kaszi schreef:
Zo de Weber Master Touch 57 is besteld.
Hoe maken jullie kip en andere gerechten daar op klaar?
En pizza?
Je kan van die speciale schotels kopen voor de weber maar die kosten ook wat. Zijn er voordeligere dingen die je kan gebruiken?
Laat de recepten maar komen.
Als je kip wilt maken, kun je eigenlijk niet om de BCC heen (BeenCanChicken). Men neme een hele kip, kruiden met wat je lekker vind (ik doe vaak paprikapoeder, uienpoeder, knoflookpoeder, zwarte peper, zeezout, beetje chillivlokken en bruine suiker of rietsuiker) inwrijven en daarna de kip met z'n gat op een open blikje bier zetten. Kolen aan 2 kanten en dan de kip tussen de kolen met een beetje rookhout ongeveer 75 tot 90 minuten. Heerlijk mals
Kiplolly's zijn hier ook erg populair. Kipvleugeltje nemen, vlees naar 1 kant van het bot schuiven, inwrijven met kruiden en daarna een plakje spek of bacon er omheen. Indirect op de Q, en de laatste 15 minuten nog even insmeren met bbq-saus voor een sticky finishing touch.
(Voor onderstaande dingen google even, of kijk op bbqgenootschap.nl Zit ik ook op en staat de wereld aan gerechten en technieken)
MOINKballs ook erg populair en makkelijk te maken.
Beenham ook (maar die doe ik high&fast ipv low&slow)
En natuurlijk de oooh zo bekende spareribs. Liefst de 3-2-1 methode
Tja, en verder gaat bij mij bijna elk stukje vlees op de Q. Gewoon uitproberen wat lekker is en wat goed werkt