij de lat wel heel hoog liggen voor wat jij voor een hond wil, veel meer dan wat jij doet kan toch eigenlijk niemand hem bieden? Volgens mij heeft hij een prima thuis. Jij zult hierna ook geen hond meer nemen omdat je denkt dat je niet genoeg te bieden hebt? Want elke hond (als je geen 'problemen' wilt en een oprecht tevreden hond wilt) zal de aandacht en tijd samen met jou nodig hebben die jij nu aan Toros geeft.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben oprecht benieuwd naar jouw gedachtegang en wil je vooral laten weten dat je volgens mij een geweldige plek hebt voor Toros en een dagje een keer uitslapen wordt geen enkele hond ongelukkig van hoor! In plaats van tijd kwijt te zijn aan wandelen zou je ook thuis hersenwerk met hem kunnen doen, daardoor wordt hij mentaal geprikkeld wat naast beweging ook erg belangrijk is. Tijdens het tandenpoetsen verstop ik bijvoorbeeld wat lekkers een aantal keren achter elkaar of mijn man en ik laten één van de honden dingen tussen ons apporteren (ik in keuken hij op bank), heerlijk vinden de honden dat en het kost ons geen enkele moeite. Ze ploffen daarna voldaan neer.
Ik wil je alleen even meenemen in een andere gedachtegang, heel veel succes bij het vinden van de juiste plek voor Toros (mooie naam!).