Hier is het vooral een heel gedoe om Ziggy zo ver te krijgen dat ze opstaat om het laatste plasje te doen, soms overweeg ik zelfs om haar gewoon te laten liggen, maar ik vind dat ze dan zolang haar plas op moet houden. Wij hebben de woonkamer boven , dus wij moeten Ziggy naar beneden zien te krijgen. Optillen werkt niet, want ze maakt zichzelf helemaal slap zodat dat niet lukt of gaat op haar rug liggen
Wij hebben verschillende methodes gebruikt, eerst werkte de bel indrukken, dan rende ze woest naar beneden, maar na een tijdje had ze dat door. Toen hebben we haar haat jegens scheten gebruikt, je maakt een scheetgeluid, het moet wel als een goede scheet klinken en dan kwam ze ook woest naar beneden om boos te worden op de schuldige. Maar inmiddels werkt dit ook niet meer. Snoepjes zijn altijd boeiend voor Ziggy, behalve op dit tijdstip, dus dat werkt ook niet. Nu heeft mijn vriend een nieuwe manier bedacht. Ziggy is erg gevoelig voor beweging van ons als ze in haar hoekje op haar bank ligt en als je je benen ook nog bij haar in de buurt legt dan springt ze geërgerd van de bank af, dus zo doen we het nu, vriend gaat naast haar op de bank zitten, en legt langzaam zijn benen dichter bij Ziggy, zodra hij haar bijna aanraakt springt ze verontwaardigd vd bank af en dan sta ik klaar om haar rechtstreeks naar beneden te loodsen en buiten is het ook leuk. Het lijkt alsof ze zich dan wreekt door niet te plassen. Erg leuk dat laatste rondje dus
Gelukkig is ze verder perfect 8)