Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Martine-Tom schreef: schijnen, schijnen, schijnen. Sorry hoor maar feit blijft dat als ze de kat op eigen terrein houden er niks van dit kan gebeuren.
Ik heb zo de pest aan dit soort hetzes. E staat helemaal niks in dit stukje van feiten alleen een hoop geruchten. Zo triest!

Hopelijk krijgt de politie een objectief beeld
En idd een ieder is verantwoordelijk voor zijn /haar huisdier
Kijk ik in mijn eigen buurt dan zie ik alle katten vrij rondlopen , dag en nacht . Zeker nu in voorjaar en zomer 
Dat is de gangbare gewoonte , zo hoort het
Door Martine-Tom
smulpaap schreef:

Hopelijk krijgt de politie een objectief beeld
En idd een ieder is verantwoordelijk voor zijn /haar huisdier
Kijk ik in mijn eigen buurt dan zie ik alle katten vrij rondlopen , dag en nacht . Zeker nu in voorjaar en zomer 
Dat is de gangbare gewoonte , zo hoort het
Hier ook, en elke week hangt er wel een bordje van een vermiste kat. We wonen niet ver van een drukke weg waar ze regelmatig plat gereden worden, we hebben buurgenote die niet helemaal ok is en die katten lokt en binnen houd, we hebben duivenmelkers die niet van katten gediend zijn, en nog laten ze hun kat vrij naar buiten. Allemaal prima maar je weet dat die risicos erin zitten, niet al te hard gaan miepen als het dan fout gaat. En al dit soort lastercampagnes die op FB ook regelmatig voorbij komen, ik vind dat je dan zo min bezig bent. Of het nou waar is of niet, hou de eer aan jezelf en ga niet iemand zo publiekelijk aan de schandpaal nagelen!

Ik las ook dat bij deze mw de tuin afgezet is met prikkeldraad, je zou dus ook kunnen zeggen dat ze weet dat haar honden kat-agressief zijn en haar tuin probeert te beschermen tegen katten. Misschien doet ze wel haar stinkende best maar lukt het haar gewoon niet om ze in bedwang te houden.
Hoe dan ook, iemand zo publiekelijk te schande maken doet sowieso geen goed aan de zaak.

Op Fb komen dit soort berichten ook regelmatig voorbij waarbij soms halve moordplannen gesmeed worden, nee dat is wel normaal zeker?
Martine-Tom schreef: Hier ook, en elke week hangt er wel een bordje van een vermiste kat. We wonen niet ver van een drukke weg waar ze regelmatig plat gereden worden, we hebben buurgenote die niet helemaal ok is en die katten lokt en binnen houd, we hebben duivenmelkers die niet van katten gediend zijn, en nog laten ze hun kat vrij naar buiten. Allemaal prima maar je weet dat die risicos erin zitten, niet al te hard gaan miepen als het dan fout gaat.
Toch raar eigenlijk, dat zoveel mensen last hebben van loslopende katten en niemand hier iets aan doet. Ik vind katten leuk hoor, binnen. En ik moet er niet aan denken dat ik er ooit één plat rijd. Dan mag je nog hopen dat het arme dier meteen dood is. Ik ga ook niet een kat ontwijken op de weg. Ik rem wel, maar stuur niet. Straks zit de kat fijn in de boom en hang ik ergens in de kreukels in de vangrail omdat iemand het prima vond zijn tamme huisdier los te laten.
Door Martine-Tom
Hope schreef: Toch raar eigenlijk, dat zoveel mensen last hebben van loslopende katten en niemand hier iets aan doet. Ik vind katten leuk hoor, binnen. En ik moet er niet aan denken dat ik er ooit één plat rijd. Dan mag je nog hopen dat het arme dier meteen dood is. Ik ga ook niet een kat ontwijken op de weg. Ik rem wel, maar stuur niet. Straks zit de kat fijn in de boom en hang ik ergens in de kreukels in de vangrail omdat iemand het prima vond zijn tamme huisdier los te laten.
Het is ook heel raar...
Mijn tuin is nu afgezet en nu merk ik pas hoe fijn het ook is dat er geen vreemde katten meer in de tuin komen, niet meer in mijn tuin plassen, niet meer eerst even kijken voor Tom naar buiten gaat, en ook niet meer in de stress hoeven zitten als 1 van de katten niet tijdens etenstijd op komt dagen (mijn vorige katten liepen ook vrij buiten) en als ik dan weer dit soort dingen lees...het gaat mijn pet ook wel eens te boven zeker als mensen al zo'n ervaring hebben, of weten dat een kat vaker ergens komt waar ie risico loopt...hou m dan lekker op eigen terrein...
Hier kan Sky (en toen hij er nog was Shadow ook) alleen in de kattenren, maar ja, muizen zijn hier niet zo slim en komen ondanks dat toch de kattenren in en lopen dan de kans om gevangen te worden. Gelukkig vangen ze hem hier wel, maar opeten ho maar, die mag ik opruimen.
Gelukkig maar, want ook een vergiftigde muis kan de kattenren in.
Op zich zal hier niemand last van mijn katten hebben als ik ze los zou laten, woon in het buitengebied, maar wil het gewoon zelf niet.
Mijn katten, mij verantwoording. Moet er niet aan denken dat ze aangereden worden.
Martine-Tom schreef: Het is ook heel raar...
Mijn tuin is nu afgezet en nu merk ik pas hoe fijn het ook is dat er geen vreemde katten meer in de tuin komen, niet meer in mijn tuin plassen, niet meer eerst even kijken voor Tom naar buiten gaat, en ook niet meer in de stress hoeven zitten als 1 van de katten niet tijdens etenstijd op komt dagen (mijn vorige katten liepen ook vrij buiten) en als ik dan weer dit soort dingen lees...het gaat mijn pet ook wel eens te boven zeker als mensen al zo'n ervaring hebben, of weten dat een kat vaker ergens komt waar ie risico loopt...hou m dan lekker op eigen terrein...
Dat moet wel kunnen natuurlijk... Ik zou dolgraag onze tuin afsluiten voor de katten, maar wij hebben zo'n lastige tuin (veel bomen en struiken langs de rand, oprit, verhoogd terras o.a.) dat dat ontzettend veel geld zou kosten. Als het nou nog ons eigen huis was en we bleven daar nog jaren wonen, dan wist ik het wel, maar dat is dus niet zo. :( Maar als ik de mogelijkheid zou hebben, dan ging er hier ook een slot op, vooral ook om wat jij zegt: je wordt er zelf een stuk geruster van als je weet dat de poezels hoe dan ook weer veilig terugkeren.
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Dat moet wel kunnen natuurlijk... Ik zou dolgraag onze tuin afsluiten voor de katten, maar wij hebben zo'n lastige tuin (veel bomen en struiken langs de rand, oprit, verhoogd terras o.a.) dat dat ontzettend veel geld zou kosten. Als het nou nog ons eigen huis was en we bleven daar nog jaren wonen, dan wist ik het wel, maar dat is dus niet zo. :( Maar als ik de mogelijkheid zou hebben, dan ging er hier ook een slot op, vooral ook om wat jij zegt: je wordt er zelf een stuk geruster van als je weet dat de poezels hoe dan ook weer veilig terugkeren.
Ja vooral dat dus...
En een ren, zoiets als wat je in Zweden hebt kan dat ook niet?
Martine-Tom schreef: Ja vooral dat dus...
En een ren, zoiets als wat je in Zweden hebt kan dat ook niet?
Niet een waar ze vrij in en uit kunnen lopen, zoals bij jou. Ik zou ze dan echt steeds naar buiten en naar binnen moeten dragen. Straks als Vaya komt wil ik wel een provisorische ren proberen te maken, maar ik heb nog geen idee hoe ik dat ga doen. :-\
toevallig net vorige week een babbeltje met de overbuuf,ze heeft 2 katten en die zetten de buurt flink op stelten.
op mijn waarschuwing dat als 1 van haar katten Hidde aantreft in de tuin het niet best is antwoorde ze: ach dan leert hij dat dat niet zijn territorium is  :-X
tuurlijk laat ik mijn honden niet de tuin in als er een kat loopt want die jaag ik zelf wel weg,maar mijn honden zijn bijna dagelijks uren in de tuin en ik zit er niet altijd bij.
ben bang dat katzel een treffen met een zeer territoriale Hidde slecht bekomt en dat wil ik beslist niet wat ben zelf ook gek met katten :-\
we hebben altijd katten gehad en die bleven of binnen of in de tuin(nooit alleen) dus de tuin is niet uitbraakproof voor katten en het zou van de gekke zijn als ik mijn tuin moet afbakenen voor de katten uit de buurt.

dat een kat vergiftigt raakt door een muis is triest maar wel een risico als ze buiten lopen(al dan niet in een omheinde tuin)
Wat erg voor de kat van je vriendin.. Ik zat zelf laatst ook te denken aan hoeveel gif mijn hond binnen zou krijgen met al dat gespuit en gespray van de gemeente.....

Ik houd er nooit rekening mee dat er een kat in mijn tuin kan zitten, de deur staat gewoon de hele dag open (tenzij het regent). Er zitten wel vaak vogeltjes in de tuin, maar die gaan vaak al weg zo gauw Jacy beweegt.
Martine-Tom schreef: schijnen, schijnen, schijnen. Sorry hoor maar feit blijft dat als ze de kat op eigen terrein houden er niks van dit kan gebeuren.
Ik heb zo de pest aan dit soort hetzes. E staat helemaal niks in dit stukje van feiten alleen een hoop geruchten. Zo triest!
Maar in het eerdere nieuwsbericht stond toch ook juist dat de eigenaar van de kat er verder geen klopjacht van wilde maken? Vind het goed dat de buurtbewoners nu met elkaar om tafel zitten!

Kan mij ook vreselijk ergeren aan mensen die hun kat los laten lopen en niet eens willen geloven dat hun kat overlast kan veroorzaken ' want dat doet die van mij echt niet'..... Kan dus ook zeker begrijpen dat mensen stapelidioot worden.
Vriendin van mij vind wel eens hoop kattenpoep voor de voordeur omdat buurman het daar neerlegt terwijl hun kat juist voornamelijk binnen zit. Maar van die kat is bekend waar die woont dus is zij de dupe en bedreigd buurman haar kat....
ik had dit alleen hier neer gezet dat mensen in Vianen op moeten letten met het buiten laten van hun katten. Dat deze kat gegaan is, is sneu. Maar misschien kan zo andere katten dit lot bespaard blijven. Het ging mij niet om een discussie. Dit is het gevaar van het loslaten van een kat. Dat risico neem je bewust zelf.
Hier lopen ook katten los rond te veel, maar ook veel vossen, 2 nachten geleden heb ik zelfs een vos met een kat in zijn bek zien lopen. Was geen grote kat, dus zal wel jong zijn geweest die kat. Hoe meer katten, lijkt wel ook steeds meer vossen en die worden steeds brutaler. In de kliko gooien gaat wel ver ja, maar als iedereen nou zijn eigen kat bij zich houd zoals het hoort en zijn of haar verantwoording neemt. Zijn er ook minder problemen.
Almere buiten?Denk dat het voor 80 procent van de bomen weghalen voor een wandelboulevard daar eerder wat mee te maken heeft
excuse;ik bedoel het neergehaalde Kotterbos

oja on topic;mijn oranje driepoot loopt gewoon los en ja ik zou het erg vinden als ie platgereden is maar ikzelf zou ook niet gedijen in een gevangenis en hij werd hoorndol.Net zoals ik mijn honden niet aan de lijn wil laten lopen en ergens naartoe rij waar geen mensen en honden zijn.En om maar het commentaar voor te zijn als iemand een trauma oploopt omdat ie mn kat aanrijdt,leven is een aaneenschakeling van trauma's oplopen en aan jou de keus of je daar dan aan vast wilt klampen.Beetje over de top natuurlijk maar dat over correcte is om ook wel exceem van te krijgen.Mijn buurhond dood katten ,nou geen kat die daar gezellig gaat buurten.Andere buren kiezen ervoor om ze binnen te houden,als je kat dat kan,zeker doen.Heb je een vrijbuiter dan gaat kwaliteit voor kwantiteit.Wanneer de honden hier in de tuin zitten krijgen wij ook geen visite van buurpoezen,slimme beestjes
Laatst gewijzigd door patt op za 17 mei 2014, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
patt schreef: Almere buiten?Denk dat het voor 80 procent van de bomen weghalen voor een wandelboulevard daar eerder wat mee te maken heeft
excuse;ik bedoel het neergehaalde Kotterbos

oja on topic;mijn oranje driepoot loopt gewoon los en ja ik zou het erg vinden als ie platgereden is maar ikzelf zou ook niet gedijen in een gevangenis en hij werd hoorndol.Net zoals ik mijn honden niet aan de lijn wil laten lopen en ergens naartoe rij waar geen mensen en honden zijn.En om maar het commentaar voor te zijn als iemand een trauma oploopt omdat ie mn kat aanrijdt,leven is een aaneenschakeling van trauma's oplopen en aan jou de keus of je daar dan aan vast wilt klampen.Beetje over de top natuurlijk maar dat over correcte is om ook wel exceem van te krijgen.Mijn buurhond dood katten ,nou geen kat die daar gezellig gaat buurten.Andere buren kiezen ervoor om ze binnen te houden,als je kat dat kan,zeker doen.Heb je een vrijbuiter dan gaat kwaliteit voor kwantiteit.Wanneer de honden hier in de tuin zitten krijgen wij ook geen visite van buurpoezen,slimme beestjes
::) ::)
Lekker kortzichtig.

Oh oh wat zijn mijn katten toch zielig, mogen alleen maar in het hele huis en de tuin, oh oh wat zitten die gevangen. Ze hebben het zo slecht dat de kat van de buurman dagelijks staat te bedelen of ie alsjeblieft mag komen spelen. Ja echt enorm sneu hoor van die katten die gevangen gehouden worden door die egoistische baasjes die ze hun vrijheid niet gunnen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door