Kim_S schreef: Pfff hier ook gaar. Knuffels voor iedereen die ze kan gebruiken!!!balen dat het zo moeilijkbis een baan te vinden in jouw opleidingsgebied. Met omscholen zijn ze heel makkelijk hier in duitsland. Mijn vriend kon meteen aan een omscholing sls 'Erzieher' of als 'altenpfleger' beginnen de eerste keer dst hij zich meldde. Toch zitten er ook wat haken en ogen aan. Vooral aan de opleidingsinstituten. Die zijn hier in Berlijn te kust en te keur en nemen maar wat graag de 'Bildungscheck' aan. Er zijn er naar mijn mening teveel, wat mij aan de kwaliteit van de betreffende opleidingen doet twijfelen.![]()
![]()
Vanmorgen gesprek gehad bij de Duitse UWV. Deze mevrouw was lang niet zo begripvol als de meneer met wie ik vorige keer gepraat heb.
Ze kon in een straal van 100 km rond mijn woonplaats welgeteld 1 passende vacature vinden. Nou zoek ik ook nog in NL, dus ik vind er dan nog een paar extra. Maar echt veel is het niet, en ze hebben allemaal al een brief gehad van me.
En dan zegt ze in de volgende zin doodleuk dat ik 2 sollicitaties per week MOET versturen. Ja, prima hoor, maar om nou elke week 2 sollicitaties naar hetzelfde bedrijf te sturen
En ik vind het echt geen enkel probleem om te solliciteren op niet-passende vacatures, alleen zie ik dus niet gebeuren dat ik dan ineens wel aangenomen wordt. Maar ik zal het maar braaf doen, zoals het hoort. Ook al zie ik er het nut niet van in.
Positief punt was wel dat ze positief stond tegenover mijn plan tot omscholing. Maar alleen als er voldoende vacatures zijn zodat ik na omscholing ook echt uitzicht op een baan heb. Dat klinkt logisch.
Zoeken nu dus wat ik zou kunnen en willen doen, en of daar wel genoeg vacatures voor te vinden zijn.
Ik heb heel veel ideeën. Maar of het haalbaar is... Geen idee nog!
Eerst maar eens een nachtje over slapen.
Ik kan je alleen masr aanraden goed onderzoek te doen naar wat je leuk lijkt en welke mogelijkheden er zijn. Oja, en laat je alles op papier geven met stempel en handtekening. Ook wat jij inlevert, kopiëren en laten stempelen en ondertekenen voor je 'Unterlagen'. Heel veel succes Kim!