Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Hier zijn het ook de honden die aangeven dat ze het wel tijd vinden worden.... Niet zozeer voor dat laatste rondje maar voor hun eten wat na dat rondje komt ;)
Dus zo tegen 20.00 uur worden wij dringend verzocht onze schoenen aan te gaan doen, rondje te lopen en dan snel die etensbak vullen. Beide gaan dan weer ergens liggen maar zo na een uurtje beginnen ze weer te drentelen. Onze honden kennen namelijk het begrip "naar bed gaan" :biggrin2: Ze slapen namelijk 's nachts boven, in hun eigen bed. En ze vinden het zo tegen 21.00 uur tijd om naar bed te gaan :biggrin2: De bank is dan niet goed genoeg meer....
Als een van ons de jas en schoenen aantrekt gaat ze wel mee, maar eerst Flow wakker maken en dan pas schoenen aan is not done.  :biggrin2: Eenmaal buiten word er nog 45 minuten tot een uur gewandeld. Meestal word er nog met een vriendje of vriendinnetje gespeeld en daarna wil ze wel weer mee naar huis.
Inge doet schoenen en jas aan, Lu doet alsof ze niks hoort
Inge pakt riem, Lu doet of ze niks hoort
Inge doet riem om bij Lu, Lu doet alsof ze niks merkt
Inge trekt eens zacht aan de lijn, Lu doet of ze niks merkt
Inge zucht en pakt Lu op van de bank, Lu rekt zich eens omstandig uit en sjokt dan mee

Liz staat naast me zodra ik mijn schoenen pak en bekijkt het hele ritueel met Lu hoofdschuddend  :biggrin2:
Hier is het vooral een heel gedoe om Ziggy zo ver te krijgen dat ze opstaat om het laatste plasje te doen, soms overweeg ik zelfs om haar gewoon te laten liggen,  maar ik vind dat ze dan zolang haar plas op moet houden.  Wij hebben de woonkamer boven , dus wij moeten Ziggy naar beneden zien te krijgen.  Optillen werkt niet, want ze maakt zichzelf helemaal slap zodat dat niet lukt of gaat op haar rug liggen ::)

Wij hebben verschillende methodes gebruikt,  eerst werkte de bel indrukken,  dan rende ze woest naar beneden,  maar na een tijdje had ze dat door. Toen hebben we haar haat jegens scheten gebruikt,  je maakt een scheetgeluid, het moet wel als een goede scheet klinken en dan kwam ze ook woest naar beneden om boos te worden op de schuldige. Maar inmiddels werkt dit ook niet meer. Snoepjes zijn altijd boeiend voor Ziggy,  behalve op dit tijdstip,  dus dat werkt ook niet. Nu heeft mijn vriend een nieuwe manier bedacht.  Ziggy is erg gevoelig voor beweging van ons als ze in haar hoekje op haar bank ligt en als je je benen ook nog bij haar in de buurt legt dan springt ze geërgerd van de bank af, dus zo doen we het nu, vriend gaat naast haar op de bank zitten,  en legt langzaam zijn benen dichter bij Ziggy, zodra hij haar bijna aanraakt springt ze verontwaardigd vd bank af en dan sta ik klaar om haar rechtstreeks naar beneden te loodsen en buiten is het ook leuk. Het lijkt alsof ze zich dan wreekt door niet te plassen.  Erg leuk dat laatste rondje dus :biggrin2:

Gelukkig is ze verder perfect 8)
Ik heb het afgeschaft.

Dan wilde hondlief niet en dan stond hij plichtsgetrouw op, liep ik ( en im haat p en p rondjes laat op de avond) en dan deed hij niets en ging de tuin in zodra ik binnen kwam. Dus afgeschaft, ze gaan maar de tuin voor een plasje.
Hier is de laatste ronde geschrapt en een plas in de tuin geworden. Ze verdommen het gewoon :biggrin2:
En die plas in de tuin....... eigenlijk ook niet nodig hoor! Snurk op de bank en ik ben meestal wel 10 minuten zoet om ze in beweging te krijgen. De bullen gaan wel als ze eenmaal in de benen zijn. Dib probeert toch altijd er onder uit te komen; oh shit daar komt ze draai me snel om. Bah ze gaat niet weg, dan grom ik wel ::) Tilt dat mens me nog op ook  >:( (gaat dan ook nog met een grom gepaard) oke, ik sta en ren snel naar m'n bench. Zo ik lig, weltrusten. En ja hoor het ritueel gaat weer opnieuw tot meneertje bij de achter deur is beland ;D
Vaak maken de bullen ook een tussen stop bij hun bench, dan slapen we hier wel :biggrin2:

Ach, ik zou er ook niet blij van worden als ik lekker lig te slapen en ineens naar buiten wordt gebonjourd!
hier wordt door ons oudje ook altijd gedaan net alsof ze niet hoort, zie gaat rond 20 uur liggen slapen en voelt zich vervolgens niet vereerd om op te staan, maar meestal moet ze van mij toch mee. 
Kleine Vigo daarin tegen die wil meestal wel effe een rondje doen ,  hij  meld zich ook wel rond 22 uur.  doet meteen een plas tegen de eerste paal die hij tegen komt,  en als het regent of als ik denk ik ga een extra blokje of andere weg dan blijft hij midden op de stoep stokstijf staan,  " vrouwtje ... deze kant.. dit is de korste weg "  ::)
en soms ... mogen ze ook een plasje doen in de tuin  8)
in de lente en zomer loop ik het laatste rondje met een vriendin in het bos, dat weet Jillz en die staat binnen no time bij de deur te schudden konten want het leven is zo leuk  :D :D ;D ;D

In de winter is het in de wijk en die kan van haar gestolen worden, dat is zuchten en steunen en bij gods gratie mee lopen  ::) ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door