Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Malamoods
Ik heb diabetes (type 1 weliswaar) en gebruik een insulinepomp. Heb overgewicht. Instellingen heb ik járen mee lopen 'vogelen' en het kon er uiteindelijk redelijk mee door. Ben gaan sporten en toen ging het beter. Sinds eind maart ben ik gestart met een programma op de sportschool (combi van voeding, bewegen en coaching), niet persé gericht op diabetes, maar wel op afvallen en voornamelijk leefstijlverbetering. Ik heb daarvoor overigens eerst een heleboel 'mentale rotzooi' opgeruimd.  ;) Het volgen van dat programma heeft mij opgeleverd dat ik veel (!) minder insuline nodig heb (bij type 1 blijf je insuline afhankelijk, maar bij type 2 kan je van insuline of andere medicatie afkomen). Heb 8 kg vet verloren en mijn pillen voor de hoge bloeddruk heb ik aan de wilgen kunnen hangen...... Ik sluit me dan ook helemaal aan wat Deesje hierboven schrijft.

- Pak stress aan en creeër voldoende ontspanning.
- Eet gezond (ook ik eet veel fruit en haal daar ook mijn kh's uit) en regelmatig.
- Ga sporten (idd. intervaltraining).

Mijn programma is afgelopen, maar ik ga zeker door. Ik zie het niet als dieet, maar als leefstijlverandering. Het is ook gewoon echt een totaalconcept.
Succes. 
Door lianneke
Dank jullie wel voor de adviezen! Hier kan ik wel wat mee. Leefstijl veranderen zie ik ook als het meest belangrijkste en zijn we hard mee bezig. Ik zie al die suikervervangers en light producten ook helemaal niet zitten. Puur gif volgens mij.
Eten gaat wel lukken, ik eet zelf al jaren niks meer uit pakjes, zakjes etc. En bak zelf mn brood.
Eet vrij koolhydraatarm, veel groenten, fruit etc.,dat lijkt me voor hem ook goed dan. Vooral geen snelle koolhydraten.
Heeft er iemand nog een alternatief, behalve water, koffie en thee zonder suiker, voor drinken?
Ipv de fris he..
Door Malamoods
Kaio schreef: water met citroen en munt.
Kunt ook ander fruit erin doen en in koelkast zetten bijv.
Groene bio thee met smaakjes.
Water (warm) met kaneel is ook lekker (kaneelstokje en erin laten trekken). Kaneel is overigens ook nog eens goed voor de suikerspiegel.  ;)
Smoothies van vers fruit óók lekker en kan gecombineerd worden met 'crushed ice' (ijsblokjes in stukjes vermalen).
Succes!
Door lianneke
Malamoods schreef: Water (warm) met kaneel is ook lekker (kaneelstokje en erin laten trekken). Kaneel is overigens ook nog eens goed voor de suikerspiegel.  ;)
Smoothies van vers fruit óók lekker en kan gecombineerd worden met 'crushed ice' (ijsblokjes in stukjes vermalen).
Succes!
Dankjulie wel, heb net havermouthkoeken met kaneel gebakken, , ze zijn al op, das ook niet de bedoeling denk ik..
Door Lida. S
lianneke schreef: Dankjulie wel, heb net havermouthkoeken met kaneel gebakken, , ze zijn al op, das ook niet de bedoeling denk ik..
het water loopt in mijn mond. Wat lijkt me dat lekker. Het is zeker gezond, en dat ze zo snel op zijn is misschien niet de bedoeling, maar wel fijn dat hij gezonde dingen ook lekker vindt.
Door Deesje
of kijken of je waterkefir kunt bemachtigen, daar voeg je fruit aan toe en krijg je koolzuurhoudend water met een smaakje  :D

verder inderdaad veel water (30ml water/kg lichaamsgewicht) en voor ieder kopje koffie compenseren met 2 kopjes water, ieder kopje thee met theine compenseren met 1 kopje water (en liefst dus erg matig met koffie en thee).. water aanvullen met citroensap of een nachtje laten trekken met fruit (en het fruit daarnaa gebruiken voor smoothies of puddingkjes).. sappen en smoothies gaan mooi als 'drinken' gecombineerd met maaltijd tussendoor.

Regelmatig avocado of noten eten voor voldoende vetten.

Alleen voldoende water drinken werkt voor veel mensen met diabetes al gigantisch door op glucosespiegel, met dus vaak al een eerste vermindering van medicatie tot gevolg.
Door lianneke
Nog een vraagje, ik zag dat AH po pompoenpitcrackers zonder graan en zonder suiker verkoopt, is dat een alternatief voor een boterham?
Want zes boterhammen per dag is ook niet zo best natuurlijk.
Door evenstar
In plaats van brood van standaard meel te bakken bv brood van amandelmeel meel te bakken. Vaak heb je aan een sneetje genoeg de hele ochtend.
Honing zit nog hoog in zijn glycaemie gehalte beter is dan Agave siroop.
Limonade van diksap.
Kijk eens op de site Eet goed, voel je goed, die heeft heel veel ontbijt recepten zonder suiker en anders gebruik je een natuurlijke zoetstof met een laag G.I waarde.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door