Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

ik heb ze in china op, heerlijk. de chinezen hier gaan ze vaak in de bossen plukken met het risico op een flinke boete natuurlijk want hier mag je niks uit de natuur plukken >:(. Dus dat stukje van pluk ze niet in het wild want die zijn giftig daar heb ik mijn bedenkingen bij  ::). gr conny
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus sorry als het al te sprake gekomen is,....maar heeft iemand hier last van luis? Hier zit echt alles onder, mijn tomaten, paprika's bieten wortelen, echt alles tot mijn kruiden en lathyrus toe. Ik wordt er poepmoe van. De plantjes steken de kopjes boven de aarde en de luizen vallen aan. Er valt niet tegen te spuiten. Ik deed het met een groene zeep oplossing. Werkt even prima maar ze komen terug. Gelukkig zie ik ook vrij veel lieveheersbeestjes die zich rondeten. Zelfs al mijn bamboe zit vol. >:(
Door sella
Nee, wel met kippen. Ik dacht dat eenden geen slakken aten, maar zeker weten doe ik dat niet.
Merels en lijsters willen nog weleens een huisjesslakje meepikken. Naaktslakken zijn geliefd bij de egel.
[quote="keetje"]
Ik heb niet het hele topic doorgelezen dus sorry als het al te sprake gekomen is,....maar heeft iemand hier last van luis? Hier zit echt alles onder, mijn tomaten, paprika's bieten wortelen, echt alles tot mijn kruiden en lathyrus toe. Ik wordt er poepmoe van. De plantjes steken de kopjes boven de aarde en de luizen vallen aan. Er valt niet tegen te spuiten. Ik deed het met een groene zeep oplossing. Werkt even prima maar ze komen terug. Gelukkig zie ik ook vrij veel lieveheersbeestjes die zich rondeten. Zelfs al mijn bamboe zit vol. >:(
[/quote]

Salie en dille werken tegen luizen.

Salie en hyssop tegen slakken, net als zout, fijn zand en ecostyl slakken korrels (ijzer).
loopeenden zouden enkel slakken eten en geen groen, daarmee dat het eigenlijk ideaal is voor de moestuin.
De tuin is hier 600 m² en daar zitten heel veel slakken. Korrels strooien doe ik al, maar ik zie weinig dooie liggen.
[quote="Barbaravh"]
loopeenden zouden enkel slakken eten en geen groen, daarmee dat het eigenlijk ideaal is voor de moestuin.
De tuin is hier 600 m² en daar zitten heel veel slakken. Korrels strooien doe ik al, maar ik zie weinig dooie liggen.
[/quote]

Klopt. Ze kruipen weg en gaan dan dood ;)
ik las op het moestuinforum dat eenden inderdaad veel slakken eten.

Na een weekje vakantie (dus afwezigheid) staat het tuintje er prachtig bij  :thumbsupup:  De andijvie begint door te schieten, dus daar gaan we morgen van eten :) :)
[quote="Roosj"]
Salie en dille werken tegen luizen.
[/quote]
Ja, maar dan moet je het wel gelijktijdig met de andere luisgevoelige planten zaaien.

Mijn tuinbonen hebben nu ook last van luis (nog niet erg). Ik heb de bonen getopt, en de luis zoveel mogelijk weggepoetst en daarna met een harde waterstraal geprobeerd de overige luis van de planten af te spuiten. Ik loop de planten nu maar iedere dag langs en probeer erger te voorkomen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door