Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door toscak
Nadia schreef: Zo slank zijn als voor de Pubertijd en het lichaam hebben van is natuurlijk een groot verschil. Als je voor de Pubertijd een vet percentage van 20% hebt kun je dat nu ook hebben. Met een heel andere bouw/lichaam.
Dank, das precies wat ik bedoel!
Door toscak
koekje schreef: Ja, zeg dat dan!
Ik dacht al dat je onderdelen (kont en tiet ofzo) eraf had zitten zagen  ;D
Ja dat zou wel weer gewicht schelen
Door EliScooby
Je wordt ook zo slecht begrepen soms he?

[me=Mini's 3-tal]aait over Koek d'r bolletje.[/me]
Door Anne in Zweden
Kom op, Koek, een goed verstaander heeft maar een half beeldscherm nodig! :biggrin2:
Door Thurin
Inmiddels een weekend verder. Heb weinig tot geen cola gedronken (althans voor mijn doen hihi).

In elk geval is het nu maandag en een nieuwe start van de week en dus ook van mijn leven.
Ik heb het weekend inkopen gedaan bij AH dus vandaag heb ik tot nu toe het volgende gegeten:

- wrap met kipfilet, spinazie en klein beetje kruidenroomkaas
- 1 banaan
- 1 zak gemengde melange sla met paprika en wortel en walnotenuit eigen tuin

Ik drink volop water met Citroen en mag van mij zelf nog 1 blikje/flesje cola (geen light meer) per dag.

heb ik nog tot mijn beschikking tot aan het avondeten:

- appel
- wortel
- paprika
- sesamcrackers van bolletje
- walnoten.

Nu denk ik dat dat allemaal niet nodig zou zijn maar heb het in elk geval bij mij om snoepen te voorkomen.

Vanavond naar de sportschool.......en dan ben ik hopelijk goed van start gegaan deze week.
Door Mowgli
Wow, dat ziet er heel erg goed uit!
En hoe bevalt je "nieuwe levensstijl" tot nu toe? Heb je afkickverschijnselen / erg veel zin in snacks, koekjes, cola, etc. vanwege minder suiker / zout?
Door Arkay
Let op dat je wel genoeg eet want te weinig eten is ook niet goed dan gaat je lichaam in stavation mode en dan wordt alles wat je eet op geslagen.
Vanavond ga je trainen dan heeft je lichaam meer kcal nodig, zorg voor extra eiwitten en ook wat kollhydraten zodat je lichaam vet verbrand.

twee apps die ik erg handig vindt
lifesum
water your body
Door Thurin
Thanks voor de adviezen dat neem ik weer mee...

En ja veel hoofdpijn maar dat schijnt er bij te horen....verder inderdaad behoefte aan snacks maar ik behandel die vraag als de vraag naar sigaretten hahaha NIET DUS>>>
Door Mowgli
Thurin schreef: En ja veel hoofdpijn maar dat schijnt er bij te horen....verder inderdaad behoefte aan snacks maar ik behandel die vraag als de vraag naar sigaretten hahaha NIET DUS>>>
De hoofdpijn is voor een goed doel.
Heel goed dat je de behoeft net zo behandelt als destijds de behoefte aan sigaretten.
Ik merk bij mezelf, dat als ik zo goed als geen tussendoortjes eet (vooral bij chips), dat de behoefte er ook niet meer is om te gaan snacken, maar als ik dan weer begin met chips (ik eet liever zout als zoet), dan loopt me het water in de mond en word ik iedere keer naar die zak chips getrokken. En als ik dan geen chips meer koop, duurt het ongeveer een week en dan is die behoefte weer weg.
Door **Marjolijn**
sinds februari hebben we hier het roer drastisch omgegooid met als resultaat dat we beide ruim 10 kilo af zijn gevallen.

In de ochtend drinken we een groene smootie 0,4lt, Spinazie met banaan en sinaasappel en er wat anders in of niet.
Tussendoor een stuk fruit wanneer honger ( géén appel want daar krijg ik alleen maar meer honger van )
's middags 3 crackers met kipfilet en rauwkost of ander mager beleg
Tussendoor of fruit of heel soms een 'verantwoord' ander tussendoortje
's avonds normaal eten, alles mag, maar wel met mate en stoppen wanneer je een vol gevoel krijgt stoppen en niet door eten omdat het nog niet op is.
En na het avond eten niks meer eten/snoepen.

En daarbij gaan bewegen! In ons geval lopen we alle 2 3x per week hard. Manlief 10 km ik 5 km.

In het weekend nemen we echt ons snackje wel en drinken we tegenwoordig graag een glas port, maar de kilo's gaan er nog steeds per 0,5 per week vanaf.

Het voornaamste is je ervan bewust worden wat je nu eigenlijk eet! En dat omzetten naar gezonde eetmomenten.

Succes ermee, je bent al een heel eind op weg!
Door EliScooby
Nadia schreef: Je moet niet eten om te eten. Maar eten om je te voeden.
Ah, vandaar die kilo's asperge's die jullie met z'n tweeën wegwerken? :biggrin2:
Laatst gewijzigd door EliScooby op ma 26 mei 2014, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door