Mowgli schreef: Ik denk dat het werkt zolang de kat z'n halsband met sensor draagt. Verdeel katten verliezen hun halsband regelmatig. Voor Pugsley kon ik ca. 3x per jaar een nieuwe halsband kopenJa, daar is Sokjes ook goed in.

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Mowgli schreef: Ik denk dat het werkt zolang de kat z'n halsband met sensor draagt. Verdeel katten verliezen hun halsband regelmatig. Voor Pugsley kon ik ca. 3x per jaar een nieuwe halsband kopenJa, daar is Sokjes ook goed in.
*Dorothea* schreef: weet je wat ik pas zielig vind? een aangereden katDoink! *landt met beide voeten weer op aarde*
ik heb minder moeite met een elektrische omheining.
Anne in Duitsland schreef: Ja, daar is Sokjes ook goed in.Hmmmmm... maar een tuigje is wel gevaarlijker als een halsband. Een halsband heeft een stuk elastiek waardoor de kat zichzelf kan bevrijden als hij vast komt te zitten, een tuigje heeft dit niet. Of wil je hem aan de lijn met het tuigje met sensor conditioneren en zodra hij is geconditioneerd het tuigje afnemen?Maar die sensor kan in principe neem ik aan ook aan een tuigje worden vastgemaakt?
kiara schreef: speciaal schrikdraad voor katten werkt prima en hetzelfde als bv bij paarden alleen uiteraard minder voltage ,ik heb het hier een periode gehad om stukje tuin af te zetten zodat de sint bernard niet ging graven,want ik had op het laast geen tuin meer overO, dat klinkt wel heel gunstig! Vooral omdat Sokjes dus een meester is in het verliezen van halsbanden. Ik ga daar maar eens naar op zoek dan. Op welke hoogte moet ik zulk draad aanbrengen? Op doorkruiphoogte?word ook hetzelfde aangesloten als bij de paarden,en ik denk dat je dat ook bv op de schutting kan plaatsen,moet wel met draad naar beneden dan want er moet een aarde draad in de grond,maar dan hoef je niet met een halsband te klooien,lijkt mij handiger.
En zielig nee absoluut niet het is 1 keer beetje schrikken daarna blijven ze uit de buurt,en bijkomend voordeel ook geen vreemde katten in de tuin.
Ik heb het toen bij tuincentrum gekocht geloof iets van 60€,ze gebruiken het ook vaak bij vijvers![]()
Anne in Duitsland schreef: Doink! *landt met beide voeten weer op aarde*ja sorry ik ben altijd erg nuchter na een dagje werken wat in het teken stond van aangereden katten.
*Dorothea* schreef: ja sorry ik ben altijd erg nuchter na een dagje werken wat in het teken stond van aangereden katten.Geen sorry hoor, da's juist wel goed, even weer met de realiteit geconfronteerd worden. Wat een akelige baan heb jij soms, lijkt me. Snel met een glaasje op de bank, even weer alles van je afzetten!
Borke schreef:Leg eens uit, waarom is het anders dan bij een paard of hond?
Zelf heb ik nooit met stroom voor katten willen werken, een kat is toch echt een ander dier dan een paard of een hond.