En wat als hij alleen maar bot krijgt?
Hij eet nu al dagen slecht, dan wil je natuurlijk niet riskeren dat hij helemaal niet meer wil eten, maar anders zou ik dat even proberen. En geef dan lekker en vrij eenvoudig bot, maar niet té gemept. Gewoon zoals hij het vroeger ook altijd at.
Zijn gedrag klinkt als Kleintje hier, die eet ook rond bot heen. Als ik eendennek in ringetjes geef krijg ik steenvast de botjes kaal terug. Zelfs als ik ze mep durft ze dat doen door de stukjes gewoon terug uit te tuffen.
Als ze dus zo'n mooi bevleesde konijnenribbetjes krijgt die ik als bot en vlees samen geef, dan vind mevrouw dat maar niets. Maar ja, das wel alles wat er is, geen spier meer apart. En dan eet ze wel wat minder, maar het gaat toch binnen. Ze heeft weinig andere keuze...
Als ze echt moeilijk doet, durf ik haar ook wel eens met haar eten een uurtje alleen laten in een kamer (en de deur sluiten) waar er geen andere afleidingen zijn. Dat wil ook al eens werken, want dan kan ze er niet helemaal van weglopen.
Bij Luis werkt zoiets niet, die heeft nog liever honger dan tegen zijn zin eten, maar die laat zich dan weer prima foppen door te mengen...
Wat ook zeker belangrijk is, is in knaagbare delen aanbieden. Als ik Kleintje zo'n heel half borstkastje geef, dan moet ze't niet, maar knip ik het middendoor (tussen de ribbetjes door) dan gaat het al veel beter binnen. Dan kan ze het in de lengte opknagen.
At Noppie voorheen eigenlijk wel alle bot? Of is hij er altijd lastig mee geweest?